Powered by

Έσοδα ρεκόρ και ισχυρά κέρδη για Emirates το οικονομικό έτος 2024-2025

Ο Όμιλος Emirates παρουσίασε αξιοσημείωτη οικονομική απόδοση για το έτος 2024-25, καταγράφοντας αύξηση σε βασικούς οικονομικούς δείκτες όπως τα έσοδα, τα καθαρά κέρδη και τα ταμειακά διαθέσιμα.

Αυτή η εξαιρετική επίδοση κατατάσσει τον Όμιλο Emirates ως τον πιο κερδοφόρο όμιλο αερομεταφορών παγκοσμίως για την περίοδο 2024-25, με την Emirates να καταγράφει το καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία της και να αναδεικνύεται ως η πιο κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.

Τόσο η Emirates όσο και η dnata κατέγραψαν ιστορικά ρεκόρ εσόδων το 2024-25, καθώς ο Όμιλος διεύρυνε τις παγκόσμιες δραστηριότητές του για να καλύψει τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για τα κορυφαίας ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες του.

Για το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, ο Όμιλος Emirates σημείωσε:

  • Καθαρά κέρδη προ φόρων ύψους 22,7 δισ. AED (6,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 18% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος
  • Έσοδα ρεκόρ στα 145,4 δισ. AED (39,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας άνοδο 6%
  • Ταμειακά διαθέσιμα ύψους 53,4 δισ. AED (14,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 13%
  • Ισχυρό EBITDA 42,2 δισ. AED (11,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένο κατά 6%

Η Emirates αναδεικνύεται ως η πιο κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία παγκοσμίως, καταγράφοντας:

  • Κέρδη προ φόρων 21,2 δισ. AED (5,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 20%
  • Έσοδα 127,9 δισ. AED (34,9 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 6%
  • Ταμειακά διαθέσιμα 49,7 δισ. AED (13,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 16%

Η dnata παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη και ισχυρή απόδοση σε όλες τις επιχειρηματικές της μονάδες, σημειώνοντας:

  • Κέρδη προ φόρων 1,6 δισ. AED (430 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 2%
  • Έσοδα 21,1 δισ. AED (5,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ), αυξημένα κατά 10%
  • Ταμειακά διαθέσιμα 3,7 δισ. AED (1,0 δισ. δολάρια ΗΠΑ)

Ο Όμιλος ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 6,0 δισεκατομμυρίων AED (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) προς τον ιδιοκτήτη του, την Επενδυτική Εταιρεία του Ντουμπάι (Investment Corporation of Dubai - ICD).

Πρόκειται για το πρώτο οικονομικό έτος κατά το οποίο εφαρμόζεται στον Όμιλο Emirates ο εταιρικός φόρος των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που θεσπίστηκε το 2023. Μετά την επιβολή του φόρου με συντελεστή 9%, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 20,5 δισεκατομμύρια AED (5,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Η Αυτού Υψηλότητα Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Emirates Airline και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: «Δεν είναι τυχαίο ότι το Ντουμπάι έχει δημιουργήσει παγκόσμιες αεροπορικές δυνάμεις όπως η Emirates και την dnata.

Ο αεροπορικός τομέας της πόλης μας έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο σημείο αναφοράς, χάρη στη διορατική ηγεσία, τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη συντονισμένη υλοποίηση και την αδιάκοπη υποστήριξη από τους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας και τον λαό του Ντουμπάι.

Όταν ιδρύθηκε η Emirates πριν από 40 χρόνια και ξεκινήσαμε την ενίσχυση της dnata για να υποστηρίξουμε την αναπτυξιακή πορεία της πόλης, είχαμε έναν ξεκάθαρο στόχο: να γίνουμε κορυφαίοι στον τομέα μας και να δημιουργούμε αξία για το Ντουμπάι, τους μετόχους μας και τις κοινότητες που εξυπηρετούμε.

Με αυτό το όραμα, παραμένουμε απόλυτα αφοσιωμένοι στην παροχή άριστων προϊόντων και υπηρεσιών. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία και στους ανθρώπους μας ώστε να ενισχύουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Νοιαζόμαστε για τους εργαζόμενούς μας και τους πελάτες μας και προσπαθούμε να αφήνουμε θετικό αποτύπωμα στις κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε. Δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα, ούτε επιλέγουμε εύκολες λύσεις που θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον μας για πρόσκαιρα οφέλη.

Ακολουθώντας σταθερά αυτές τις αρχές και αξιοποιώντας τα μοναδικά πλεονεκτήματα του Ντουμπάι, ο Όμιλος Emirates έχει καταφέρει να αναπτυχθεί δυναμικά και να παραμένει ανθεκτικός, παρά τις γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις των τελευταίων δεκαετιών».

Η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum πρόσθεσε: «Για το οικονομικό έτος 2024-25, ο Όμιλος Emirates ξεπέρασε τον εαυτό του, καταρρίπτοντας νέα ρεκόρ σε κέρδη, έσοδα και ταμειακά διαθέσιμα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η Emirates και η dnata αντέδρασαν γρήγορα στη μεγάλη ζήτηση για αερομεταφορικές υπηρεσίες σε παγκόσμιο επίπεδο και κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, χάρη στις αδιάκοπες επενδύσεις μας στο ανθρώπινο δυναμικό, τις στρατηγικές συνεργασίες και την προσφορά εξαιρετικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καταπληκτικούς ανθρώπους του Ομίλου Emirates για την επίτευξη ενός ακόμη ρεκόρ, καθώς και τους πελάτες και συνεργάτες μας για την εμπιστοσύνη και τη στήριξή τους. Τέλος, εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στους διορατικούς ηγέτες του Ντουμπάι, τον Σεΐχη Mohammed bin Rashid Al Maktoum, καθώς και στους γιους του, Σεΐχη Hamdan και Σεΐχη Maktoum, για τη συνεχιζόμενη καθοδήγηση και στρατηγική τους, την οποία ο Όμιλος Emirates είναι υπερήφανος να στηρίζει και να συνεισφέρει στην εφαρμογή της.»

Το 2024-25, ο Όμιλος επένδυσε συνολικά 14,0 δισεκατομμύρια AED (3,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σε νέα αεροσκάφη, εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, εταιρείες και τις τελευταίες τεχνολογίες για να υποστηρίξει τα σχέδιά του για ανάπτυξη.

Ο συνολικός αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού του Ομίλου αυξήθηκε κατά 9%, φτάνοντας τους 121.223 υπαλλήλους, το μεγαλύτερο μέγεθος που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς η Emirates και η dnata συνέχισαν τις διαδικασίες προσλήψεων παγκοσμίως για να υποστηρίξουν τις επεκτεινόμενες δραστηριότητές τους και να ενισχύσουν τις μελλοντικές τους δυνατότητες.

Η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum σχολίασε για τις προοπτικές του 2025-26:

«Μπαίνουμε στο νέο έτος με ενθουσιασμό και αισιοδοξία. Η εξαιρετική οικονομική μας κατάσταση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε και να αναπτύσσουμε τα επιτυχημένα επιχειρηματικά μας μοντέλα. Αν και ορισμένες αγορές ανησυχούν για περιορισμούς στο εμπόριο και τα ταξίδια, η μεταβλητότητα δεν είναι κάτι καινούργιο για τον κλάδο μας. Απλώς προσαρμοζόμαστε και ξεπερνάμε αυτές τις προκλήσεις.

Η Emirates θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα του δικτύου μας με την παράδοση 16 αεροσκαφών A350 και 4 Boeing 777 φορτηγών το 2025-26, αυξάνοντας τη χωρητικότητα για να καλύψει τη ζήτηση των πελατών. Το πρόγραμμα αναβάθμισης του στόλου μας θα συνεχιστεί με γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντας στους πελάτες μας τα πιο σύγχρονα προϊόντα της Emirates και μια πιο ομοιόμορφη εμπειρία σε όλο τον στόλο μας, από τα A380 έως τα 777 και A350.

Η dnata ακολουθεί σταθερή πορεία ανάπτυξης, με σημαντικές επενδύσεις σε νέες υποδομές σε στρατηγικές αγορές, όπως το άνοιγμα νέων εγκαταστάσεων σε Άμστερνταμ, Ντουμπάι και Ερμπίλ το επόμενο έτος, γεγονός που θα ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα και τις υπηρεσίες διαχείρισης φορτίου.

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Διεθνούς Αλ Μακτούμ (DWC) και η ανάπτυξη της περιοχής γύρω από το Dubai South προχωρούν ήδη. Οι ομάδες προγραμματισμού συνεργάζονται στενά με τα αεροδρόμια του Ντουμπάι και άλλους οργανισμούς για να σχεδιάσουν και να παραδώσουν το μέλλον της αεροπορίας, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή ταξιδιωτική εμπειρία.

Έχουμε θέσει υψηλούς στόχους για το μέλλον, αλλά είμαι βέβαιος ότι το ταλαντούχο προσωπικό μας και η στρατηγική του Ντουμπάι θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε την πορεία μας προς ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία, προσφέροντας περισσότερη αξία στους ανθρώπους, τις πόλεις και τις κοινότητες που εξυπηρετούμε».

Απόδοση της Emirates για το οικονομικό έτος 2024-25

Η Emirates παρουσίασε αύξηση 4% στη συνολική της χωρητικότητα επιβατών και φορτίου, φτάνοντας τα 60,0 δισεκατομμύρια ATKMs, επαναφέροντας τις επιδόσεις της κοντά στα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Κατά τη διάρκεια του έτους, η Emirates εγκαινίασε δύο νέους προορισμούς - τη Βογοτά και τη Μαδαγασκάρη. Επαναλειτούργησε πτήσεις προς την Πνομ Πενχ, το Λάγος, την Αδελαΐδα και το Εδιμβούργο και ενίσχυσε τις υπηρεσίες σε 21 άλλους προορισμούς για να καλύψει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου, η Emirates εξυπηρετούσε 148 πόλεις σε 80 χώρες και περιοχές. Επιπλέον, αύξησε τις συνεργασίες της σε 33 συνεργασίες κωδικοποίησης και 118 διακρατικές συνεργασίες, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση σε πάνω από 1.750 πόλεις εκτός του δικτύου της.

Φέτος, η Emirates υποδέχθηκε το πρώτο αεροσκάφος Airbus A350 στον στόλο της, προσφέροντας μεγαλύτερη χωρητικότητα και νέα προϊόντα, όπως την Premium Economy Class και το σύστημα ψυχαγωγίας τελευταίας γενιάς.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου, η Emirates είχε 4 A350 στον στόλο της, που εξυπηρετούσαν πόλεις όπως το Εδιμβούργο, την Αχμενταμπάντ, το Μπαχρέιν, την Κολόμπο, το Κουβέιτ και τη Μουμπάι.

Λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών, η Emirates πρόσθεσε 99 επιπλέον αεροσκάφη στο πρόγραμμα αναβάθμισης, το οποίο περιλαμβάνει τώρα 219 αεροσκάφη που θα υποβληθούν σε πλήρη ανανέωση καμπίνας, με συνολική επένδυση 5,0 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Μέχρι τις 31 Μαρτίου, η Emirates είχε 314 αεροσκάφη σε εκκρεμότητα για παράδοση, περιλαμβανομένων 61 A350, 205 Boeing 777x, 35 787 και 13 777F.

Η συνολική δύναμη του στόλου στο τέλος Μαρτίου ανήλθε σε 260 μονάδες, με μέσο όρο ηλικίας στόλου 10,7 χρόνια.

Η στρατηγική ανάπτυξη και η προσαρμογή στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς οδήγησαν σε αύξηση των εσόδων της Emirates κατά 6%, φτάνοντας τα 127,9 δισεκατομμύρια AED (34,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για το οικονομικό έτος 2024-25.

Ωστόσο, οι διακυμάνσεις των νομισμάτων σε βασικές αγορές επηρέασαν αρνητικά την κερδοφορία της κατά 718 εκατομμύρια AED (196 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Η Emirates σημείωσε ρεκόρ λειτουργικών ταμειακών ροών, φτάνοντας τα 40,8 δισεκατομμύρια AED (11,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για το 2024-25, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ισχυρή εμπορική απόδοση και επιτρέπει στην αεροπορική να επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξή της.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Οι μεγαλύτερες δαπάνες της Emirates το 2024-25 αφορούν τα καύσιμα και το προσωπικό, ενώ ακολουθούν τα έξοδα απόκτησης (αποσβέσεις και αμοιβές).

Το κόστος των καυσίμων αντιπροσωπεύει το 31% των λειτουργικών εξόδων, μειωμένο σε σχέση με το 34% το 2023-24. Ο λογαριασμός καυσίμου της εταιρείας μειώθηκε ελαφρώς, φτάνοντας τα 32,6 δισεκατομμύρια AED (8,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), σε σχέση με 34,2 δισεκατομμύρια AED (9,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το προηγούμενο έτος.

Αυτή η μείωση οφείλεται στη μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου κατά 10% και στις κερδοφόρες αντισταθμίσεις από τα συμβόλαια, παρά την αύξηση του 5% στην κατανάλωση λόγω της αυξημένης πτητικής δραστηριότητας.

Η Emirates μετέφερε 53,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2024-25, καταγράφοντας αύξηση 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συνολική χωρητικότητα των καθισμάτων αυξήθηκε κατά 4%, με την πληρότητα των επιβατών (Passenger Seat Factor) να φτάνει το 78,9%, σημειώνοντας μια μικρή μείωση από το 79,9% του προηγούμενου έτους. Η απόδοση ανά επιβάτη παρέμεινε σταθερή, στα 36,6 φιλίς (10 σεντς ΗΠΑ) ανά Χιλιόμετρο Επιβάτη Εισοδήματος (RPKM).

Η Emirates συνέχισε να επενδύει στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών, ανοίγοντας δύο νέες αίθουσες στο Λονδίνο Στάνστεντ και τη Τζέντα, φτάνοντας συνολικά τις 41 αίθουσες Emirates παγκοσμίως, και ανακαινίζοντας υπάρχουσες εγκαταστάσεις σε Μπανγκόκ και Παρίσι. Επέκτεινε επίσης την υπηρεσία Emirates Chauffeur-Drive σε πάνω από 70 πόλεις.

Η Emirates SkyCargo κατέγραψε εξαιρετικά αποτελέσματα, μεταφέροντας 2,3 εκατομμύρια τόνους φορτίου παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η απόδοση φορτίου αυξήθηκε κατά 10%, επαναφέροντας τα επίπεδα της αγοράς στην προ-πανδημική περίοδο.

Η Emirates συνέχισε τις επενδύσεις στην υποδομή και την ψηφιοποίηση της SkyCargo, προσφέροντας νέα προϊόντα και λύσεις, όπως την προσθήκη νέας τοποθεσίας στο δίκτυο φορτίου της στην Κοπεγχάγη και την επέκταση της συνεργασίας με την Astral Aviation για τη διεύρυνση της παρουσίας της στην Αφρική.

Η Emirates ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία πλήρωσε εξολοκλήρου το εταιρικό ομόλογο αξίας 750 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, που εκδόθηκε το 2013, ενισχύοντας την χρηματοοικονομική της αξιοπιστία στις διεθνείς αγορές.

Η συνολική απόδοση της Emirates για το 2024-25 υπογραμμίζει την ισχυρή θέση της στον τομέα της αεροπορίας και την ανθεκτικότητά της απέναντι στις προκλήσεις της παγκόσμιας αγοράς, με συνεχιζόμενες επενδύσεις και ανάπτυξη προϊόντων που προσφέρουν εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες της.

Απόδοση της dnata για το οικονομικό έτος 2024-25

Η dnata παρουσίασε αύξηση 2% στα κέρδη πριν από φόρους για το 2024-25, φτάνοντας τα 1,6 δισεκατομμύρια AED (430 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Όλες οι επιχειρηματικές της μονάδες εμφάνισαν θετική απόδοση, με ιδιαίτερη συνεισφορά από τις δραστηριότητες αεροδρομίων και τις υπηρεσίες τροφοδοσίας και λιανικής.

Τα συνολικά έσοδα της dnata αυξήθηκαν κατά 10%, φτάνοντας το νέο ρεκόρ των 21,1 δισεκατομμυρίων AED (5,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), κυρίως λόγω της αυξημένης ταξιδιωτικής δραστηριότητας παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις κύριες αγορές της, όπως η Αυστραλία, η Ευρώπη, τα ΗΑΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ.

Οι διεθνείς δραστηριότητες της dnata παραμένουν σταθερές στο 75% των συνολικών εσόδων, όπως και το προηγούμενο έτος.

Η dnata πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 579 εκατομμυρίων AED (158 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2024-25, με στόχο την επέκταση των δυνατοτήτων και της χωρητικότητας της για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών και τις στρατηγικές της φιλοδοξίες για ανάπτυξη.

Σημαντικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την αγορά νέου ηλεκτρικού και υβριδικού εξοπλισμού για τις δραστηριότητες αεροδρομίων, την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων τροφοδοσίας στην Αυστραλία και την ανάπτυξη νέων υποδομών φορτίου στα ΗΑΕ.

Τα λειτουργικά έξοδα της dnata αυξήθηκαν κατά 10% και έφτασαν τα 19,7 δισεκατομμύρια AED (5,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), λόγω της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στους τομείς των υπηρεσιών αεροδρομίων, της τροφοδοσίας και λιανικής, καθώς και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Η ταμειακή θέση της dnata υποχώρησε κατά 468 εκατομμύρια AED, φτάνοντας τα 3,7 δισεκατομμύρια AED (1,0 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ), κυρίως λόγω των πληρωμών μερισμάτων και της χρηματοδότησης νέων επενδύσεων και αποπληρωμών χρεών. Παρ’ όλα αυτά, η επιχείρηση παρουσίασε θετική λειτουργική ταμειακή ροή ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων AED (735 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), αντανακλώντας την αύξηση στα έσοδα.

Στον τομέα των αεροδρομικών υπηρεσιών, τα έσοδα της dnata αυξήθηκαν σε 9,9 δισεκατομμύρια AED (2,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), ενώ ο αριθμός των αεροσκαφών που εξυπηρετήθηκαν παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 2%, φτάνοντας τις 794.091 πτήσεις.

Η δραστηριότητα φορτίου παρουσίασε επίσης αύξηση, με 3,1 εκατομμύρια τόνους φορτίου να διακινούνται, σημειώνοντας αύξηση 9%.

Το 2024-25, η dnata ξεκίνησε τη λειτουργία της στο Αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο της Ρώμης, ολοκληρώνοντας την εξαγορά του υπόλοιπου 30% της Airport Handling, και υποστηρίζει πλέον σχεδόν 70.000 πτήσεις ετησίως για 22 αεροπορικές εταιρείες. Επίσης, εξασφάλισε την ανανέωση των αδειών της στη Ζυρίχη και τις Βρυξέλλες, ενώ επεκτάθηκε και στο αεροδρόμιο Ράλεϊ-Ντάραμ των ΗΠΑ.

Η dnata επένδυσε σημαντικά και στον τομέα του φορτίου, ξεκινώντας την κατασκευή μιας νέας αποθήκης 57.000 τ.μ. στο Dubai South, ενώ στη Ζυρίχη υπέγραψε συμφωνία μίσθωσης για να διαχειριστεί μια νέα, σύγχρονη αποθήκη που θα ανοίξει το 2027.

Στον τομέα της τροφοδοσίας και της λιανικής, τα έσοδα της dnata αυξήθηκαν σε 7,1 δισεκατομμύρια AED (1,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Η επιχείρηση τροφοδοσίας προσέφερε 114 εκατομμύρια γεύματα, καταγράφοντας μια μικρή μείωση κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημαντικές νέες συνεργασίες περιλαμβάνουν μακροχρόνιες συμφωνίες με τις Etihad Airways και British Airways στις ΗΠΑ και την ανανέωση της συμφωνίας για τη διαχείριση της Jordan Flight Catering Company στην Ιορδανία.

Η dnata πραγματοποίησε επίσης σημαντικές επενδύσεις στην τροφοδοσία, όπως το κέντρο τροφοδοσίας 17 εκατομμυρίων AUD στο Διεθνές Αεροδρόμιο Δυτικού Σίδνεϊ και μια επέκταση στο Αεροδρόμιο Μελβούρνης για να αυξήσει την παραγωγή σε 25 εκατομμύρια γεύματα ετησίως.

Στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11%, φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια AED (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Η συνολική αξία συναλλαγών αυξήθηκε κατά 9% και έφτασε τα 9,7 δισεκατομμύρια AED (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Η dnata συνέχισε να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της και να προσφέρει νέες υπηρεσίες και προϊόντα, όπως η νέα premium εμπειρία γευμάτων σε συνεργασία με τη Veuve Clicquot και το νέο πολυθεματικό προορισμό "The Fort Lisaili" στην έρημο του Ντουμπάι.

Δέσμευση για βιωσιμότητα

Κατά τη διάρκεια του 2024-25, ο Όμιλος συνέχισε να επενδύει και να υλοποιεί πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, στην ενίσχυση της σύνδεσης με τις κοινότητες και στην ανάπτυξη και επιβράβευση των ανθρώπων του.

Η Emirates συνέχισε να αναζητά ευκαιρίες για τη χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) όπου είναι δυνατόν στο δίκτυό της. Κατά το 2024-25, η εταιρεία παρέλαβε τις πρώτες παραδόσεις SAF στο αεροδρόμιο του Λονδίνου (Heathrow) και στη Σιγκαπούρη. Επίσης, η Emirates εντάχθηκε στην Πρωτοβουλία Αεροπορίας για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας της Γερμανίας, η οποία προωθεί τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων στην αεροπορία.

Η Emirates χρηματοδότησε έρευνες για βιώσιμες λύσεις αεροπορίας σε συνεργασία με το Aviation Impact Accelerator του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, υποστηρίζοντας την έρευνα για τη μείωση των εκπομπών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Emirates εγκαινίασε ένα μεγάλο ηλιακό έργο στο Κέντρο Μηχανικών της στο Ντουμπάι, με στόχο να καλύψει το 37% της κατανάλωσης ενέργειας του κέντρου. Επίσης, η εταιρεία έγινε στρατηγικός εταίρος του έργου Dubai Reef, που επικεντρώνεται στη θαλάσσια προστασία, και συμμετείχε στην παγκόσμια συμμαχία Move to -15°C, η οποία στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στην αλυσίδα εφοδιασμού κατεψυγμένων τροφίμων.

Επιπλέον, η Emirates ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία που πρόσθεσε τη σφαγή γαϊδουριών στη λίστα των απαγορευμένων ειδών άγριας ζωής, μετά την απόφαση της Αφρικανικής Ένωσης να απαγορεύσει τη σφαγή γαϊδουριών.

Η Emirates, συνδυάζοντας την καινοτομία με τον κοινωνικό αντίκτυπο, ξεκίνησε την πρωτοβουλία "Aircrafted Kids", όπου το υλικό από καθίσματα που ανακτήθηκε από το πρόγραμμα αναβάθμισης του στόλου της, μετατράπηκε σε χιλιάδες ανθεκτικές σχολικές τσάντες, οι οποίες διανεμήθηκαν μέσω ΜΚΟ σε παιδιά με λιγότερες δυνατότητες σε όλο τον κόσμο, για να στηρίξουν την εκπαίδευσή τους.

Επιπλέον, η Emirates δώρισε 12.000 καλύμματα ματιών για εκπαιδευτικά προγράμματα υποστήριξης της κοινότητας των τυφλών και ατόμων με μειωμένη όραση στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η dnata επένδυσε στην επέκταση του στόλου της με ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα εδάφους (GSE) σε αεροδρόμια παγκοσμίως. Προσέθεσε ηλεκτρικούς σταθμούς παροχής ισχύος (GPU) στο Ντουμπάι, ηλεκτρικά περονοφόρα στην Σιγκαπούρη και ηλεκτρικούς τράκτορες στο Σάο Πάολο. Επίσης, δοκίμασε το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα τροφοδοσίας στην Πράγα.

Επιπλέον, η dnata εγκαινίασε το "Station of Tomorrow" στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ορλάντο, το οποίο διαθέτει πλήρως ηλεκτρικό στόλο GSE, και πραγματοποίησε την πρώτη πλήρως ηλεκτρική επιχείρηση ώθησης αεροσκαφών στην Αυστραλία.

Για τον στόλο των μη ηλεκτρικών οχημάτων, η dnata επικεντρώθηκε στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων για τη μείωση των εκπομπών, όπου είναι δυνατόν. Το 2024-25, η dnata χρησιμοποιούσε μείγμα βιοντίζελ για όλα τα μη ηλεκτρικά οχήματα και GSE στο Ντουμπάι, ενώ ξεκίνησε δοκιμή με την ExxonMobil για ανανεώσιμο ντίζελ (R20) στη Σιγκαπούρη και άρχισε να λειτουργεί βαριά οχήματα στο Heathrow με 90% Υδρογονωμένο Λάδι Λαδιού (HVO).

Κατά το 2024-25, ο Όμιλος επένδυσε σημαντικά στην ανάπτυξη των εργαζομένων του, προσφέροντας προγράμματα εκπαίδευσης, επιβράβευσης και ευημερίας. Σημαντικά σημεία περιλαμβάνουν το άνοιγμα του Wejhaty, ενός καινοτόμου κέντρου εξυπηρέτησης για τις ανάγκες των εργαζομένων, και την ενίσχυση των μισθών και επιδομάτων για να αντιμετωπιστεί η αύξηση του κόστους ζωής στα ΗΑΕ και στις διεθνείς αγορές.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε: www.theemiratesgroup.com/annualreport.

Δειτε Επισης

Κ. Κουμής: Επενδύουμε στο μέλλον του τουριστικού τομέα, έρχονται σχέδια κινήτρων
Εκτός ΧΑΚ οι μετοχές της Salamis Tours μετά την εξαγορά από την E.V.H. Investments Limited
Έσοδα ρεκόρ και ισχυρά κέρδη για Emirates το οικονομικό έτος 2024-2025
Αυτό είναι το νέο δρομολόγιο της Wizz Air από το αεροδρόμιο Λάρνακας-Πότε αρχίζουν οι πτήσεις
Ν. Χατζηγεωργίου: Αρνητικές συνέπειες στην ξενοδοχειακή βιομηχανία από Airbnb, θετικές για οικονομία
Συμμετοχή Κύπρου στο έργο IndusTour-Interreg Europe για προώθηση βιομηχανικού τουρισμού μέσω ΕΤΑΠ Λευκωσίας
Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον ελληνικό τουρισμό-Οι τρεις προκλήσεις
Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση πληροφοριών από ΕΤΑΠ Πάφου-Σε εξέλιξη η δημιουργία 18 νέων έξυπνων πινακίδων
Τέσσερα βραβεία στα BTME 2025 για την Emirates-Καλύτερος αερομεταφορέας παγκοσμίως για 12η συνεχόμενη χρονιά
Elysium: Ανακαίνιση των 48 σουιτών επένδυση ύψους 10 εκατ.-Ανάμεσα στα κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης