Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση πληροφόρησης και η ανάδειξη σημείων ενδιαφέροντος μέσω έξυπνων πινακίδων
InBusinessNews 08:55 - 11 Μαΐου 2025

Ιδιαίτερα ευτυχής παρουσιάζεται η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Περιφέρειας Πάφου με τα αποτελέσματα από την πρωτοβουλία της για την ψηφιοποίηση πληροφόρησης και αντικατάσταση των στατικών, ανεπαρκή πινακίδων πληροφόρησης με «έξυπνες», φιλικές προς το περιβάλλον, διακριτικές και διαδραστικές πινακίδες.
Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία Ιανουαρίου-Απριλίου 2025 που συλλέγονται πλέον από τα QR CODES, έχουν πραγματοποιηθεί πέραν των 62.000 σαρώσεων από 89 έξυπνες πινακίδες σε ολόκληρη την επαρχία.
Εξαιρετικά αποτελέσματα καταγράφουν και τα στοιχεία για το 2024 (Ιαν-Δεκ 2024) με πέραν των 350.000 σαρώσεων.
Δημοφιλέστερες πινακίδες αναδείχθηκαν οι πινακίδες εντός τους Τάφους των Βασιλείων, της Παναγίας Χρυσοπολίτισσας, του Μοναστηριού Αγίου Νεοφύτου, της Κατακόμβης Αγίας Σολομονής, και του Κρεμμιώτη Καταρράκτη στην Κρήτου Τέρρα
Οι πέντε τοπ εθνικότητες εκτός από τους μόνιμους κατοίκους Κύπρου που έχουν σαρώσει τις πινακίδες είναι Βρεττανοί, Πολωνοί, Γερμανοί, Γάλλοι και Αυστριακοί.
Η προσπάθεια συνεχίζεται και για το 2025 όπου τώρα υπάρχει σε εξέλιξη η 6η φάση δημιουργίας 18 επιπρόσθετων πινακίδων που θα καλύψει διάφορα σημεία ενδιαφέροντος και μνημεία της φύσης στις περιοχές: Πάφο, Πέγεια Πωμό, Αργάκα, Ινεια, Λάσα, Λυσό, Φύτη, Κούκλια, Επισκοπή, Νικόκλεια Σαλαμιού, Μανδριά κ.ά.
Όπως έχει ειπωθεί και προηγουμένως, ο χρήστης/επισκέπτης για να απολαύσει την εμπειρία των έξυπνων πινακίδων θα πρέπει να σαρώσει αρχικά το QR code και μετά να επιλέξει από την έξυπνη συσκευή του, την γλώσσα της αρεσκείας του, και μέσα από την πλατφόρμα, του προσφέρεται ένα ευρύ φάσμα επιλογών πληροφόρησης από ακουστική ξενάγηση, κείμενα, φωτογραφικό υλικό , video, 360 περιήγηση κ.ά.
Η ΕΤΑΠ Πάφου σημειώνει ότι οι προσπάθειες στον τομέα της Ψηφιοποίησης, της Προσβασιμότητας, της Βιώσιμης ανάπτυξης, της Αναβάθμισης των εμπειριών όσο και προώθησης της Πολιτιστικής κληρονομιάς-Δημιουργικού τουρισμού και γενικότερα του προορισμού αποτελούν τους σημαντικότερους πυλώνες της στρατηγικής της για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού σε ολόχρονη βάση.