Ολύμπιος Τουμάζου: Το προφίλ του Κύπριου καταναλωτή-Με συμπεριφορές που θυμίζουν τη γάτα στα κεραμίδια

«Ο Κύπριος καταναλωτής βρίσκεται σε διαρκή μετάλλαξη, με συμπεριφορές που θυμίζουν τη γάτα στα κεραμίδια-αθόρυβος, επιφυλακτικός, αλλά και εξαιρετικά προσαρμοστικός», ανέφερε στο πλαίσιο του 22ο Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι υπεραγορές Αλφαμέγα ο Executive Chairman, RAI Consultants Ltd, Ολύμπιος Τουμάζου.

Σύμφωνα με τον ειδικό, οι έμποροι λιανικής πρέπει να αναγνωρίσουν ότι αντιμετωπίζουν έναν «καταναλωτή κρίσης», που επηρεάζεται από κοινωνικές, δημογραφικές και οικονομικές μεταβολές που επανακαθορίζουν τα καταναλωτικά του κριτήρια.

Βασισμένος σε εκτενή ανάλυση δεδομένων από την κυπριακή αγορά και αξιοποιώντας το παράδειγμα της θεωρίας εξέλιξης του Δαρβίνου, ο Ολύμπιος Τουμάζου παρουσίασε μια εις βάθος τριμερή ανάλυση της σημερινής καταναλωτικής συμπεριφοράς μέσα από το πρίσμα του «DNA», του «περιβάλλοντος» και της «συμπεριφοράς».

Ο πληθυσμός αυξάνεται, αλλά μεταβάλλεται: περισσότερες ηλικιωμένες ηλικιακές ομάδες, περισσότερες νοικοκυρές μικρού μεγέθους, περισσότερος χρόνος αφιερωμένος εκτός σπιτιού και λιγότερος χρόνος για ψώνια και μαγείρεμα. Παράλληλα, αυξάνεται σημαντικά το ποσοστό των ξένων κατοίκων, αγγίζοντας πλέον το 22%.

Το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί ο καταναλωτής στην Κύπρο είναι ένα τοπίο αποδιοργάνωσης: πληθωρισμός, περιορισμένα εισοδήματα, αύξηση του κόστους ζωής και γενικευμένη έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς.

Οι αξίες του επαναπροσδιορίζονται και η αγοραστική του ψυχολογία είναι ευάλωτη. Η διαφήμιση χάνει έδαφος ως πηγή πληροφόρησης, με μόλις 16% να την εμπιστεύονται, ενώ το 72% βασίζεται σε φίλους και κοινωνικές επαφές για την επιλογή προϊόντων και brands.

Η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον επιταχύνεται. Πάνω από το 94% του πληθυσμού χρησιμοποιεί διαδίκτυο, με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης να είναι πλέον καθολική, ειδικά στις νεότερες ηλικίες.

Ωστόσο, η υπερπληθώρα διαφημιστικού περιεχομένου καθιστά δυσκολότερη την προσέγγιση του καταναλωτή, ο οποίος επιδιώκει πια άμεση ικανοποίηση, ουσιαστική αξία και προσωποποιημένες εμπειρίες.

Ο ντόπιος καταναλωτής είναι πλέον πιο έξυπνος, πιο ενημερωμένος, πιο απαιτητικός και λιγότερο πιστός στα brands. Σύμφωνα με την RAI, η επισκεψιμότητα σε διαφορετικές υπεραγορές αγγίζει κατά μέσο όρο τις τρεις τον μήνα, ενώ μόλις το 7,5% των προϊόντων που αγοράζονται είναι ιδιωτικής ετικέτας, ένδειξη ότι η τιμή μεν μετράει, αλλά η εμπιστοσύνη και η ποιότητα δεν έχουν εκλείψει.

Ο κ.Τουμάζου πρότεινε στους λιανέμπορους να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους υπό το πρίσμα της προσαρμοστικότητας και του σεβασμού στον νέο καταναλωτή.

Ο «καταναλωτής-γάτα» απαιτεί από τις επιχειρήσεις εγρήγορση, ταχύτητα, ειλικρίνεια και πραγματική κατανόηση των αναγκών του. Ο δρόμος προς την εμπιστοσύνη περνά μέσα από αυθεντικές εμπειρίες, διαφάνεια και εστίαση στην ουσία, όχι στις υποσχέσεις. Και όπως κατέληξε χαρακτηριστικά: «Αυτός που αγνοεί τη φύση της γάτας, δεν θα την κερδίσει ποτέ».

Δειτε Επισης

Πράσινο ιρανικής Βουλής, αλλά στο Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας η τελική απόφαση για κλείσιμο των στενών του Ορμούζ
Σήμα κινδύνου από ΤΟΜ προς ιδιοκτήτες υπό ανάκληση Citroën κατασκευής 2008 έως 2019-Πρέπει να ακινητοποιηθούν
Επαναφέρει τις απειλές περί αποκλεισμού του στενού του Ορμούζ το Ιράν-Σε αναμμένα κάρβουνα η ναυτιλία
Papouis Dairies: Αποκτά εργοστάσιο παραγωγής χαλλουμιού και αναρής στα Λύμπια-Σε διαβούλευση η μονάδα
Toyota Κύπρου: Απολογείται για SMS για takata σε μη επηρεαζόμενους πελάτες-Από το ΤΟΜ η βάση δεδομένων
Όμιλος Παπαέλληνας: Φέρνει και παρουσίασε το Panadol Duo στην κυπριακή αγορά
EvZeen.com: Έκτα γενέθλια με επιπλέον εκπτώσεις και δώρα- Ένας αξιόπιστος online προορισμός
Πετρολίνα: Πού βρίσκεται η εξαγορά της ExxonMobil Cyprus, τα κέρδη για το 2024 και η διανομή μερίσματος
Οριακή άνοδος του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάιο-Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Ανακοίνωσε... Beautyline η Wolt-Ισχυροποιεί περαιτέρω την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη αγορά ομορφιάς