Αριστοτέλης Παντελιάδης: Η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων αλλάζει γρήγορα-Το «σκέτο online» ανήκει στο παρελθόν

Οι νέες απαιτήσεις των καταναλωτών οδηγούν σε τεχνολογικές επενδύσεις, το «σκέτο online» ανήκει στο παρελθόν και όσοι δεν επενδύσουν σε τεχνολογία, ανθρώπους και ευελιξία, απλώς θα μείνουν πίσω, διεμήνυσε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος προειδοποίησε για σημαντικές αλλαγές που φέρνουν οι γενιές Gen Z και Gen A σε έναν πολύπλοκο κόσμο γεμάτο από σύνθετους κανονισμούς.

Αναφερόμενος στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, ο κ. Παντελιάδης δηλώνει πως αυτή αλλάζει γρήγορα, αλλά «μπορούμε από τώρα και με αρκετή ακρίβεια να καταγράψουμε τις βασικές τάσεις που διαμορφώνονται στην Ευρώπη».

Όπως είπε από τη σκηνή του 22ου Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα, η αγορά βρίσκεται μπροστά σε δομικές αλλαγές: Η κλιματική κρίση θα προκαλεί ολοένα και πιο συχνά κρίσεις στην παραγωγή βασικών αγαθών, η συσκευασία-όπως τη γνωρίζουμε-θα περιορίζεται, ενώ οι υπερβολικά σύνθετοι κανονισμοί και η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία λειτουργούν ανασταλτικά για την καινοτομία.

«Οι επιχειρήσεις είναι σαν τα καράβια και αν τις πιέσεις πολύ, αλλάζουν ρότα και πατρίδα», τόνισε, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για την έλλειψη ρίσκου και επιχειρηματικού θάρρους στην Ευρώπη, σε αντίθεση με το παλιό πνεύμα του Far West.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις επόμενες γενιές εργαζομένων, τις Gen Z και Gen A, οι οποίες όχι μόνο ζητούν καλύτερους όρους, αλλά τους θεωρούν και αυτονόητους: Υψηλότερες αποδοχές, ευελιξία, μπόνους, work-life balance, ακόμα και… γυμναστήρια και κομμωτήρια στον χώρο εργασίας.

Οι νέες απαιτήσεις οδηγούν, αναπόφευκτα, σε επενδύσεις σε τεχνολογία. Από τα ρομπότ μέχρι τα προηγμένα συστήματα AI, ο κλάδος προσανατολίζεται στην αυτοματοποίηση ως απάντηση στη δυσκολία εύρεσης και διατήρησης ανθρώπινου δυναμικού.

Η ελεγχόμενη μετανάστευση παραμένει αναγκαία, αλλά η τεχνολογία της άμεσης μετάφρασης υπόσχεται να ξεπεράσει τα γλωσσικά εμπόδια και να ενσωματώσει ευκολότερα νέους εργαζομένους σε χώρες όπου οι βασικές γνώσεις αγγλικών δεν θεωρούνται δεδομένες, υποστηρίζει.

Ο κ. Παντελιάδης εστιάζει την προσοχή του και στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η στροφή σε έτοιμα και ημιέτοιμα φαγητά είναι ξεκάθαρη, όπως και η υπεροχή των πλατφορμών έναντι των e-shops των ίδιων των λιανεμπόρων.

Η χρέωση των υπηρεσιών όπως το picking ή το delivery θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό κόστος, καθώς οι πελάτες μαθαίνουν να πληρώνουν για ό,τι ζητούν.

Η τεχνολογία, όπως επισήμανε, κάνει την είσοδό της πρώτα στο back office, μετά στα logistics και έπειτα στην επαφή με τον πελάτη. Το «σκέτο online» ανήκει πια στο παρελθόν, καθώς ακόμη και οι pure online παίκτες στρέφονται στα φυσικά καταστήματα.

Τέλος, προειδοποίησε πως στην επόμενη ύφεση, η ανεργία θα είναι πιο ορατή λόγω των αυτοματισμών, ενώ η επόμενη γενιά της τεχνητής νοημοσύνης-το Generative AI-θα ξεπεράσει κατά πολύ τα σημερινά εργαλεία, κάνοντας τα σημερινά chatbots να φαίνονται «αφελή».

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα προς τον κλάδο: Το μέλλον δεν περιμένει και όσοι δεν επενδύσουν σε τεχνολογία, ανθρώπους και ευελιξία, απλώς θα μείνουν πίσω.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού IN Business: Οι βραβευθέντες και οι υποστηρικτές των 17ων IN Business Awards
Τα projects των οκτώ μεγάλων νικητών των Young Lions Cyprus 2025 και η μεγάλη ευκαιρία τους στις Κάννες (pics)
Σπάει τα κοντέρ ο τουρισμός… Το ρεκόρ τετραμήνου, οι κύριες αγορές και πώς κινήθηκαν Ρωσία και ΗΠΑ
Oι δύο νέες μελλοντικές αναπτύξεις της Αρχής Λιμένων Κύπρου-Η στρατηγική και τα μελλοντικά σχέδια
Απάντησε με λιβελλογράφημα, επιβεβαιώθηκε ως λασπολόγος ο Φαίδωνας...Τρίζει όντως αντί η άμαξα ο αμαξηλάτης
ΣΑΗ: Καθοριστική εξέλιξη στην ενεργειακή πολιτική της Κύπρου το άνοιγμα ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού
Ισχυρό πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης το πρώτο τετράμηνο-Άγγιξε τα €646,8 εκατ.
Γ. Παπαναστασίου: Άγνωστο αν θα μειωθεί η τιμή του ρεύματος με ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού
Με κυπριακή υπογραφή η νέα καμπάνια της Jeep για το μοντέλο Jeep Wrangler
Τι αλλάζει η Shein μετά την προειδοποίηση της Ε.Ε. για πιθανές κυρώσεις