Έφεραν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κινδυνεύουν να τους μείνουν-Ανάστατοι και ξεκρέμαστοι οι εισαγωγείς

Έντονη διαφωνία για την απόφαση της κυβέρνησης να περικόψει το συνολικό ποσό που αρχικά προβλέπετο για επιχορήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ).

Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τον ΣΕΜΗΟ, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση τόσο στα μέλη του όσο και στους καταναλωτές, αφού όλοι θεωρούσαν ότι το πρόγραμμα επιχορήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχιζόταν κανονικά, με βάση τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης.

Η περικοπή των χορηγιών, επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο ΣΕΜΗΟ, αφήνει εκτεθειμένη την Κύπρο έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρηματοδοτεί το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης για προώθηση της πράσινης μετάβασης, ενώ στερεί από τους Κύπριους καταναλωτές τη δυνατότητα να προμηθευτούν σύγχρονα και με μηδενικούς ρύπους αυτοκίνητα.

Ταυτόχρονα, αφήνει πλήρως εκτεθειμένους τους εισαγωγείς αυτοκινήτων μέλη του, οι οποίοι στηριζόμενοι στο σχέδιο επιχορήγησης έχουν εισαγάγει και διατηρούν στις εγκαταστάσεις τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προέβησαν και σε νέες παραγγελίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες τώρα δεν μπορούν να ακυρωθούν.

Πέραν αυτών, οι εισαγωγείς έχουν επωμιστεί και επιπλέον έξοδα για προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υλοποιώντας το πρόγραμμα χορηγιών της κυβέρνησης.

Ακόμα, ο ΣΕΜΗΟ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για υπονόμευση του στόχου της Κύπρου όσον αφορά την πράσινη μετάβαση, με βάση τον οποίο θα πρέπει να εγγραφούν 80.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Δυστυχώς, προσθέτει ο ΣΕΜΗΟ, οι αρνητικές αυτές εξελίξεις σημειώθηκαν χωρίς καμία εκ των προτέρων ενημέρωσή του.

Αντίθετα, όπως υποστηρίζει, το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ έλαβαν μια μονομερή και ζημιογόνα απόφαση, στηριζόμενοι μόνο σε αμφισβητούμενα δικά τους στοιχεία και δεδομένα.

Ο ΣΕΜΗΟ απορρίπτει τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Μεταφορών και του ΤΟΜ για μειωμένο ενδιαφέρον του κοινού για να αξιοποιήσει το πρόγραμμα χορηγιών.

Ενδεικτικό αυτού, όπως αναφέρει, είναι το ότι μόλις άνοιξε η πλατφόρμα αιτήσεων την περασμένη Τετάρτη 23 Απριλίου, η οποία ήταν κλειστή από τις 21 Μαρτίου, εξαντλήθηκαν όλες οι διαθέσιμες χορηγίες.

Υπενθυμίζει παράλληλα ότι το σχέδιο επιχορήγησης θα έτρεχε μέχρι το τέλος του χρόνου και οι διαθέσιμες χορηγίες στη σχετική πλατφόρμα ΤΟΜ ήταν πολλαπλάσιες των χορηγιών που τελικά παρουσιάστηκαν, ξαφνικά και κάθετα μειωμένες, στη ίδια πλατφόρμα στις 23 Απριλίου.

Ο ΣΕΜΗΟ δηλώνει πεπεισμένος ότι υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση για την ηλεκτροκίνηση και το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ θα έπρεπε να είχαν διαβουλευθεί με τους φορείς της αγοράς, προτού λάβουν την απόφαση για περικοπή του προγράμματος χορηγιών.

Ο ΣΕΜΗΟ, θεωρώντας ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό, έχει ζητήσει επείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών για συζήτησή του.

Δειτε Επισης

Από διαφορετικές αφετηρίες για την ΑΤΑ-«Ο θεσμός είναι αναχρονιστικός και χρήζει βελτίωσης ή αντικατάστασης»
J+A Philippou architects-engineers: Το αρχιτεκτονικό γραφείο πίσω από το ιδιόκτητο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ
Περιμένουν έγκριση από την Apple για το e-kalathi… Τι ζήτησε η αμερικανική εταιρεία για να συνάδει με το iOS
Επιστρέφει με όραμα το φρέσκο κυπριακό γάλα Χαραλαμπίδης
Σε περιπέτειες για τα πνευματικά δικαιώματα η Κύπρος-Γιατί ελλοχεύει κίνδυνος κυρώσεων από την Ε.Ε.
Παραδοχή Αναστασιάδη: Εξετέθη με το επενδυτικό πρόγραμμα η Κύπρος-Τι ξεκαθαρίζει για δικηγορικό γραφείο και Σεϋχέλλες
Νίκος Αναστασιάδης: Οι αμαρτίες Πανίκου Δημητριάδη, γιατί είπα «δεσμεύομαι» και το δυστύχημα για τον συκοφάντη
Yποβάθμισε και το ΚΟΕ την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας το 2025
Νέους κανόνες για εγγραφή οχημάτων και ελέγχους για εκπομπές προτείνει η Κομισιόν
Η εξέλιξη των υπεύθυνων επιλογών στο κυπριακό καλάθι-Πώς η Lidl Κύπρου οδηγεί τη μετάβαση προς μια πιο συνειδητή και βιώσιμη κατανάλωση