Έφεραν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κινδυνεύουν να τους μείνουν-Ανάστατοι και ξεκρέμαστοι οι εισαγωγείς

Έντονη διαφωνία για την απόφαση της κυβέρνησης να περικόψει το συνολικό ποσό που αρχικά προβλέπετο για επιχορήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ).

Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τον ΣΕΜΗΟ, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση τόσο στα μέλη του όσο και στους καταναλωτές, αφού όλοι θεωρούσαν ότι το πρόγραμμα επιχορήγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχιζόταν κανονικά, με βάση τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης.

Η περικοπή των χορηγιών, επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο ΣΕΜΗΟ, αφήνει εκτεθειμένη την Κύπρο έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρηματοδοτεί το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης για προώθηση της πράσινης μετάβασης, ενώ στερεί από τους Κύπριους καταναλωτές τη δυνατότητα να προμηθευτούν σύγχρονα και με μηδενικούς ρύπους αυτοκίνητα.

Ταυτόχρονα, αφήνει πλήρως εκτεθειμένους τους εισαγωγείς αυτοκινήτων μέλη του, οι οποίοι στηριζόμενοι στο σχέδιο επιχορήγησης έχουν εισαγάγει και διατηρούν στις εγκαταστάσεις τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προέβησαν και σε νέες παραγγελίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες τώρα δεν μπορούν να ακυρωθούν.

Πέραν αυτών, οι εισαγωγείς έχουν επωμιστεί και επιπλέον έξοδα για προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υλοποιώντας το πρόγραμμα χορηγιών της κυβέρνησης.

Ακόμα, ο ΣΕΜΗΟ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για υπονόμευση του στόχου της Κύπρου όσον αφορά την πράσινη μετάβαση, με βάση τον οποίο θα πρέπει να εγγραφούν 80.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Δυστυχώς, προσθέτει ο ΣΕΜΗΟ, οι αρνητικές αυτές εξελίξεις σημειώθηκαν χωρίς καμία εκ των προτέρων ενημέρωσή του.

Αντίθετα, όπως υποστηρίζει, το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ έλαβαν μια μονομερή και ζημιογόνα απόφαση, στηριζόμενοι μόνο σε αμφισβητούμενα δικά τους στοιχεία και δεδομένα.

Ο ΣΕΜΗΟ απορρίπτει τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Μεταφορών και του ΤΟΜ για μειωμένο ενδιαφέρον του κοινού για να αξιοποιήσει το πρόγραμμα χορηγιών.

Ενδεικτικό αυτού, όπως αναφέρει, είναι το ότι μόλις άνοιξε η πλατφόρμα αιτήσεων την περασμένη Τετάρτη 23 Απριλίου, η οποία ήταν κλειστή από τις 21 Μαρτίου, εξαντλήθηκαν όλες οι διαθέσιμες χορηγίες.

Υπενθυμίζει παράλληλα ότι το σχέδιο επιχορήγησης θα έτρεχε μέχρι το τέλος του χρόνου και οι διαθέσιμες χορηγίες στη σχετική πλατφόρμα ΤΟΜ ήταν πολλαπλάσιες των χορηγιών που τελικά παρουσιάστηκαν, ξαφνικά και κάθετα μειωμένες, στη ίδια πλατφόρμα στις 23 Απριλίου.

Ο ΣΕΜΗΟ δηλώνει πεπεισμένος ότι υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση για την ηλεκτροκίνηση και το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ θα έπρεπε να είχαν διαβουλευθεί με τους φορείς της αγοράς, προτού λάβουν την απόφαση για περικοπή του προγράμματος χορηγιών.

Ο ΣΕΜΗΟ, θεωρώντας ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό, έχει ζητήσει επείγουσα συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών για συζήτησή του.

Δειτε Επισης

Μάριος Αντωνίου: Το ασταθές περιβάλλον, η αγορά που σφύζει εν μέσω εκπτώσεων και οι κατασχέσεις fake labubu
Στην Κοπεγχάγη για τη άτυπη σύνοδο των Υπουργών Ανταγωνιστικότητας ο Γιώργος Παπαναστασίου
Νέα εποχή διασκέδασης στο Mall of Cyprus-Επεκτείνεται σημαντικά το Players Arcade (pics)
Χιλιάδες οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των δασμών Τραμπ
Tο FMCG Unit της CTC...Οι εταιρείες που το αποτελούν, ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην αγορά και η πορεία εξέλιξης
Παπαέλληνας: Τέσσερις γυναίκες του ομίλου μιλούν για τα brands που εκπροσωπούν-Η δυναμική, το εύρος και η αποστολή
Επαναπιστοποίηση Υπεραγορών Αλφαμέγα και Bean Bar ως Great Place To Work®
Αγρότης: Επεκτάθηκε με νέο μεγάλο κατάστημα στην περιοχή ΓΣΠ
Γ. Τσακκιστός: Δεν έχει βοηθήσει τους καταναλωτές το «e-kalathi»... Γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα μαζικής αναθεώρησης τιμών
Σε αρχηγό αστυνομίας και γραμματεία του Υπουργικού η έκθεση για Takata-Οι οδηγίες της Νομικής Υπηρεσίας