Εξαγορές και συγχωνεύσεις: Στρατηγική επιβίωσης ή επιθετικής ανάπτυξης;
InBusinessNews 08:55 - 24 Απριλίου 2025

Η κυπριακή αγορά λιανεμπορίου τροφίμων αλλάζει ραγδαία. Οι προκλήσεις είναι πολλαπλές: πίεση στα περιθώρια κέρδους, ανάγκη για επενδύσεις σε καινοτομία και τεχνολογία, μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, άνοδος των private labels και ενίσχυση της βιωσιμότητας ως στρατηγικής προτεραιότητας.
Μέσα σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον, ο Μάριος Λουκαΐδης, ένας από τους πλέον έμπειρους επαγγελματίες του κλάδου, έρχεται στο 22ο Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου που παρουσιάζουν οι Υπεραγορές αλφαμέγα, για να θέσει το μεγάλο ερώτημα: Ήρθε η ώρα των εξαγορών και συγχωνεύσεων στην Κύπρο;
Με τίτλο «Εξαγορές και Συγχωνεύσεις… Ήρθε και η ώρα της Κύπρου;», η παρουσίασή του επιχειρεί μια ψύχραιμη και στρατηγική ανάλυση της κατάστασης.
Ο Λουκαΐδης τοποθετεί την κυπριακή πραγματικότητα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, όπου η τάση για ενοποίηση ισχυροποιείται, και εξηγεί πώς το μέγεθος δεν είναι πλέον προαιρετικό, αλλά απαραίτητο για βιωσιμότητα, αποδοτικότητα και ανάπτυξη.
Ομιλώντας για την ανάγκη επίτευξης οικονομιών κλίμακας, τη σημασία της τεχνολογικής αναβάθμισης, την αυξανόμενη αξία των δεδομένων (data) και την αδυναμία πολλών μικρών επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, ο Λουκαΐδης τονίζει ότι οι συγχωνεύσεις δεν είναι πλέον σενάρια του μακρινού μέλλοντος – είναι στρατηγικές αποφάσεις του παρόντος.
Η εισήγηση ενσωματώνει επίσης παραδείγματα από τον ευρωπαϊκό χώρο, όπου οι εξαγορές έχουν προσφέρει πρόσβαση σε υποδομές, τεχνογνωσία, τεχνολογία και κοινό. Παράλληλα, τονίζει ότι η Κύπρος δεν είναι “πολύ μικρή” για τέτοιες κινήσεις — απλώς καθυστερεί να τις εφαρμόσει.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις νέες τάσεις κατανάλωσης: η ενδυνάμωση των Gen Z και millennials, η ζήτηση για τοπικά προϊόντα, η απαίτηση για διαφάνεια, βιωσιμότητα και εξατομίκευση, καθώς και η εκθετική άνοδος του foodservice, υποδεικνύουν την ανάγκη για προσαρμογή, που συχνά απαιτεί συνεργασίες και συμπράξεις.
12α IN Business Grocery Retail Awards
Σημειώνεται ότι πέραν των παρουσιάσεων και συζητήσεων από διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου, το Συνέδριο θα φιλοξενήσει την τελετή απονομής των 12ων IN Business Grocery Retail Awards που παρουσιάζει η Ελληνική Τράπεζα, κατά την οποία θα βραβευθούν τα FMCGs brands που διέπρεψαν στην Κύπρο την χρονιά που μας πέρασε βάσει κριτηρίων.
Ανάμεσα στα κριτήρια περιλαμβάνεται η αύξηση των πωλήσεων, αύξηση του μεριδίου αγοράς, νέες κατηγορίες προϊόντων, αυξημένη κερδοφορία για τους λιανοπωλητές και τους προμηθευτές και καινοτομία στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.
Για πληροφορίες και εγγραφές πατήστε εδώ.
Πληροφορίες συνεδρίου
- Οργανωτής: IMH
Κύριος Χορηγός: Υπεραγορές αλφαμέγα - Χορηγός Βραβείων: Ελληνική Τράπεζα μέλος του Ομίλου Eurobank
- Xορηγοί: flexfin, Όμιλος G.A.P. Vassilopoulos, payabl, PHILOSHOPIC, Powersoft
- Εκθέτης: Γαλακτοβιομηχανία ΑΛΑΜΠΡΑ, Loymax
- Υποστηρικτές: AdBoard Media, JCC Payment Systems
- Με τη στήριξη: Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου, Παγκύπριος Σύνδεσμος Υπεραγορών, Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, ECR Cyprus
- Χορηγοί Επικοινωνίας: Alpha Κύπρου, περιοδικό IN Βusiness, πόρταλ REPORTER, Cyprus Business News (CBN), Super FM
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την IMH:
- Τηλέφωνο: 22505555 | Φαξ: 22679820
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com
- Ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com