Powered by

Νέα τέλη από ΗΠΑ για πλοία που συνδέονται με την Κίνα-Ποιους αφορά και πότε θα εφαρμοστούν

Οι ιδιοκτήτες ή εφοπλιστές πλοίων κατασκευασμένων στην Κίνα θα υποχρεούνται να πληρώνουν νέα τέλη όταν τα σκάφη τους ελλιμενίζονται σε αμερικανικά λιμάνια, μέτρο που θα τεθεί σε ισχύ σε 180 ημέρες με τα ποσά να αυξάνονται προοδευτικά, ανακοίνωσε ο αντιπρόσωπος για το εμπόριο της αμερικανικής προεδρίας (USTR).

Το μέτρο αφορά επίσης ιδιοκτήτες και Κινέζους εφοπλιστές πλοίων, που δεν έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, διευκρίνισαν οι υπηρεσίες του USTR στην ανακοίνωση, που δημοσιοποίησαν.

Τα τέλη αυτά θα χρεώνονται κατά επίσκεψη στις ΗΠΑ -όχι σε κάθε αμερικανικό λιμάνι όπου δένουν-ως και πέντε φορές ανά πλοίο τον χρόνο.

Ακόμη, ο USTR προβλέπει την επιβολή συγκεκριμένων τελών για πλοία, που μεταφέρουν οχήματα, που θα τεθούν επίσης σε ισχύ σε 180 ημέρες και για αυτά που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση οι χρεώσεις θα αρχίσουν σε τρία χρόνια και θα αυξάνονται κατά στάδια για 22 χρόνια.

«Ο USTR αναλαμβάνει στοχευμένη δράση για να αποκαταστήσει τα αμερικανικά ναυπηγεία και για να αντιδράσει στις παράλογες ενέργειες, πολιτικές και πρακτικές της Κίνας για να κυριαρχήσει στους τομείς των θαλάσσιων μεταφορών, του εφοδιασμού και της ναυπηγικής βιομηχανίας», αναφέρει η ανακοίνωση

Ο πρώην Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, είχε αναθέσει στον USTR να διενεργήσει έρευνα για τις «αθέμιτες πρακτικές της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας, των θαλάσσιων μεταφορών και του εφοδιασμού».

Η έρευνα αυτή συνεχίστηκε επί των ημερών του διαδόχου του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ανακοίνωσε εξάλλου στις αρχές Μαρτίου τη δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για την ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας στον Λευκό Οίκο.

Κυρίαρχη μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η αμερικανική ναυτική βιομηχανία άρχισε σιγά-σιγά να συρρικνώνεται και πλέον δεν αποτελεί παρά το 0,1% της ναυπηγικής βιομηχανίας σε παγκόσμια κλίμακα: Πλέον κυριαρχεί η Ασία, ιδίως η Κίνα, που κατασκευάζει περίπου τα μισά πλοία τα οποία καθελκύονται, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

Αυτές οι τρεις ασιατικές χώρες ναυπηγούν πάνω από 95% των πλοίων που κατασκευάζονται, σύμφωνα με τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη.

Η ανακοίνωση καταγράφεται εν μέσω εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και στο Πεκίνο.

Δειτε Επισης

Πάνε να...φάνε τον Πάουελ-Στο στόχαστρο του Λευκού Οίκου ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ
Επιβραδύνθηκε, αλλά συνεχίστηκε η μείωση των δημοσιονομικών εσόδων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο
Francois Villeroy de Galhau: Χαμηλός ο κίνδυνος πληθωρισμού από τις εντάσεις στο εμπόριο-Κλειστά χαρτιά για τα επιτόκια
Νέα τέλη από ΗΠΑ για πλοία που συνδέονται με την Κίνα-Ποιους αφορά και πότε θα εφαρμοστούν
Αισιόδοξοι για εμπορική συμφωνία Ε.Ε.-ΗΠΑ σχετικά με τους δασμούς Τραμπ και Μελόνι
Fitch Ratings: Πτωτική αναθεώρηση των ρυθμών ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας λόγω δασμών
Οι δασμοί πλήττουν τις εξαγωγές της Ιαπωνίας-Μέτρια άνοδος 3,9% τον Μάρτιο
Νέο ρεκόρ χτυπά ο χρυσός μετά το «καμπανάκι» Πάουελ για τον εμπορικό πόλεμο-Αυξάνεται η ζήτηση
Μήνυμα Παγκόσμιας Τράπεζας σε αναπτυσσόμενες χώρες-Μειώστε τους δασμούς, πλήττεται η παγκόσμια ανάπτυξη
Καμπανάκι κινδύνου από ΠΟΕ για το παγκόσμιο εμπόριο-Προειδοποιεί για μεγαλύτερη ύφεση λόγω δασμών