Τα αεροδρόμια προσαρμόζονται συνεχώς, ανταποκρινόμενα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιβατών. Και καθώς οι ταξιδιώτες εξελίσσονται, τα αεροδρόμια αναγνωρίζουν ότι κάθε τύπος επιβάτη έχει μοναδικές απαιτήσεις και προσδοκίες.
Από τους συχνούς επαγγελματίες επιβάτες που προτιμούν ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, μέχρι τις οικογένειες που αναζητούν άνεση και ευκολία, οι σύγχρονοι χώροι αεροδρομίων καλούνται να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις για να ανταποκριθούν σε κάθε ανάγκη και ιδιαιτερότητα, αξιοποιώντας την τεχνολογία για μια πιο ευχάριστη και χωρίς άγχος εμπειρία.
Οι έξι τύποι επιβατών
Από τη στιγμή που υπάρχει η θέληση για κατανόηση των αναγκών κάθε επιβάτη, είναι απαραίτητο να αναγνωριστούν πρώτα οι διαφορετικές προσωπικότητες των ταξιδιωτών. Στη βάση ενός πολύ ενδιαφέροντος άρθρου, το οποίο πρωτοδημοσιεύθηκε από την TAV Technologies, οι προσωπικότητες αυτές είναι συνολικά έξι, με κάθε τύπο επιβάτη να έχει μοναδικές ανάγκες και προσδοκίες. Και με την τεχνολογία από την άλλη να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο να τις καλύψει, κάνοντάς την εμπειρία του ταξιδιού πιο άνετη και αποτελεσματική.
- Τύπος 1
Ο high-tech ταξιδιώτης
Αυτός ο τύπος περιλαμβάνει επαγγελματίες ταξιδιώτες, ψηφιακούς νομάδες και πολιταξιδευμένα πρόσωπα που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία για να απλοποιήσουν τα ταξίδια τους. Για αυτούς, η αποδοτικότητα είναι το κλειδί και προτιμούν τις επιλογές αυτοεξυπηρέτησης που μειώνουν τον χρόνο αναμονής και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
Κύριες προσδοκίες: Αυτοματισμός, ψηφιακές κάρτες επιβίβασης, γρήγορο Wi-Fi, έξυπνη διαχείριση αποσκευών και πλοήγηση αεροδρομίου μέσω εφαρμογής.
- Τύπος 2
Ο οικογενειακός ταξιδιώτης
Είναι αυτός που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι επιφορτισμένος με πολλές ευθύνες και προκλήσεις, από τη φροντίδα των παιδιών έως την ασφάλεια των αποσκευών του. Αναζητεί ευκολία, άνεση και οικογενειακές παροχές και διευκολύνσεις.
Κύριες προσδοκίες: Σημεία προσαρμοσμένα για παιδιά, γρήγορες επιλογές φαγητού, διαδρομές κατάλληλες για καροτσάκια και απλοποιημένη διαχείριση αποσκευών.
- Τύπος 3
Ο ταξιδιώτης πολυτέλειας
Επιζητά την πολυτελή και αποκλειστική εμπειρία, την ιδιωτικότητα και τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Συνήθως πρόκειται για επιχειρηματίες, διάσημους ή οικονομικά επιφανή άτομα που είναι πρόθυμα να πληρώσουν για την ευκολία και την πολυτέλειά τους.
Κύριες Προσδοκίες: VIP lounges, προσωπική εξυπηρέτηση, ιδιωτικοί έλεγχοι ασφαλείας και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας για αγορές και φαγητό.
- Τύπος 4
Ο οικονομικός ταξιδιώτης
Δίνει πάντα έμφαση στις πιο οικονομικές επιλογές, αναζητώντας προσφορές και τρόπους μείωσης των εξόδων ενός ταξιδιού. Συνήθως, αυτοί οι ταξιδιώτες αναμένουν βασικές υπηρεσίες χωρίς επιπλέον πολυτέλεια, επικεντρωμένες στο να φτάσουν στον προορισμό τους όσο πιο οικονομικά γίνεται.
Κύριες προσδοκίες: Οικονομικές επιλογές φαγητού, εύκολη πρόσβαση σε φθηνές μεταφορές και βασικές υπηρεσίες.
- Τύπος 5
Ο ταξιδιώτης ευεξίας
Η άνεση και η ηρεμία στη διάρκεια ενός ταξιδιού, είναι πιο ψηλά στις προτεραιότητές του. Τον ενδιαφέρουν οι εμπειρίες που προάγουν την ευημερία και συχνά περιλαμβάνουν θέματα διατροφής, γυμναστικής και χαλάρωσης.
Κύριες προσδοκίες: Υγιεινές επιλογές φαγητού, εγκαταστάσεις γυμναστικής, δωμάτια γιόγκα, χώρους διαλογισμού και ήσυχες ζώνες για χαλάρωση.
- Τύπος 6
Ο influencer ταξιδιώτης
Είναι αυτός που καταγράφει τα ταξίδια του για να τα μοιραστεί με τους ακολούθους τους. Έχει άμεση αλληλεπίδραση με τον κόσμο μέσω των social media, ανεβάζοντας περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.
Κύριες προσδοκίες: Γρήγορο και αξιόπιστο Wi-Fi, περιοχές με δυνατότητες φωτογράφισης εντός του αεροδρομίου, μοναδικές εμπειρίες για να τις μοιραστούν με το κοινό τους και seamless ενσωμάτωση στα κοινωνικά μέσα.
Μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και το αύριο
Οι προσωπικότητες επιβατών όπως περιγράφονται πιο πάνω, αναδεικνύουν ακριβώς τις διαφορετικές προσδοκίες στο σύγχρονο τοπίο των αεροδρομίων. Είναι γι’ αυτό που απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση που να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες τους.
Έτσι, τα αεροδρόμια χρειάζεται συνεχώς να αναζητούν νέες τεχνολογικές καινοτομίες που ενισχύουν την εμπειρία του επιβάτη. Όσο για το μέλλον του ταξιδιού, αυτό αναμφίβολα αναμένεται να αλλάξει μορφή τα επόμενη χρόνια με την αυτοματοποίηση, την εξατομίκευση και τη βιωσιμότητα, να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.