powered by

Α. Σολωμονίδης: Το τίμημα για ναυτιλία και εφοδιαστική αλυσίδα από τους δασμούς-Πολύπλοκο και ασταθές περιβάλλον

Ως σοβαρό πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αποτιμά τους δασμούς που ανακοίνωσε στις 2 Απριλίου o Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλτ Τραμπ ο διευθύνων σύμβουλος της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), Ανδρέας Σολομωνίδης.

Ο κ. Σολομωνίδης, μιλώντας στο CBN πρωτού ο Αμερικανός Πρόεδρος ανακοινώσει προσωρινό πάγωμα 90 ημερών για όλες τις χώρες πλην της Κίνας, σκιαγράφησε το ρευστό σκηνικό που διαμορφώνουν για το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι οι δασμοί Τραμπ, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εν πολλοίς προέβλεψε μια πιθανή αναπροσαρμογή τακτικής-όπως δηλαδή υπήρξε το πάγωμα των δασμών-από μέρους του Προέδρου των ΗΠΑ.

«Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι οι οικονομικές και εμπορικές πολιτικές της τρέχουσας αμερικανικής κυβέρνησης έχουν προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα στις παγκόσμιες αγορές. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία, όπως αποδεικνύεται από τη πρόσφατη μεταβλητότητα στις χρηματιστηριακές αγορές και το σοβαρό πισωγύρισμα στο ελεύθερο εμπόριο», δήλωσε αρχικά ο κ. Σολομωνίδης.

«Είναι ασαφές αν μπορούμε να περιμένουμε μια αναθεώρηση αυτής της αυστηρής στρατηγικής ή αν ο κύκλος των δασμών και των αντιποίνων θα συνεχιστεί», πρόσθεσε ο ίδιος, για να υποδείξει:

«Παρά τις προτάσεις για διαπραγματεύσεις και την απειλή αντιμέτρων, οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να ακολουθούν την τρέχουσα πολιτική τους, αν και αυτή η στάση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή».

Κάτι δηλαδή, που εν μέρει συνέβη στη συνεχεία, με τις ΗΠΑ να προχωρούν στο πάγωμα των 90 ημερών, δίνοντας ουσιαστικά χρόνο για διαπραγματεύσεις.

Επηρεάζεται το κόστος, η ζήτηση και η διαθεσιμότητα αγαθών

«Αν συνεχιστούν αυτές οι εξελίξεις(σ.σ. οι αρχικοί δασμοί που ανακοίνωσε ο Τραμπ), πιθανότατα θα επηρεάσουν το κόστος, τη ζήτηση και τη διαθεσιμότητα αγαθών σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό με τη σειρά του θα επηρεάσει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τους όγκους εμπορίου, τις θαλάσσιες διαδρομές και τις ροές φορτίου», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Bernhard Schulte Shipmanagement.

«Οι αλλαγές στις ναυτιλιακές διαδρομές δεν θα έχουν σημαντική επίδραση στις λειτουργίες μας ως διαχειριστές πλοίων. Το τι φορτίο μεταφέρουν τα πλοία και ποια λιμάνια προσεγγίζουν εξαρτάται από τον πλοιοκτήτη ή τον ναυλωτή», εξήγησε, προσθέτοντας ότι «η κύρια ευθύνη μας είναι να εγγυόμαστε ένα συνεχώς υψηλό επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας στη διαχείριση των πλοίων, ανεξαρτήτως του προορισμού τους».

Η επιβολή κυρώσεων και δασμών ανασχηματίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως εξηγεί ο κ. Σολομωνίδης, «σημαντικές διακυμάνσεις στη συνολική ζήτηση θα επηρεάσουν φυσικά και την επιχείρησή μας. Είναι προφανές ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι εμπορικές διαφορές και η επιβολή κυρώσεων και δασμών ανασχηματίζουν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία».

Αυτές οι δυναμικές, όπως υπέδειξε καταληκτικά, δημιουργούν ένα πιο πολύπλοκο και ασταθές περιβάλλον στην αγορά, με τις εταιρείες να πρέπει συνεχώς να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και στο μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό τοπίο.

Δειτε Επισης

Oι δύο νέες μελλοντικές αναπτύξεις της Αρχής Λιμένων Κύπρου-Η στρατηγική και τα μελλοντικά σχέδια
ΓεΣΥ: Πάνω από ένα εκατ. οι εγγεγραμμένοι δικαιούχοι στα έξι χρόνια λειτουργίας
Δημιουργία νέου κοινού Προγράμματος Ιατρικής από Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Παν. Νεάπολις Πάφος
Παγκόσμια ημέρα πολλαπλής σκλήρυνσης: Πρωτοποριακή έρευνα από το ΙΝΓΚ
Σύμπραξη αριστείας: Θεσμική συνεργασία Γαλλικής Ακαδημίας Επιστημών και Κυπριακού Ιδρύματος Έρευνας και Εκπαίδευσης
Κυπριακό Βραβείο Καινοτομίας ΟΕΒ: Η σημαντική διάκριση της Χαραλαμπίδης Κρίστης στον πρωτογενή τομέα (vid)
Βραβεία The Sovereign Art Foundation Student Prize Cyprus: Ορόσημο για την τέχνη και τη δημιουργικότητα
«ΘΑλΕΙΑ2021-2027»: Η Ευρώπη μέσα από τον φακό σου
ΙδΕΚ: Νέα χρηματοδοτικά προγράμματα για ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών από επιχειρήσεις
Tototheo Global και Fortinet οδηγούν τη συζήτηση για τη συνδεσιμότητα των επιχειρήσεων σε Κύπρο και Ελλάδα