Α. Σολωμονίδης: Το τίμημα για ναυτιλία και εφοδιαστική αλυσίδα από τους δασμούς-Πολύπλοκο και ασταθές περιβάλλον
InBusinessNews 06:35 - 15 Απριλίου 2025

Ως σοβαρό πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αποτιμά τους δασμούς που ανακοίνωσε στις 2 Απριλίου o Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλτ Τραμπ ο διευθύνων σύμβουλος της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), Ανδρέας Σολομωνίδης.
Ο κ. Σολομωνίδης, μιλώντας στο CBN πρωτού ο Αμερικανός Πρόεδρος ανακοινώσει προσωρινό πάγωμα 90 ημερών για όλες τις χώρες πλην της Κίνας, σκιαγράφησε το ρευστό σκηνικό που διαμορφώνουν για το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι οι δασμοί Τραμπ, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εν πολλοίς προέβλεψε μια πιθανή αναπροσαρμογή τακτικής-όπως δηλαδή υπήρξε το πάγωμα των δασμών-από μέρους του Προέδρου των ΗΠΑ.
«Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι οι οικονομικές και εμπορικές πολιτικές της τρέχουσας αμερικανικής κυβέρνησης έχουν προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα στις παγκόσμιες αγορές. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία, όπως αποδεικνύεται από τη πρόσφατη μεταβλητότητα στις χρηματιστηριακές αγορές και το σοβαρό πισωγύρισμα στο ελεύθερο εμπόριο», δήλωσε αρχικά ο κ. Σολομωνίδης.
«Είναι ασαφές αν μπορούμε να περιμένουμε μια αναθεώρηση αυτής της αυστηρής στρατηγικής ή αν ο κύκλος των δασμών και των αντιποίνων θα συνεχιστεί», πρόσθεσε ο ίδιος, για να υποδείξει:
«Παρά τις προτάσεις για διαπραγματεύσεις και την απειλή αντιμέτρων, οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να ακολουθούν την τρέχουσα πολιτική τους, αν και αυτή η στάση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή».
Κάτι δηλαδή, που εν μέρει συνέβη στη συνεχεία, με τις ΗΠΑ να προχωρούν στο πάγωμα των 90 ημερών, δίνοντας ουσιαστικά χρόνο για διαπραγματεύσεις.
Επηρεάζεται το κόστος, η ζήτηση και η διαθεσιμότητα αγαθών
«Αν συνεχιστούν αυτές οι εξελίξεις(σ.σ. οι αρχικοί δασμοί που ανακοίνωσε ο Τραμπ), πιθανότατα θα επηρεάσουν το κόστος, τη ζήτηση και τη διαθεσιμότητα αγαθών σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό με τη σειρά του θα επηρεάσει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τους όγκους εμπορίου, τις θαλάσσιες διαδρομές και τις ροές φορτίου», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Bernhard Schulte Shipmanagement.
«Οι αλλαγές στις ναυτιλιακές διαδρομές δεν θα έχουν σημαντική επίδραση στις λειτουργίες μας ως διαχειριστές πλοίων. Το τι φορτίο μεταφέρουν τα πλοία και ποια λιμάνια προσεγγίζουν εξαρτάται από τον πλοιοκτήτη ή τον ναυλωτή», εξήγησε, προσθέτοντας ότι «η κύρια ευθύνη μας είναι να εγγυόμαστε ένα συνεχώς υψηλό επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας στη διαχείριση των πλοίων, ανεξαρτήτως του προορισμού τους».
Η επιβολή κυρώσεων και δασμών ανασχηματίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως εξηγεί ο κ. Σολομωνίδης, «σημαντικές διακυμάνσεις στη συνολική ζήτηση θα επηρεάσουν φυσικά και την επιχείρησή μας. Είναι προφανές ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι εμπορικές διαφορές και η επιβολή κυρώσεων και δασμών ανασχηματίζουν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία».
Αυτές οι δυναμικές, όπως υπέδειξε καταληκτικά, δημιουργούν ένα πιο πολύπλοκο και ασταθές περιβάλλον στην αγορά, με τις εταιρείες να πρέπει συνεχώς να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και στο μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό τοπίο.