Πόπη Τάντα: H εντυπωσιακή πορεία 35 χρόνων και τα χρονιαία συμβόλαια εκατομμυρίων

Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της φιλοξενίας, η Πόπη Τάντα, Chief Commercial Officer της Louis Hotels, μοιράζεται στον «Ξενοδόχο» την προσωπική της πορεία, αποκαλύπτοντας τα μυστικά της επιτυχίας και την αδιάκοπη προσπάθεια που κρύβεται πίσω από κάθε βήμα.

Μέσα από τις νίκες της στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με χρονιαία συμβόλαια εκατομμυρίων αλλά και τις δύσκολες στιγμές, μας εντυπωσιάζει με την προσέγγισή της στον επαγγελματισμό και την ανθρωπιά, αποδεικνύοντας ότι η αληθινή επιτυχία προέρχεται από τη συνεχόμενη μάθηση, την προσωπική εξέλιξη και την προσαρμογή στις νέες προκλήσεις του κλάδου.

Οι εμπειρίες της μπορεί να θεωρηθούν οδηγός για όσους επιθυμούν να εξελιχθούν και να πρωτοπορήσουν στον κόσμο της φιλοξενίας, ενώ η ιστορία της αποτελεί έμπνευση για τη νέα γενιά επαγγελματιών που θέλουν να αφήσουν το στίγμα τους στον τομέα.

Έχετε διανύσει μια εντυπωσιακή πορεία πάνω από 30 χρόνια στον τομέα της φιλοξενίας. Ποια στιγμή θεωρείτε την πιο καθοριστική για την προσωπική και επαγγελματική σας εξέλιξη;
Καταρχάς να ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν θεωρώ ότι η εξέλιξη των ανθρώπων τόσο στον επαγγελματικό όσο και στον προσωπικό τομέα καθορίζεται από μια στιγμή, αλλά από μια συνεχή μακροχρόνια προσπάθεια και σκληρή δουλειά.

Για μένα η κάθε μέρα μου ως επαγγελματίας καθορίζει την προσωπική μου εξέλιξη. Και ναι παρ’ όλο που έχω ήδη διανύσει μια μακροχρόνια πορεία για πάνω από 35 χρόνια, συνεχίζω να μαθαίνω και να εξελίσσομαι καθημερινά.

Ο τομέας της φιλοξενίας δεν είναι για μένα ένα επάγγελμα, αλλά ένας τρόπος ζωής. Μαθαίνουμε και εξελισσόμαστε καθημερινά. Παίρνονται τα μεγαλύτερα μαθήματα, όχι μόνο από την τεχνολογία που αποτελεί πλέον καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο μας, αλλά κυρίως από τους ίδιους μας τους συνεργάτες, πελάτες και υπαλλήλους μας.

Η επιτυχία είναι συνδυασμός ομαδικής και σκληρής δουλείας, καθαρής και συγκροτημένης σκέψης και αφοσίωσης στους στόχους μας.

Οι διαπραγματεύσεις για συμβόλαια αξίας εκατομμυρίων απαιτούν σθένος και στρατηγική. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε πριν καθίσετε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων;

Το πιο σημαντικό για μένα κριτήριο επιτυχίας σε μια σοβαρή διαπραγμάτευση είναι η πολύ σωστή προετοιμασία, η γνώση του προϊόντος σου και του ανταγωνισμού, των διεθνών τάσεων, αλλά και το να μπορείς να ψυχολογήσεις τις γραμμές του συνεργάτη και συνομιλητή σου. Χρειάζεται Υπομονή, επιμονή και ψυχραιμία.

Από το πρώτο ξενοδοχείο που αναλάβατε μέχρι την σημερινή σας θέση, ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει και πώς τη ξεπεράσατε;
Στα 35 χρόνια της καριέρας μου στον όμιλο Louis Hotels έζησα όπως και όλοι οι συνάδελφοι μου πολλές προκλήσεις. Ο τουρισμός άλλωστε είναι ένας ευάλωτος τομέας που επηρεάζεται άμεσα από κάθε γεωπολιτική εξέλιξη.

Η σοβαρότερη θεωρώ ήταν η κρίση που περάσαμε τόσο εμείς όσο και όλη η ανθρωπότητα κατά τη διάρκεια των δυο χρόνων κορωνοϊού, κατά την οποία έπρεπε να αλλάξουμε εντελώς τόσο τον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων μας, όσο και τον τρόπο προώθησης τους, την αντιμετώπιση προς τους πελάτες, συνεργάτες και υπαλλήλους.

Έχετε διαπραγματευτεί με πολλούς σημαντικούς τουριστικούς παράγοντες για την Κύπρο. Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις και ευκαιρίες που εντοπίζετε για την Κύπρο στον τομέα του τουρισμού;

Κυριότερες κατά την άποψη μου προκλήσεις του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου είναι η συνδεσιμότητα, η εποχικότητα και η αύξηση λειτουργικού κόστους, όπως και η δυσκολία για εξεύρεση προσωπικού που αυξάνει περισσότερο τα κόστη λειτουργίας των ξενοδοχείων μας.

Όσον αφορά τις ευκαιρίες θα έβαζα την ασφάλεια, τις ποιοτικές υπηρεσίες που προσφέρουμε στον ξενοδοχειακό τομέα, αλλά και τις καλές καιρικές συνθήκες για όσο αυτές διαρκέσουν.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδόχοι στην Κύπρο προκειμένου να επενδύσουν και να αναπτύξουν τις υπηρεσίες τους, προσελκύοντας περισσότερους διεθνείς επισκέπτες;

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη μεταβατική περίοδο κυρίως όσον αφορά την τεχνολογία και την χρήση της τεχνικής νοημοσύνης. Θα πρέπει λοιπόν να επενδύσουμε στην τεχνολογία, αλλά και σε υποδομές πιο ελκυστικές για το Generation Z & Millenials, αφού αυτοί είναι το μέλλον και οι τάσεις και προτιμήσεις αλλάζουν συνεχώς.

Χρειάζεται λοιπόν στενή παρακολούθηση και ελαστικότητα στο να μετατρέψουμε τα προϊόντα μας σε πιο σύγχρονα και ελκυστικά προς τις γενιές που θα ακολουθήσουν

Κάνοντας ένα απολογισμό στο πού είσαστε σήμερα στην οικογένεια του Ομίλου και βλέποντας προς το μέλλον, αν μπορούσατε να επιστρέψετε πίσω στο χρόνο και να δώσετε μία μόνο συμβουλή στον εαυτό σας όταν ξεκινήσατε την καριέρα σας, ποια θα ήταν αυτή;

Όλοι μας γινόμαστε σοφότεροι με τα χρόνια και μαθαίνουμε από τα λάθη τόσο τα δικά μας όσο και των άλλων γύρω μας. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό αφού μπήκα από μικρή σε ένα όμιλο δημοκρατικό που εξελίσσεται συνεχώς και που μου δόθηκε η ευκαιρία να παράξω έργο σ’ αυτό που αγαπώ.

Ίσως αν πήγαινα πίσω να συμβούλευα τον εαυτό μου να δουλεύει με λιγότερο άγχος και λιγότερες ώρες. Δύσκολο όμως να το πετύχεις όταν η δουλειά γίνεται τρόπος ζωής, κάτι που χαρακτηρίζει απόλυτα την ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Δειτε Επισης

Παρουσίαση τελικών αποτελεσμάτων έργου «Κλιματικά Ουδέτερες Αγροτουριστικές Κοινότητες Λάρνακας»
Επαγγελματικό συμπόσιο για την τουριστική προοπτική της Λάρνακας
Επιτόπια επιμόρφωση εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της περιφέρειας Λάρνακας
Απαράδεκτη κατάσταση στην προστατευόμενη περιοχή θαλάσσιου Πάρκου στα Μπάνια στην Κάτω Πάφο
Η πολιτιστική διαδρομή του Συμβουλίου της Ευρώπης «οι Δρόμοι της Ελιάς» επεκτείνεται στην επαρχία Πάφου
Η ΕΤΑΠ Πάφου στην Πολωνία για προώθηση του τουρισμού
Στην Πολωνία η ΕΤΑΠ Αμμοχώστου, με στόχο την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής
Ε. Λοϊζίδης: Μεγάλη επιβράδυνση στις προκρατήσεις για το καλοκαίρι
Αννίτα Δημητριάδου: Το σχέδιο για αναβάθμιση των παραλιών και πού στοχεύει
Μιχάλης Αντωνίου: Η τουριστική στρατηγική στην εποχή των δασμών