Το «Γιαννούδι» και η συμβολή της ΚΕΟ στην κυπριακή οινοποιία

Η ποικιλία σταφυλιού Γιαννούδι είναι ένας από τους θησαυρούς της κυπριακής οινοποιίας. Πρόκειται για μια γηγενή Κυπριακή ποικιλία, η οποία διασώθηκε χάρη σε επιστημονική έρευνα που διεξήγαγε η ΚΕΟ. Tη δεκαετία του 1990, η επιστημονική ομάδα της εταιρείας, υπό τη διεύθυνση του οινολόγου Άκη Ζαμπάρτα και σε συνεργασία με τον διεθνούς φήμης αμπελογράφο Pierre Galet, εντόπισε και ταυτοποίησε 14 αυτόχθονες ποικιλίες σταφυλιού που απειλούνταν με εξαφάνιση. Μία από αυτές ήταν και το Γιαννούδι.

Το ιστορικό οινοποιείο της ΚΕΟ που ιδρύθηκε στη Μαλλιά το 1927, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια. Με ιδιόκτητους αμπελώνες έκτασης 500 δεκαριών σε υψόμετρο 600 μέτρων, το οινοποιείο συνδυάζει την πλούσια κυπριακή παράδοση με σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας, έρευνας και παραγωγής. Αυτόχθονες ποικιλίες, όπως το Γιαννούδι, το Μαραθεύτικο και η Μωροκανέλλα, αναβίωσαν στο οινοποιείο της ΚΕΟ συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της οινικής κληρονομιάς της Κύπρου. Σήμερα, το οινοποιείο της Μαλλιάς συνεχίζει να παράγει ανώτερης ποιότητας κρασιά, αξιοποιώντας τόσο τις γηγενείς όσο και επιλεγμένες διεθνείς ποικιλίες σταφυλιού.

KEO_Yiannoudi2

Στον Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου & Αποσταγμάτων Θεσσαλονίκης 2025, το Γιαννούδι του Οινοποιείου Μαλλιάς Vintage 2021, απέσπασε αργυρό μετάλλιο επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά την προσήλωση της εταιρείας στην ταυτότητα του κυπριακού κρασιού.

Δειτε Επισης

Η MotoTrend παρουσίασε τη Ferrari 12Cilindri στο ξενοδοχείο Anassa
Παγκόσμιο ντεμπούτο για το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4
Samsung Vision AI: Η νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2025 της Samsung
Ξεκινά την παραγωγή του ηλεκτρικού pickup D-MAX EV η Isuzu
Η Samsung παρουσιάζει την gaming οθόνη OLED 500Hz: Odyssey OLED G6
Kia EV3: «Best of the Best» στα Red Dot Awards 2025
Ανανεωμένο Toyota Corolla Cross με έκδοση GR SPORT στη γκάμα του
Jeep Invasion 4: Η απόλυτη Jeep εμπειρία επιστρέφει πιο δυναμική από ποτέ
Double the Coffee Experience: Δύο νέες γεύσεις από τον καφέ Pokka
Volkswagen: Πτώση 40% στα κέρδη του πρώτου τριμήνου λόγω δασμών και υψηλότερου κόστους παραγωγής