powered by

Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία: Διαδραστικές STEM δραστηριότητες στον FIRST® LEGO® League Κύπρου 2025

Το Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία (CMMI) με χαρά στηρίζει τον FIRST® LEGO® League Κύπρου 2025 - Submerged!, που διοργανώνεται από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής (Cyprus Computer Society – CCS). Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 15 Μαρτίου 2025, στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Ο FIRST® LEGO® League είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός ρομποτικής παγκοσμίως, ο οποίος εμπλέκει παιδιά ηλικίας 4-16 ετών σε πρακτική εκμάθηση STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Το φετινό θέμα, Submerged, προσκαλεί τους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν τα θαύματα των ωκεανών και να αναπτύξουν καινοτόμους τρόπους προστασίας και διατήρησης των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Περισσότεροι από 230 μαθητές από διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες – νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και τεχνικές σχολές – θα επιδείξουν το ταλέντο τους σε αυτή τη συναρπαστική εκδήλωση.

Ως πρωτοπόρος στην έρευνα και την καινοτομία στους τομείς της θαλάσσιας και ναυτιλιακής τεχνολογίας, το CMMI στοχεύει στην προώθηση της STEM εκπαίδευσης, καθώς και στην έμπνευση της νέας γενιάς θαλάσσιων εξερευνητών και τεχνολόγων.

Το CMMI θα παρουσιάσει μια συναρπαστική ποικιλία από διαδραστικές STEM δραστηριότητες στην εκδήλωση, σχεδιασμένες να βυθίσουν τους συμμετέχοντες στον συναρπαστικό κόσμο της θαλάσσιας επιστήμης και τεχνολογίας.

  • Επίδειξη Τηλεκατευθυνόμενων Οχημάτων, τα οποία θα εκτελούν υποβρύχιους ελιγμούς σε διαφανή δεξαμενή, ενώ τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να χειριστούν μικρά υποβρύχια ρομπότ.
  • Εικονική Πραγματικότητα Υποθαλάσσιου Κόσμου η οποία επιτρέπει στα παιδιά να εξερευνήσουν τα διάσημα ναυάγια της Κύπρου και να βιώσουν τον υποβρύχιο κόσμο με 360° εικονική πραγματικότητα.
  • Τεχνητοί Ύφαλοι είναι μια δραστηριότητα η οποία παρουσιάζει 3D εκτυπωμένους υφάλους και αναδεικνύει το ρόλο τους στη θαλάσσια προστασία, όπου τα παιδιά θα

μπορούν να σχεδιάσουν τα δικά τους μοντέλα υφάλων χρησιμοποιώντας LEGO τουβλάκια.

  • Catch Wisely: Το Παιχνίδι Βιώσιμης Αλιείας είναι ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι που δείχνει την επίδραση της υπεραλίευσης και τη σημασία της βιώσιμης αλιείας.
  • Ναυάγια επαυξημένης πραγματικότητας με διαδραστικές αφίσες που ζωντανεύουν τα ιστορικά ναυάγια της Κύπρου, προσφέροντας 3D μοντέλα και διαδρομές κατάδυσης μέσω σάρωσης με smartphone.
  • Υποβρύχια Αρχαιολογική Εκσκαφή, μια προσομοίωση υποβρύχιας εκσκαφής όπου οι συμμετέχοντες θα μπορούν να ανακαλύψουν αρχαία αντικείμενα και να μάθουν για την ενάλια αρχαιολογία.

Οι πιο πάνω δραστηριότητες αποτελούν αποτέλεσμα έμπνευσης από έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ και εθνικά προγράμματα, όπως: Maritec-X, Charisma, Lorelei-X, MDigi-I, SeaTecHub, DMoT-3D, PUREEF-Y, AXOLOTL, MEDSEAPLAN, EX-AQUA και EFFECTIVE, Mr.Goodfish, TeachBlue, THETIDA.

Εκτός από τη ρομποτική, η εκδήλωση ενισχύει την ομαδική εργασία, την επίλυση προβλημάτων και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, εναρμονιζόμενη με τον στόχο του CMMI για την προώθηση της καινοτομίας στους τομείς της θάλασσας και της ναυτιλίας.

Δειτε Επισης

Ενημέρωσαν το κοινό για τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακή μετάβαση στον χώρο εργασίας
Eκδήλωση από CNP Ασφαλιστική-Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και της ψηφιακής μετάβασης στην εργασία
Εκδήλωση για το έργο SAIEnG: Έξυπνες λύσεις ενέργειας με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης
Η Ablebook ενισχύει την προσβασιμότητα σε τέσσερα πρατήρια Fill n Go μέσω νέας συνεργασίας
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Κυπριακού Συνδέσμου Ποιότητας
«Women in STEAM»: Οι τρεις εξέχουσες προσωπικότητες που θα μιλήσουν στο συνέδριο της Cyta
Η έρευνα SheSTEAM παρουσιάζεται στο συνέδριο της Cyta «Women in STEAM»
Όμιλος Λανίτη και Cyprus Seeds επενδύουν στην εμπορευματοποίηση της επιστημονικής έρευνας και καινοτομίας
Πάει Πολωνία η Μαρίνα Χατζημανώλη... Σειρά επαφων με ναυτιλιακές εταιρείες για προώθηση του κυπριακού νηολογίου
Υιοθετήστε μια Κυψέλη: «Bee-come a hero» για τις μέλισσες και το περιβάλλον με αυτή την ομαδική δραστηριότητα