Ανεβασμένο το λιανεμπόριο σε έναν δύσκολο Γενάρη-Οι στυλοβάτες, η δυναμική των υπεραγορών και πώς κινήθηκαν οι άλλοι τομείς

Θετικό ξεκίνημα, με ώθηση από το 2024, κατέγραψε τον Ιανουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές των καταναλωτών να είναι αυξημένες τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Παρόλο που ο Ιανουάριος είθισται να είναι μήνας με χαμηλή αγοραστική αξία, ακολουθούμενος από τον κατεξοχήν πιο εμπορικό μήνα της χρονιάς (σ.σ. τον Δεκέμβριο), εντούτοις ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον φετινό Ιανουάριο κατά 4,8% σε σύγκριση με τον περσινό Ιανουάριο.

Κατά τον ίδιο μήνα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 2,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.

Ώθηση σε βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός και παιχνίδια

Τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση σε αξία (13,2%), κατέγραψαν τα επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια), ενώ ανοδικά κινήθηκαν επίσης τομείς όπως λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη (8,5%) και τα καύσιμα κίνησης (7,5%).

Διαχρονική είναι η δυναμική του τομέα των τροφίμων που πωλούνται σε υπεραγορές, καθώς αυξημένες κατά 6,9% όσον αφορά την αξία ήταν οι αγορές που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2025 σε τρόφιμα, ποτά ή καπνό σε μη ειδικευμένα καταστήματα (υπεραγορές), ενώ παρόμοια άνοδος (6,7%) σημειώθηκε σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα.

Μικρά ήταν τα ποσοστά αυξήσεων στον δείκτη αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου στην ένδυση και την υπόδηση (1,4), καθώς επίσης σε φαρμακευτικά, ορθοπεδικά είδη και καλλυντικά (0,6%).

Οι τομείς με ανεβασμένους τζίρους

Όσον αφορά τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου, ο οποίος καταγράφει τον όγκο (τζίρο) των αγορών, η μεγαλύτερη ετήσια άνοδος (12,6%) καταγράφηκε και πάλι στα επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια), με την ένδυση και την υπόδηση να ακολουθεί με άνοδο 4,2%.

Στον τομέα που σχετίζεται με λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη, ο εν λόγω δείκτης αυξήθηκε κατά 4,1%, στα καύσιμα κίνησης κατά 3,7%, ενώ σε τρόφιμα, ποτά ή καπνό σε μη ειδικευμένα καταστήματα (υπεραγορές) το ποσοστό αύξησης έφτασε το 3,5%.

Αντίθετα, πτωτικά κινήθηκαν οι αγορές σε τομείς, όπως λιανεμπόριο εκτός καταστημάτων (-4,8%) φαρμακευτικά, ορθοπεδικά είδη και καλλυντικά (-1,3%), άλλο οικιακό εξοπλισμό, δηλαδή οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά (-1,3%), καθώς επίσης στα τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα (-1%).

Στον τομέα του εξοπλισμού πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης όγκου αυξήθηκε κατά 2,8%, ενώ ο δείκτης όγκου υποχώρησε κατά 2,8%.

Δειτε Επισης

Ανεβασμένο το λιανεμπόριο σε έναν δύσκολο Γενάρη-Οι στυλοβάτες, η δυναμική των υπεραγορών και πώς κινήθηκαν οι άλλοι τομείς
Σε τροχιά ανάπτυξης η ONE Light...Το εργοστάσιο στην Κίνα, η επένδυση στην έρευνα και οι νέες εγκαταστάσεις(pics&vid)
Τα Women’s Worldwide Car of the Year Awards επιβραβεύουν το Hyundai Santa Fe
H Lidl Κύπρου γιορτάζει τα 15α της χρόνια με επετειακό διαγωνισμό
Ανακλήθηκαν οι διορισμοί Ερευνητικής για τους takata από το Υπουργικό-Αποφασίζει ο Γ. Σαββίδης για τη σύστασή της
ΗΠΑ: Εξαιρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τους δασμούς για έναν μήνα ο Τραμπ-Ποιος ο στόχος
130 χρόνια λουκούμια Γεροσκήπου…Ο CEO της Aphrodite Delights μοιράζεται την συνταγή της διαχρονικής επιτυχίας
Η επιτυχημένη πορεία και το επετειακό δείπνο της VitaPets για τα πέντε χρόνια από την ίδρυσή της(video)
Β. Δημητριάδης: Το παζλ των προκλήσεων για τις βιομηχανικές περιοχές και οι προοπτικές της βιομηχανίας της Κύπρου
Αύξηθηκε σε αξία και όγκο ο κύκλος εργασιών του λιανεμπορίου τον Ιανουάριο