Μειώνει τις εισαγωγές άνθρακα από τις ΗΠΑ η Ευρώπη-Πλήγμα για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
InBusinessNews 10:21 - 06 Φεβρουαρίου 2025
![ΑΝΘΡΑΚΑΣ](/images/00igRBKBu2EwD4Gvq1Ubst8U-IU=/845703/width-750/2025/02/06/ANThRAKAS.jpg)
Ο συνολικός όγκος αποστολών άνθρακα από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη το 2024 εκτιμάται σε 25,2 εκατομμύρια τόνους, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 2023, που σημείωσε 26,4 εκατομμύρια τόνους.
Αυτό αντιπροσωπεύει μια μείωση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υποδεικνύοντας ενδεχόμενη μικρότερη ζήτηση στην Ευρώπη για τον αμερικανικό άνθρακα, πιθανώς λόγω παραγόντων όπως οι κανονιστικές αλλαγές, οι πολιτικές ενεργειακής μετάβασης ή οι οικονομικές επιβραδύνσεις.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η Μαρία Μπερτζελέτου, αναλύτρια της SIGNAL: «Το 2023, ο υψηλότερος όγκος αποστολών καταγράφηκε τον Ιανουάριο, ξεπερνώντας τους 3 εκατομμύρια τόνους, με σχετικά σταθερές ροές κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Δεδομένα για τον Ιανουάριο του 2025 αποκαλύπτουν σημαντικά χαμηλότερο όγκο αποστολών σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, ενισχύοντας την εκτίμηση για μια πιο αδύναμη προοπτική εξαγωγών άνθρακα.
Οι εποχιακές τάσεις δείχνουν ότι οι αποστολές άνθρακα συνήθως κορυφώνονται από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο, υποδεικνύοντας υψηλότερη ζήτηση για άνθρακα κατά τα τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές του φθινοπώρου».
Όσον αφορά την κατανομή των κατηγοριών πλοίων, τα πλοία τύπου Panamax κυριάρχησαν στη μεταφορά άνθρακα το 2024, καταλαμβάνοντας το 49,4% του συνολικού όγκου, ακολουθούμενα από τα πλοία τύπου Supramax με 28,3%, δείχνοντας μεγάλη εξάρτηση από τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά πλοία.
Άλλες κατηγορίες πλοίων, όπως τα Post-Panamax (11,5%) και Capesize (2,4%), είχαν ελάχιστη συνεισφορά.
Σε σύγκριση με το 2023, τα πλοία τύπου Panamax είχαν ελαφρώς υψηλότερο μερίδιο 52,6%, ενώ το μερίδιο των Supramax αυξήθηκε από 23,9% σε 28,3%, αντανακλώντας μεγαλύτερη εξάρτηση από αυτά τα μεσαίου μεγέθους πλοία για τις αποστολές άνθρακα.
«Κοιτώντας μπροστά, η αναφορά Signal Ocean Coal Dry Bulk Flows υποδεικνύει μια αδύναμη εκκίνηση για το 2025, με τις αποστολές του Ιανουαρίου να δείχνουν ήδη σημαντική μείωση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Η πρόβλεψη για το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένει συνεχιζόμενη καθοδική πίεση, με τις αποστολές να παραμένουν κάτω από 3 εκατομμύρια τόνους το μήνα, τόσο τον Φεβρουάριο όσο και τον Μάρτιο, λόγω της μείωσης της ζήτησης και των κανονιστικών περιορισμών», σχολιάζει η αναλύτρια.
«Ως αποτέλεσμα, το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να είναι χαμηλότερο από τα επίπεδα του πρώτου τρίμηνου του 2024, ενδεχομένως με συνολικό όγκο αποστολών κάτω από 8 εκατομμύρια τόνους, καταγράφοντας σημαντική πτώση σε σχέση με τους υψηλότερους όγκους αποστολών που καταγράφηκαν το 2023 και το 2022», τονίζει.