Powered by

Έτσι θα γίνει η επέκταση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου για εξυπηρέτηση 17 εκατ. επιβατών ετησίως

Το πράσινο φως για την επέκταση των διεθνών αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου με στόχο διεύρυνση των προοπτικών ανάπτυξης της συνδεσιμότητας της Κύπρου, άναψε το Τμήμα Περιβάλλοντος.

Με βάση τις εκθέσεις ειδικής οικολογικής αξιολόγησης των επιπτώσεων σε προστατευόμενες περιοχές, τα έργα επέκτασης στοχεύουν στην παροχή χωρητικότητας για την εξυπηρέτηση συνολικά 17 εκατ. επιβατών ετησίως.

Αεροδρόμιο Λάρνακας

Το έργο για την ανάπτυξη των έργων της φάσης Β’ στον Διεθνή Αερολιμένα Λάρνακας αφορά την επέκταση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού για την παροχή χωρητικότητας κατάλληλης για 12 εκατ. επιβάτες ετησίως και τη δημιουργία νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών.

Σημειώνεται ότι όλα τα στοιχεία του έργου της επέκτασης βρίσκονται εντός της περιμέτρου του αεροδρομίου, σε γη που ανήκει στον αερολιμένα και διαχειρίζεται η Hermes Airports Ltd, ως παραχωρησιούχος. Τα έργα αφορούν κυρίως επέκταση της δυτικής πτέρυγας, επέκταση του ανατολικού τερματικού σταθμού και επέκταση του ανατολικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών.

larnacaairport

Πιο συγκεκριμένα θα γίνει κυρίως:

  • επέκταση του κτιρίου του τερματικού σταθμού προς τα ανατολικά στο επίπεδο αναχώρησης για να στεγάσει τον έλεγχο διαβατηρίων αναχώρησης και λειτουργίες ασφαλείας και ο υφιστάμενος χώρος ελέγχου διαβατηριών και ασφαλείας θα χρησιμοποιηθεί για να παρέχει πρόσθετο εμπορικό χώρο,
  • επέκταση πυλών αναχώρησης προς τα δυτικά μέσω μιας συνδεδεμένης πτέρυγας που θα στεγάσει νέες πύλες αναχώρησης στο επίπεδο του εδάφους,
  • αναδιαμόρφωση baggage make up area για εγκατάσταση δύο επιπλέον ιμάντων παραλαβής αποσκευών,
  • ανατολική επέκταση χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με εγκατάσταση ενός ελαιοδιαχωριστή κατάντη της επέκτασης του χώρου στάθμευσης για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ρύπανση.

Η Μελέτη Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης στην περιοχή του Δικτύου Natura 2000, Ειδική Ζώνη Διατήρησης (ΕΖΔ) και Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) – Αλυκές Λάρνακας εξετάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2025 από την ad-hoc Επιτροπή.

Στην εξέταση της μελέτης έλαβαν μέρος τα μέλη με εξειδικευμένες γνώσεις της ad hoc Επιτροπής που είναι εκπρόσωποι του Τμήματος Περιβάλλοντος, του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, του Τμήματος Δασών, της Υπηρεσίας Θήρας και Πανίδας, του Πτηνολογικού Συνδέσμου Κύπρου, της Ομοσπονδίας Περιβαλλοντικών Οργανώσεων Κύπρου (ΟΠΟΚ) και του Κυπριακού Ιδρύματος Προστασίας του Περιβάλλοντος (Terra Cypria), καθώς και εκπρόσωποι του Τμήματος Αναπτύξεων Υδάτων (ΤΑΥ), λόγω εξειδίκευσης.

Αεροδρόμιο Πάφου

Το έργο της φάσης Β’ της επέκτασης του αεροδρομίου της Πάφου αποτελείται από την κατασκευή ενός νέου νότιου συμπληρωματικού παράλληλου τροχιόδρομου, με όλες τις απαραίτητες απαιτήσεις φωτισμού και ασφάλειας και την επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού για την παροχή χωρητικότητας κατάλληλης για ετήσια διακίνηση 5 εκατ. επιβατών ετησίως.

Όλα τα στοιχεία του έργου της επέκτασης βρίσκονται εντός της περιμέτρου του αεροδρομίου, σε γη που ανήκει στον αερολιμένα και διαχειρίζεται η Hermes Aiports Ltd ως παραχωρησιούχος.

Τα έργα αφορούν κυρίως επέκταση του τερματικού σταθμού προς τα ανατολικά με σχεδιασμό και κατασκευή χώρου ισοδύναμου με τον υφιστάμενο χώρο άφιξης και η επιφάνεια του νέου κτιρίου του αερολιμένα που θα κατασκευαστεί εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3.350 τ.μ.

Επίσης, ο παράλληλος τροχιόδρομος θα επεκταθεί πλήρως προς τα ανατολικά, ενώ προς τα δυτικά θα κατασκευαστεί μόνο μέχρι το σημείο εντός της περιμέτρου της περιοχής του αεροδρομίου.

Ο προτεινόμενος σχεδιασμός μπορεί να περιλαμβάνει γωνιακή σύνδεση του τροχιόδρομου με τον διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης ώστε να επιτρέπεται η μέγιστη δυνατή χρήση του διαδρόμου.

paphosairport

Πιο συγκεκριμένα θα γίνει κυρίως:

  • Επέκταση του τερματικού σταθμού προς τα ανατολικά με σχεδιασμό και κατασκευή χώρου ισοδύναμου με τον υφιστάμενο χώρο άφιξης (τμήμα αλλοδαπών και παραλαβή αποσκευών). Ο νέος χώρος θα στεγάσει τη λειτουργία του Τμήματος Αλλοδαπών σε παρόμοιο χώρο με τον σημερινό, καθώς επίσης και τουλάχιστον 3 μονάδες παραλαβής αποσκευών ίδιου ή μεγαλύτερου μήκους με τον υφιστάμενο. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του νέου χώρου θα επιτρέψει την παροχή μιας τέταρτης ζώνης παραλαβής αποσκευών. Η επιφάνεια του νέου κτιρίου του αερολιμένα που θα κατασκευαστεί εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3.350 τ.μ.
  • Ο υφιστάμενος χώρος αφίξεων θα επαναχρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τις λειτουργίες ασφαλείας και Τμήματος Αλλοδαπών και μέρος του χώρου θα αναδιαμορφωθεί για να στεγάσει τουλάχιστον δύο πρόσθετες πύλες επιβατών, παρόμοιες με τις ήδη υπάρχουσες πύλες.
  • Ο υφιστάμενος χώρος ασφαλείας/τμήματος αλλοδαπών θα επαναχρησιμοποιηθεί για να φιλοξενήσει νέο χώρο ελέγχου και να επιτρέψει την επέκταση του εμπορικού χώρου. Το επίγειο εστιατόριο θα μεταφερθεί σε εξωτερικό χώρο.
  • Ο εμπορικός χώρος θα επιτρέψει πιο κεντρικά τοποθετημένα δημόσια καθίσματα.
  • Ο παράλληλος τροχιόδρομος θα επεκταθεί πλήρως προς τα ανατολικά, ενώ προς τα δυτικά θα κατασκευαστεί μόνο μέχρι το σημείο εντός της περιμέτρου της περιοχής του αεροδρομίου. Ο προτεινόμενος σχεδιασμός μπορεί να περιλαμβάνει γωνιακή σύνδεση του τροχιόδρομου με τον διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης ώστε να επιτρέπεται η μέγιστη δυνατή χρήση του διαδρόμου.

Η Μελέτη Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης στην περιοχή του Δικτύου Natura 2000, Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) «Εκβολές ποταμών Έζουσας, Ξερού και Διαρίζου» εξετάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2025 από την ad-hoc Επιτροπή.

Στην εξέταση της μελέτης έλαβαν μέρος τα μέλη με εξειδικευμένες γνώσεις της ad hoc Επιτροπής που είναι εκπρόσωποι του Τμήματος Περιβάλλοντος, του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, του Τμήματος Δασών, της Υπηρεσίας Θήρας και Πανίδας, του Πτηνολογικού Συνδέσμου Κύπρου, της Ομοσπονδίας Περιβαλλοντικών Οργανώσεων Κύπρου (ΟΠΟΚ) και του Κυπριακού Ιδρύματος Προστασίας του Περιβάλλοντος (Terra Cypria), καθώς και εκπρόσωποι του Τμήματος Αναπτύξεων Υδάτων (ΤΑΥ), λόγω εξειδίκευσης.

Δειτε Επισης

Έτσι θα γίνει η επέκταση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου για εξυπηρέτηση 17 εκατ. επιβατών ετησίως
Wizz Air: Ταξίδια στους πιο ρομαντικούς προορισμούς της Ευρώπης από την Κύπρο την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
Τουρισμός: Ποιες μακρινές αγορές γυρίζουν την πλάτη στην Ευρώπη
Πλησιάζει το 36% η συμμετοχή του Balram Chainrai στο μετοχικό κεφάλαιο του «Ρόδον»
Μαρίνα Αγίας Νάπας: Η χρονιά που μπήκε στον χάρτη των μεγάλων προορισμών
E.V.H. Investments: Ξεπέρασε το 90%-Squeeze out για το 100% της Salamis
Balram Chainrai: Αύξησε περαιτέρω τη συμμετοχή του στο «Ρόδον»
Balram Chainrai: Στο 35,86% ανήλθε η συμμετοχή του στο «Ρόδον»
Cyprus Airways: Απευθείας πτήσεις από Λάρνακα προς Βενετία και το καλοκαιρινό πρόγραμμα 2025
Κώστας Κουμής: Τα πολύ καλά αποτελέσματα του 2024 και οι τρεις βασικοί στόχοι του Υφυπουργείου Τουρισμού το 2025