Τουρισμός: Ποιες μακρινές αγορές γυρίζουν την πλάτη στην Ευρώπη
InBusinessNews 11:17 - 05 Φεβρουαρίου 2025
![ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ](/images/Qhl-fC7N3ghjW4VDhe0SkXhksXQ=/808665/width-750/2024/09/07/PAGKOSMIOS_TOURISMOS.jpg)
Την πλάτη για διακοπές στη Ευρώπη γυρίζουν φέτος οι ταξιδιώτες από τις μακρινές αγορές της Νότιας Κορέας, των ΗΠΑ, της Βραζιλίας και της Αυστραλίας, σύμφωνα με το Ταξιδιωτικό Βαρόμετρο Μακρινών Αγορών που δημοσίευσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (European Travel Commission - ETC) και η Eurail BV και εστιάζει στην πρόθεση των τουριστών για αποδράσεις στην Ευρώπη το 2025.
Το 63% των ερωτηθέντων σε 7 βασικές αγορές του εξωτερικού, την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, βάσει της έρευνας, προτίθεται να κάνει ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μέσα στο 2025, με το 44% να σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη.
Το ποσοστό αυτό, ωστόσο, παραπέμπει σε πτώση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 49% του 2024, με αποδυνάμωση του ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος κυρίως σε αγορές όπως η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Αυστραλία.
Σε ό,τι αφορά, μάλιστα, τις ΗΠΑ, το 37% των ερωτηθέντων προτίθεται να ταξιδέψει φέτος στην Ευρώπη, ποσοστό μειωμένο κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι.
Αντίθετα, οι Κινέζοι ταξιδιώτες επιδεικνύουν όλο και πιο έντονο ενδιαφέρον για αποδράσεις στη Γηραιά ήπειρο, με το 61% να σκοπεύει να επισκεφτεί την Ευρώπη μέσα στο 2025 έναντι 57% το 2024.
Με βάση τη σχετική έρευνα, το υψηλό κόστος αποτελεί τον μεγαλύτερο ανασταλτικό παράγοντα για ταξίδια στο εξωτερικό, όπως αναφέρθηκε από το 46% των ερωτηθέντων που δεν σχεδιάζει προσεχώς κάποια απόδραση στην Ευρώπη.
Εκτός από το κόστος, στις παραμέτρους που λειτουργούν ως εμπόδιο για ταξίδια στη Γηραιά ήπειρο, οι ερωτηθέντες ανέφεραν την πρόθεση να επισκεφθούν άλλες υπερπόντιες περιοχές (17%) και τον περιορισμένο χρόνο διακοπών (15%).
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 76% των ερωτηθέντων ταξιδεύει στην Ευρώπη για λόγους αναψυχής.
Το διαθέσιμο budget
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο budget, το 42% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να δαπανήσει μεταξύ 100 και 200 ευρώ την ημέρα, παραπέμποντας σε αύξηση 14% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ωστόσο, το ποσοστό των ταξιδιωτών που σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 200 ευρώ την ημέρα έχει μειωθεί στο 30%, αντικατοπτρίζοντας μια υποχώρηση 13%.
Η πλειονότητα των ταξιδιωτών (67%) θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε τρόφιμα και σε ποτά. Βέβαια, οι… προτεραιότητες ποικίλλουν ανά αγορά: οι Κινέζοι ταξιδιώτες προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα στα ψώνια (67%), ενώ οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην επιλογή των καταλυμάτων (55%).
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού
Η ασφάλεια παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή ενός προορισμού και έπονται τα αξιοθέατα και οι καλές υποδομές.
Σύμφωνα, δε, με τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων, οι παράμετροι που καθιστούν έναν προορισμό ασφαλή είναι τα χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας, τα καθαρά και καλά συντηρημένα τουριστικά καταλύματα, η πολιτική σταθερότητα και οι φιλικοί κάτοικοι.
Τα εμβληματικά αξιοθέατα της Ευρώπης παραμένουν ένας σημαντικός πόλος έλξης για τους διεθνείς ταξιδιώτες το 2025, οι οποίοι (το 1/3) δεν διστάζουν να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους για να επισκεφθούν άλλη ώρα της ημέρας κάποιο μνημείο όπου επικρατεί συνωστισμός.
Η τάση που κερδίζει έδαφος
Παρά το κόστος, οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων προτιμούν να συνδυάσουν την απόδραση σε περισσότερες από μία χώρες κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στην Ευρώπη. Πιο αναλυτικά, το 94% των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε περισσότερες από μία χώρες.
Κατά μέσο όρο, οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων αναζητούν να επισκεφθούν 3,4 χώρες, με τους ταξιδιώτες της Νότιας Κορέας να… πρωτοστατούν σε αυτή την τάση, αφού επιδιώκουν να επισκέπτονται κατά μέσο όρο 5,2 χώρες ανά ταξίδι.
Αυτή η τάση μπορεί να ενισχύεται σε όλες τις βασικές αγορές, ωστόσο ειδικά στην Αυστραλία το σχετικό ποσοστό έχει αυξηθεί κατά 15% από το 2024.
Ποιοι επιλέγουν Ελλάδα
Ως προς τις επιμέρους αγορές, σε ό,τι αφορά το α’ τετράμηνο του 2025, το 11% των ερωτηθέντων σκοπεύει να ταξιδέψει, μεταξύ άλλων προορισμών, και στην Ελλάδα.
Στην κορυφή των επιλογών των ταξιδιωτών που προέρχονται από μακρινές αγορές βρίσκεται η Γαλλία (40%), ακολουθεί η Ιταλία (32%) και έπεται η Γερμανία (24%) που συμπληρώνει την πρώτη τριάδα. Ακολουθούν Ηνωμένο Βασίλειο (22%), Ισπανία (20%), Ελβετία (18%) και Πορτογαλία (18%).