Κινεζική υπεροχή στην αυτοκινητοβιομηχανία-Γιατί η Ευρώπη μένει πίσω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα τελευταία χρόνια, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει σημειώσει εντυπωσιακή ανάπτυξη, αφήνοντας τις ευρωπαϊκές εταιρείες να προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά.

Οι αυστηρές περιβαλλοντικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προώθησαν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δημιούργησαν απρόσμενες προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αγορά.

Ενώ οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επικεντρώνονταν στη συμμόρφωση με τις νέες νομοθεσίες, η Κίνα ανέπτυξε ταχύτατα την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, εκμεταλλευόμενη το χαμηλό κόστος, την πρόσβαση σε πρώτες ύλες και τις κυβερνητικές επιδοτήσεις.

Η BYD Auto και το τεχνολογικό προβάδισμα της Κίνας

Ο Γουάνγκ Τσουανφού, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto, δήλωσε πρόσφατα ότι η Κίνα διατηρεί προβάδισμα 3 έως 5 ετών στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες.

Σε συνέντευξή του σε κινεζικό κρατικό τηλεοπτικό σταθμό, ανέφερε ότι το πλεονέκτημα της Κίνας δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα, αλλά επεκτείνεται και στην τεχνολογία και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Η BYD Auto, όπως και άλλες κινεζικές εταιρείες, έχει καταφέρει να ελέγχει όλη την παραγωγική διαδικασία, από την κατασκευή μπαταριών μέχρι την τελική συναρμολόγηση.

Η συνάντηση με τον Σι Τζινπίνγκ και η στρατηγική αντίδρασης

Ο Γουάνγκ Τσουανφού, μαζί με άλλα ηγετικά στελέχη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τεχνολογίας, συναντήθηκε πρόσφατα με τον Πρόεδρο της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ.

Το κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η επιβολή νέων δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Ηνωμένες Πολιτείες στα κινεζικά αυτοκίνητα.

Οι κατασκευαστές της χώρας αναζητούν τρόπους να ανταπεξέλθουν σε αυτά τα εμπόδια, διατηρώντας παράλληλα τη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές.

Ο προστατευτισμός και η απάντηση της Κίνας

Μετά τη συνάντηση, ο Τσουανφού σχολίασε ότι οι νέοι δασμοί αποτελούν προστατευτικό μέτρο των δυτικών χωρών, ωστόσο αυτό δεν αρκεί για να σταματήσει την ανάπτυξη των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

«Ο προστατευτισμός δεν αποτελεί εμπόδιο για τα ποιοτικά προϊόντα», τόνισε, υποστηρίζοντας ότι η παγκόσμια ζήτηση για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ισχυρή. Για την BYD Auto, οι προκλήσεις αυτές λειτουργούν ως κίνητρο για περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτομία.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σοβαρή πρόκληση. Οι κινεζικές εταιρείες δεν είναι μόνο πιο γρήγορες και οικονομικές, αλλά διαθέτουν και ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η αντίδραση της Ευρώπης, είτε μέσω προστατευτικών μέτρων είτε με επιτάχυνση των δικών της επενδύσεων, θα καθορίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην παγκόσμια αγορά.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση