Αυτά είναι τα μέλη της ερευνητικής επιτροπής για τους takata-Πότε θα ανακοινωθούν και τι καλύπτουν οι όροι εντολής

Τα ονόματα των μελών της Επιτροπής που θα διερευνήσει τα θέματα που έχουν δημιουργηθεί λόγω των ανακλήσεων οχημάτων, ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξης Βαφεάδης, σε δηλώσεις του στη Βουλή.

Όπως είπε ο κ. Βαφεάδης, Πρόεδρος διορίζεται ο Κώστας Παμπαλλής, πρώην Δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου και μέλη της Επιτροπής διορίζονται ο Βοηθός Γενικός Ελεγκτής, Κυριάκος Κυριάκου, και ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας Στέφανος Σκορδής.

Θα μπορέσουν να συνεδριάσουν μόλις επιστρέψει ο κ. Παμπαλλής από το εξωτερικό, πρόσθεσε ο κ. Βαφεάδης.

Ερωτηθείς ποιοι είναι οι όροι εντολής της Επιτροπής, ο Υπουργός είπε πως αυτοί θα ανακοινωθούν με την πρώτη συνεδρία και καλύπτουν, όπως σημείωσε, την περίοδο 2004-2025 και σκοπό και στόχο έχουν να διερευνήσουν όλα όσα έχουν συμβεί από τότε μέχρι σήμερα, το γιατί έχουμε καταλήξει να έχουμε τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου και γιατί για όλα αυτά τα οχήματα δεν διαθέτουμε αλυσίδα ενημέρωση για τους ιδιοκτήτες όσον αφορά τις ανακλήσεις.

«Το μεγάλο πρόβλημα που έχουμε σήμερα είναι ότι μαζεύτηκαν δεκάδες χιλιάδες οχήματα, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν γνωρίζουν αν έχουν ανάκληση ή όχι και για αυτό απαιτείται και ο χρόνος που έχουμε δώσει για την ανάκληση», είπε ο Υπουργός, σημειώνοντας πως αυτή είναι μια κατάσταση για την οποία το Υπουργικό Συμβούλιο ζήτησε ενημέρωση ώστε να ληφθούν διορθωτικά μέτρα.

Σε παρατήρηση πως από το 2019 και μετά η ΕΕ έχει στείλει 57 προειδοποιήσεις και ερωτηθείς αν υπάρχουν ευθύνες σε Διευθυντή ΤΟΜ και πρώην Υπουργούς Μεταφορών, ο κ. Βαφεάδης είπε πως η ενημέρωση μέσα από το RAPEX έχει σημασία ως προς τα προϊόντα, ενώ όσον αφορά τα θέματα των οχημάτων την ευθύνη την έχει η κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία ευθύνη μετακυλίεται στους διανομείς, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν την ευθύνη να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες.

Από τη νομοθεσία την ευθύνη την έχει η κατασκευάστρια εταιρεία, και την ευθύνη για να παρακολουθεί ότι αυτή η δραστηριότητα εφαρμόζεται, ότι δηλαδή ο διανομέας επικοινωνεί με τον ιδιοκτήτη, την έχει η τοπική αρχή, δηλαδή το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), είπε.

Στους όρους εντολής περιλαμβάνεται να διερευνηθεί το κατά πόσο οι διανομείς, οι εισαγωγείς και η εποπτική αρχή έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους με βάση τα όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία, πρόσθεσε ο κ. Βαφεάδης.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο Υπουργός είπε πως το 2004 ήταν η πρώτη χρονιά της Κύπρου στην ΕΕ και κατά την οποία διαχωρίστηκαν τα οχήματα σε οχήματα με ευρωπαϊκή έγκριση τύπου και σε οχήματα χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.

«Γι' αυτό θεωρούμε ότι από την ημέρα που έχει γίνει το πρόβλημα πρέπει να γνωρίζουμε γιατί εισάγονται τόσα πολλά αυτοκίνητα χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, με ποιους κανονισμούς, με βάση ποια νομοθεσία, αν αυτό γίνεται σωστά ή λανθασμένα, διότι στο τέλος της ημέρας έχουμε καταλήξει σε μία κατάσταση στην οποία οι ιδιοκτήτες δεν γνωρίζουν αν έχουν ανάκληση τα οχήματα τους ακριβώς επειδή έχει σπάσει η αλυσίδα ενημέρωσης», είπε.

Ερωτηθείς σχετικά με καταγγελία του Βουλευτή, Κώστα Κώστα, ότι οι εταιρείες λάμβαναν χρήματα τα οποία δεν χρησιμοποιούσαν για να αντικαταστήσουν προβληματικά εξαρτήματα, και αν αυτό θα αποτελέσει κομμάτι της έρευνας, ο κ. Βαφεάδης απάντησε αρνητικά, λέγοντας πως αυτό δεν περιλαμβάνεται στις έρευνες. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως αν συνέβαινε κάτι τέτοιο είναι ποινικό αδίκημα και κάλεσε τον Βουλευτή αν κατέχει πληροφορίες να τις δώσει στην Αστυνομία για να το διερευνήσει, αφού είναι πάρα πολύ σοβαροί οι ισχυρισμοί.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο Υπουργός Μεταφορών επανέλαβε πως την ευθύνη της ενημέρωσης των ιδιοκτητών την έχει ο κατασκευαστής και όχι το ΤΟΜ, το οποίο έχει την ευθύνη να παρακολουθεί την αγορά και να εποπτεύει την ανάκληση, δηλαδή ότι ο κατασκευαστής ενημερώνει τον ιδιοκτήτη, ο ιδιοκτήτης παίρνει το όχημα και υλοποιείται η ανάκληση.

«Συνεπώς θα πρέπει με τους όρους της νομοθεσίας να κρίνει η Ερευνητική Επιτροπή ποιες είναι οι ευθύνες του ΤΟΜ», πρόσθεσε.

Δειτε Επισης

Τζ. Κωνσταντίνου Παναγιώτου: Η διαφθορά στην Κύπρο και αυτό που έρχεται να καταπολεμήσει δραστικά η πρόταση του ΔΗΣΥ
Η νορβηγική συνταγή για κατάλληλο και επαρκές ανθρώπινο δυναμικό στα ξενοδοχεία-Η πρωτοβουλία ΠΑΣΥΞΕ
Χάσμα και ολοταχώς προς αδιέξοδο για την ΑΤΑ-Κρατά ζωντανή στον... αναπνευστήρα την προοπτική ο Παναγιώτου
Μειώθηκαν οι εμπορικές συναλλαγές μέσω Πράσινης Γραμμής το 2024
Χ.Α. Παπαέλληνας Εμπορική: Επεκτείνει και ενδυναμώνει τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Στην William Grant & Sons «The Famous Grouse» και «Naked Malt»-Στην κυπριακή αγορά από την Laiko Cosmos Trading
Ν. Χριστοδουλίδης: Κομβικής σημασίας για τον κυπριακό τουρισμό το 2025-Το κλειδί για συνέχιση της εξελικτικής του πορείας
Κέντρο Φροντίδας και κατοικιών για ΑμεΑ συνολικού προϋπολογισμού μέχρι €2 εκατ. από τον όμιλο Eurobank
Θ. Μιχαηλίδης: Ανάγκη για ανοίγματα και σε άλλες δυνητικές αγορές...Μπορεί να γίνει αντίστοιχη με του Η.Β. η γερμανική
Υπευθυνότητα και συμμόρφωση: Ο ρόλος των καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης στην προστασία των ανήλικων καταναλωτών