Αυξανόμενος είναι ο ρόλος της συσκευασίας στην οικοδόμηση ενός ισχυρού brand identity, τονίζει ο Επικεφαλής Ανάπτυξης Προϊόντων της Dynamec, Παναγιώτης Μιχαήλ, επισημαίνοντας ότι μια εταιρεία με ισχυρό brand identity ξεχωρίζει, εμπνέει εμπιστοσύνη, οικοδομεί αφοσίωση, κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται σίγουροι και ευτυχείς όταν συναλλάσσονται μαζί της.
Συμφωνείτε ότι στις μέρες μας η συσκευασία δεν είναι μόνο ένα περιτύλιγμα ή απλώς ένας τρόπος προστασίας του προϊόντος, αλλά ένα στρατηγικό εργαλείο που ενισχύει το brand identity μιας εταιρείας;
Σαφέστατα! Η συσκευασία αποτελεί, πράγματι, εργαλείο στρατηγικής επικοινωνίας και αποτελεσματικού μάρκετινγκ. Επικοινωνεί τις αρχές και τις αξίες της επιχείρησης, αντανακλά τη φήμη και το status του brand, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην εικόνα του προϊόντος, δημιουργεί αξία και δύναται να επηρεάσει τον καταναλωτή στις αγορές του. Σωστά, λοιπόν, σημειώνετε τον αυξανόμενο ρόλο της στην οικοδόμηση ενός ισχυρού brand identity.
Πώς προσδιορίζετε εσείς το brand identity;
Είναι κάτι περισσότερο από προϊόντα και πωλήσεις. Είναι η ανταπόκριση στις προσδοκίες του καταναλωτή, είναι ο τρόπος με τον οποίο μια εταιρεία παρέχει τις υπηρεσίες της, είναι η φερεγγυότητα, η σύνδεση που δημιουργεί με τους πελάτες, είναι το πώς ορίζει το status της, το πώς καθορίζει τις αξίες της, είναι η επιχειρηματική υπευθυνότητα που επιδεικνύει ακόμα και σε κοινωνικό επίπεδο... Όλα αυτά καθορίζουν το brand identity. Και μια εταιρεία με ισχυρό brand identity ξεχωρίζει, εμπνέει εμπιστοσύνη, οικοδομεί αφοσίωση, κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται σίγουροι και ευτυχείς όταν συναλλάσσονται μαζί της.
Όταν λέτε «επιχειρηματική υπευθυνότητα σε κοινωνικό επίπεδο», τι εννοείτε;
Η περιβαλλοντική συνείδηση είναι ό,τι πιο ενδεικτικό για να καταλάβετε. Η έντονη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση οδηγεί σ’ έναν περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένο καταναλωτισμό. Οι καταναλωτές που απαιτούν ολοένα και πιο αποτελεσματικές βιώσιμες λύσεις και δείχνουν προτίμηση σε προϊόντα που συμβάλλουν στη μείωση των επιπτώσεων, ασφαλώς και λαμβάνουν υπόψη αν επιδεικνύει ή όχι οικολογική υπευθυνότητα ένα brand. Στην Dynamec, ως εταιρεία που ειδικεύεται στην «πράσινη συσκευασία» εδώ και 45 χρόνια, προσφέροντας βιώσιμες λύσεις με μεγάλη γκάμα κομποστοποιήσιμων και οικολογικών προϊόντων, το έχουμε διαπιστώσει αυτό εδώ και καιρό. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρούμε ότι ο ρυθμός πλέον που οι «πράσινες συσκευασίες» θεωρούνται προτεραιότητα και υιοθετούνται από τις επιχειρήσεις είναι πολύ πιο εντατικός.

Και αυτό, κατ’ επέκταση, ενισχύει το brand identity μιας εταιρείας;
Ασφαλώς! Μέσα από τις συσκευασίες «κτίζουν» την εικόνα τους. Με μια φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία έχουν την ευκαιρία να δείξουν έμπρακτα τις περιβαλλοντικές τους ευαισθησίες και τις βοηθά να μεταδώσουν το μήνυμα ότι μοιράζονται το όραμα για έναν καλύτερο κόσμο. Και αυτό αποδεδειγμένα εκτιμάται από τους καταναλωτές.
Στις λύσεις συσκευασίας που προσφέρει η Dynamec πώς διασφαλίζεται η βιωσιμότητα;
Όπως είπα ήδη, η Dynamec κουβαλά εμπειρία και τεχνογνωσία 45 χρόνων προσφέροντας βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Δηλαδή, από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη συσκευασιών που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν μέχρι πιο καινοτόμες πρακτικές και ιδιαίτερα προτιμητέες, όπως συσκευασίες από κομποστοποιήσιμα και βιοδιασπώμενα υλικά.

Σε ποιο βαθμό οι αγοραστικές μας αποφάσεις επηρεάζονται από τη συσκευασία;
Αρκεί να σας πω ότι σε έρευνα του 2018 διαπιστώθηκε ότι οι αγοραστικές αποφάσεις του 72% των Αμερικανών καταναλωτών επηρεάζονται από τη συσκευασία, ενώ το 63% προβαίνει σε επαναλαμβανόμενες αγορές εξαιτίας της.
H αισθητική της συσκευασίας, συμβάλλει στην ενίσχυση του brand identity;
Θα σας απαντήσω και πάλι εμπειρικά, μέσα από τη δραστηριότητα της Dynamec και της σχέσης με τους πελάτες μας, αφού συνεργαζόμαστε στενά μαζί τους αναπτύσσοντας λύσεις που ανταποκρίνονται στις δικές τους ξεχωριστές προδιαγραφές. Η αισθητική είναι το πρώτο που παρατηρεί ένας καταναλωτής. Χρώματα, σχήματα, γραφιστικά στοιχεία, ακόμα και η υφή της συσκευασίας, όλα δημιουργούν μια άμεση εντύπωση. Αν η συσκευασία ήταν αρκετά ωραία για να τραβήξει την προσοχή σας αρχικά (και η ποιότητα του προϊόντος ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σας), θα είστε επαναλαμβανόμενος αγοραστής. Στην Dynamec, όμως, δεν σχεδιάζουμε συσκευασίες που είναι μόνο όμορφες. Η ποιότητα της συσκευασίας αντικατοπτρίζει την ποιότητα του προϊόντος, επομένως μια ανθεκτική και καλοσχεδιασμένη συσκευασία προσδίδει αξιοπιστία και ενισχύει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Άλλωστε, η πιστοποίησή μας με ISO 9001, διασφαλίζει ότι οι συσκευασίες μας πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας. Και είναι, βεβαίως, και η πρακτικότητα. Μια αρνητική εμπειρία αποσυσκευασίας αντανακλά αρνητικά σε ολόκληρο το εμπορικό σήμα, ενώ μια θετική επανέρχεται στο μυαλό την ώρα της επόμενης αγοράς. Μια συσκευασία αυτών των προδιαγραφών, ενισχύει το brand identity, αυξάνει την επιρροή του προϊόντος στην αγορά, αναπτύσσει συναισθηματική σχέση με τους πελάτες και, ναι, ενδέχεται να επιτρέπει ακόμη και υψηλότερη τιμολόγηση του προϊόντος.

Εξηγείστε το «συναισθηματικό δέσιμο» στο οποίο αναφερθήκατε.
Μια καλοσχεδιασμένη συσκευασία προκαλεί θετικά συναισθήματα, δημιουργεί νέες προσδοκίες, ενισχύσει την αφοσίωση. Όταν η συσκευασία αντικατοπτρίζει τις αξίες και την ποιότητα του brand, ο καταναλωτής αισθάνεται μια σύνδεση που υπερβαίνει τη λειτουργικότητα του προϊόντος οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενες αγορές και θετικές συστάσεις. Γι’ αυτό κι εμείς στην Dynamec, συνεργαζόμενοι στενά με τους πελάτες μας από την ιδέα έως τη δημιουργία, φροντίζουμε να διασφαλίζουμε ότι κάθε συσκευασία αποτελεί εκείνο το στρατηγικό εργαλείο που ενισχύει το brand identity, στο οποίο αναφερθήκαμε στην αρχή, συμβάλλοντας συνάμα σε έναν πιο βιώσιμο και όμορφο κόσμο. Αυτό αποτελεί δέσμευση και αποστολή μας.
