Powered by

Ο. Γεωργουτσάκου: Οι προκλήσεις και τι πρέπει να κάνει η Ευρώπη για να μείνει κορυφαίος τουριστικός προορισμός

«Για να παραμείνει η Ευρώπη ελκυστικός τουριστικός προορισμός, πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική», τόνισε η Ουρανία Γεωργουτσάκου, Managing Director του Airlines for Europe (A4E), κατά την ομιλία της στο 46ο Συνέδριο Ξενοδοχειακού Κλάδου & HORECA Expo, που παρουσίασε ο ΠΑΣΥΞΕ.

Η κ. Γεωργουτσάκου ανέδειξε τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός τουρισμός, όπως η υπερσυγκέντρωση επισκεπτών σε συγκεκριμένες περιόδους, η ανάγκη για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, καθώς και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, το κόστος στέγασης και τις τοπικές κοινότητες.

Στον τομέα της αεροπορικής συνδεσιμότητας, το καλοκαίρι του 2024 αναμένεται να σημειωθούν 11 εκατομμύρια λεπτά καθυστερήσεων, σημειώνοντας αύξηση 50,7% σε ετήσια βάση, με τους κύριους λόγους να είναι οι καιρικές συνθήκες (+50,5%), η ανεπάρκεια ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (+74,2%) και η έλλειψη προσωπικού (+8,6%).

Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα που έθιξε η ομιλήτρια αφορά στη νέα Οδηγία για τη φορολόγηση της ενέργειας, η οποία εισάγει ελάχιστο φόρο στα καύσιμα αεροπορίας, περιλαμβάνοντας ακόμη και τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF).

Αυτό ενδέχεται να οδηγήσει σε μετατόπιση της ζήτησης και διαρροή εκπομπών άνθρακα, τη στιγμή που οι αερομεταφορείς ήδη επιβαρύνονται με κόστη όπως τέλη αεροδρομίου, έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας, μέτρα ασφαλείας και το σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ε.Ε. (EU ETS).

Το κόστος του SAF είναι 3 έως 5 φορές υψηλότερο από το συμβατικό καύσιμο, ενώ το eSAF φτάνει να είναι 5 έως 10 φορές πιο ακριβό, με μηδενικές μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη μέχρι σήμερα. Για την ενίσχυση της χρήσης SAF, προτάθηκαν χρηματοδοτικά εργαλεία όπως οι "συμβάσεις για τη διαφορά" (contracts for difference) και η επανεπένδυση των εσόδων από το EU ETS.

Η κα. Γεωργουτσάκου έκλεισε την ομιλία της τονίζοντας ότι η Ευρώπη πρέπει να βρει τρόπους να μειώσει το κόστος των πράσινων καυσίμων και να διασφαλίσει τη διαθεσιμότητά τους, ώστε να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός.

Δειτε Επισης

ΕΤΑΠ: Εντατικά συνεχίζεται η ψηφιακή εκστρατεία για προώθηση της τουριστικής Πάφου-Οι αγορές στόχοι
«AEGEAN Easter Crew»: Η πασχαλινή δράση προσφοράς και αλληλεγγύης της εθελοντικής ομάδας εργαζομένων της AEGEAN
Με φόρα από πέρσι... Συνεχίζει σε υψηλές πτήσεις ο τουρισμός-«Προμηνύεται ένα δυναμικό τουριστικό έτος»
Emirates: Γιορτάζει το Πάσχα με γαστρονομικές και ψυχαγωγικές προτάσεις
Γεμίζουν τα ξενοδοχεία λόγω του τριπλού Πάσχα-Συγκρατημένη αισιοδοξία για το πρώτο εξάμηνο
Έρχεται το Minthis Music Festival 2025-Μια συμφωνία κομψότητας και πολιτισμού
Οι ρυθμίσεις της Hermes για τους χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο Λάρνακας για διευκόλυνση των επιβατών
Mια νέα γευστική εμπειρία από την PUNIN GROUP: THE CROISSANT by PUNIN
Εκστρατεία «ιατρικής ενημέρωσης» από Wizz Air ενόψει της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης του Πάσχα
Ειδικά πακέτα διακοπών για τις εορτές του Πάσχα από ξενοδοχεία της επαρχίας Αμμοχώστου