Powered by

Στα 12,1 δις ευρώ ο τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024-Τι άλλαξε στις πωλήσεις

Πάνω από τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024, φτάνοντας τα 12,148 δις ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) η αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με την αύξηση της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα 2,8%.

Αντιθέτως, το 2022 και το 2023 η κατανάλωση είχε συμπιεστεί λόγω κυρίως των μεγάλων ανατιμήσεων, με συνέπεια το 2022 να έχει αυξηθεί σε ετήσια βάση μόλις κατά 0,5% και το 2023 κατά 2,5%.

Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ

Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: Τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%.

Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες αρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε για ακόμα μια φορά μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν οι επώνυμοι κωδικοί.

Το μερίδιο αγοράς των private label προϊόντων το 2024, με βάση την Circana, ανήλθε σε 26,7%, ενισχυμένο κατά 0,4 της μονάδας έναντι του 2023.

Οι προσφορές

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, σε αντίθεση με την πρόβλεψη περιορισμού τους εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Δειτε Επισης

Στα 880 ευρώ ο νέος κατώτατος μισθός στην Ελλάδα-Από πότε ισχύει η αύξηση
Το ελληνικό νησί στις Κυκλάδες που τραβά τα φώτα της δημοσιότητας–Παγκόσμια προβολή από ξένα ΜΜΕ
Πράσινο φως σε Chevron για έρευνες υδρογονανθράκων στα νότια της Κρήτης
«Κλειδώνει» στα 880 ευρώ ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα-Ανακοινώνεται σήμερα
Τα ξενοδοχεία κρατούν τα «σκήπτρα» στις επενδύσεις ακινήτων στην Ελλάδα
Αυξάνεται από 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα-Πού θα διαμορφωθεί
Ο νέος κύκλος αναβαθμίσεων της ελληνικής οικονομίας και το ντόμινο θετικών εξελίξεων που δημιουργεί
Αποχαιρέτισε το υπ. Οικονομικών με επενδυτική βαθμίδα ο Χατζηδάκης-«Χαίρομαι που η τελευταία μου δήλωση...»
Κ. Μητσοτάκης: Το τελευταίο βήμα για την αποκατάσταση της επενδυτικής μας βαθμίδας η αναβάθμιση από Moody's
Στην επενδυτική βαθμίδα από Moody's η Ελλάδα-«Με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα το πιστωτικό προφίλ του ελληνικού κράτους»