Powered by

Στα 12,1 δις ευρώ ο τζίρος των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024-Τι άλλαξε στις πωλήσεις

Πάνω από τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 2024, φτάνοντας τα 12,148 δις ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) η αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με την αύξηση της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα 2,8%.

Αντιθέτως, το 2022 και το 2023 η κατανάλωση είχε συμπιεστεί λόγω κυρίως των μεγάλων ανατιμήσεων, με συνέπεια το 2022 να έχει αυξηθεί σε ετήσια βάση μόλις κατά 0,5% και το 2023 κατά 2,5%.

Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ

Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: Τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%.

Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες αρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε για ακόμα μια φορά μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν οι επώνυμοι κωδικοί.

Το μερίδιο αγοράς των private label προϊόντων το 2024, με βάση την Circana, ανήλθε σε 26,7%, ενισχυμένο κατά 0,4 της μονάδας έναντι του 2023.

Οι προσφορές

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, σε αντίθεση με την πρόβλεψη περιορισμού τους εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Δειτε Επισης

Νέα αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από S&P-Σε ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο
Στις αγορές για άντληση €250 εκατ. το ελληνικό δημόσιο με δεκαετές ομόλογο
Στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο-«Άλμα» 54,5% στο αέριο, «βουτιά» 23,3% στο λάδι
Στα €5,26 δις το εμπορικό έλλειμμα το πρώτο δίμηνο στην Ελλάδα-Μειώθηκε κατά 5,6%
Κ. Μητσοτάκης: Η Ελλάδα είναι υπέρ της ενιαίας αντίδρασης Ε.Ε. απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Πόσο θα επηρεάσουν την Ελλάδα οι δασμοί του Τραμπ-Οι επιπτώσεις στις εξαγωγές, ποιοι κλάδοι επηρεάζονται
Οι ελληνικοί προορισμοί με τη μεγαλύτερη αύξηση απευθείας ξενοδοχειακών προκρατήσεων το 2025
Στο 8,6% υποχώρησε η ανεργία στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο
«Επί ποδός» οι μεγάλοι της πληροφορικής στην Ελλάδα για νέα deals–Οι εξαγορές των μικρών
Συμφωνία πέντε αστέρων Invel-Prodea-Accor με…άρωμα Ιταλίας