Ντίνος Λευκαρίτης: Η δυναμική της Λάρνακας ως τουριστικού προορισμού και ο ρόλος της ΕΤΑΠ

Τη θέση ότι «η Λάρνακα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν προορισμό με διαρκώς αυξανόμενη τουριστική αξία», εκφράζει ο Πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας, Ντίνος Λευκαρίτης, τονίζοντας πως «το ξενοδοχειακό δυναμικό μας αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι υφιστάμενες μονάδες αναβαθμίζονται, δημιουργώντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τους τουρίστες, από πολυτελή ξενοδοχεία έως boutique και city hotels, καθώς και αγροτουριστικά καταλύματα».

Σε συνέντευξή του στον «Ξενοδόχο» αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραματίζει η ΕΤΑΠ, ενώ αναφέρεται και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Λάρνακα στον τομέα του τουρισμού.

Παράλληλα, ο κ. Λευκαρίτης υποδεικνύει πως η πόλη πρέπει να συνεχίσει να επικεντρώνεται στη διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα του τουριστικού προϊόντος της, από την εικόνα της μέχρι την εμπειρία του επισκέπτη, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Λάρνακας».

ΝΤΙΝΟΣ ΛΕΥΚΑΡΙΤΗΣ

Ευρύ φάσμα επιλογών για τουρίστες

Τι πιστεύετε ότι καθιστά τη Λάρνακα έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό φιλοξενίας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και πόσο μεγάλη σημασία έχει η παρουσία αξιόλογων ξενοδοχειακών καταλυμάτων και ενός διεθνούς αεροδρομίου;

Η Λάρνακα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν προορισμό με διαρκώς αυξανόμενη τουριστική αξία. Συνδυάζει ποικιλόμορφες δραστηριότητες, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, αυθεντικότητα, και ασφαλείς παραλίες, ενώ η συμπαγής μορφή της διευκολύνει τη διακίνηση των επισκεπτών.

Αυτά τα χαρακτηριστικά μας παρέχουν σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία ενισχύουμε συνεχώς.

Η παρουσία του διεθνούς αεροδρομίου είναι καθοριστική, καθώς εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση στην περιοχή, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα και ελκυστικότητα της Λάρνακας σε διεθνές επίπεδο.

Το ξενοδοχειακό δυναμικό μας αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι υφιστάμενες μονάδες αναβαθμίζονται, δημιουργώντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τους τουρίστες, από πολυτελή ξενοδοχεία έως boutique και city hotels, καθώς και αγροτουριστικά καταλύματα.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Λάρνακα στον τομέα του τουρισμού και πώς αντιμετωπίζονται;

Στην ΕΤΑΠ Λάρνακας εργαζόμαστε συστηματικά για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό.

Με τη συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων και Τοπικών Αρχών, προσπαθούμε να επιλύσουμε προβλήματα όπως οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση έργων υποδομής, ελλείψεις στην ανάδειξη των αρχαιολογικών μας χώρων, καθώς και θέματα μειωμένης προσβασιμότητας μέσω δημόσιων συγκοινωνιών.

Επιπλέον, υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης και βελτίωσης των αθλητικών και συνεδριακών μας υποδομών, που κρίνονται απαραίτητες στην προσπάθεια μείωσης της εποχικότητας.

Σημαντική είναι και η ανάγκη για βελτίωση της εικόνας σε ορισμένες περιοχές που πλήττονται από ακαταστασία και οπτική ρύπανση.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, καταβάλλουμε ιδιαίτερη προσπάθεια για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, έναν τομέα στον οποίο η Κύπρος γενικά έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Οι προκλήσεις αυτές αντιμετωπίζονται με συντονισμένες ενέργειες και συνεργασίες για να εξασφαλίσουμε την ανάπτυξη ενός ποιοτικού και βιώσιμου τουριστικού προορισμού.

Που πιστεύετε ότι η Λάρνακα πρέπει να επικεντρωθεί για να ενισχύσει τη θέση της στον τουριστικό χάρτη της Κύπρου;

Η Λάρνακα πρέπει να συνεχίσει να επικεντρώνεται στη διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα του τουριστικού προϊόντος της, από την εικόνα της μέχρι την εμπειρία του επισκέπτη.

Παράλληλα, η προστασία και ανάδειξη του αυθεντικού χαρακτήρα της περιοχής μας είναι κρίσιμη, ενώ πρέπει να αναπτύξουμε και να ενισχύσουμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού στις οποίες υπάρχει καλή βάση, μεταξύ των οποίων ο πολιτιστικός τουρισμός, η γαστρονομία και τα θαλάσσια αθλήματα.

Επιπλέον, προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στη αξιοποίηση των φυσικών πόρων, όπως τα μονοπάτια φύσης, οι αλυκές, οι παραλίες και ο βυθός μας, που αποτελούν ανεκτίμητο κεφάλαιο για τον τουρισμό.

Ο ρόλος της ψηφιακής μετάβασης

Ποιος είναι ο ρόλος της ψηφιακής μετάβασης στον τουριστικό τομέα της Λάρνακας και ποια βήματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση;

Η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Λάρνακας. Ιδιαίτερα μετά την πανδημία, έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ψηφιοποιήσει όλα τα μουσεία της Περιφέρειας με διαδραστικές εφαρμογές, ενώ το πρόγραμμα «Larnaka Storytelling Statues» και η αναστήλωση αρχαίων μνημείων σε τρισδιάστατη μορφή αποτελούν καινοτόμες δράσεις.

Παράλληλα, έχουμε αναπτύξει ψηφιακές διαδρομές 360° που επιτρέπουν στους επισκέπτες να εξερευνήσουν την πόλη και επαρχία μέσω θεματικών διαδρομών. Σύντομα θα λανσάρουμε μια πλατφόρμα για κρατήσεις δραστηριοτήτων στη Λάρνακα, που θα βελτιώσει την εμπειρία του επισκέπτη.

Η μεγιστοποίηση της παρουσίας της Λάρνακας στα κοινωνικά δίκτυα και διαδικτυακές καμπάνιες σε στοχευμένες αγορές αποτελούν επιπλέον στρατηγικές ενίσχυσης της τουριστικής μας κίνησης.

Η Λάρνακα θεωρείται Περιφέρεια με ιδιαίτερη ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά. Πώς ενσωματώνεται αυτό το στοιχείο στον τουριστικό της χαρακτήρα;

Η επαρχία Λάρνακας υπήρξε ο αρχικός τόπος εγκατάστασης των πρώτων κατοίκων της Κύπρου, ενώ η πόλη συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αρχαιότερες συνεχώς κατοικημένες πόλεις παγκοσμίως.

Αυτό καταδεικνύει την πλούσια ιστορική της κληρονομιά, η οποία αναμφίβολα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του τουριστικού της προϊόντος. Τα διατηρητέα κτίρια, τα παραδοσιακά χωριά, και η άυλη πολιτιστική κληρονομιά συνθέτουν ένα εξαιρετικό υλικό για τον πολιτιστικό τουρισμό.

Οι εκδηλώσεις που διοργανώνονται, όπως τα φεστιβάλ και οι πολιτιστικές εκθέσεις, προβάλλουν την ιστορία και τις παραδόσεις μας, προσφέροντας στους επισκέπτες αυθεντικές εμπειρίες.

Τι ρόλο παίζουν οι συνεργασίες και οι κοινές επενδύσεις στον τουριστικό τομέα της πόλης;

Οι συνέργειες είναι κρίσιμες για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Λάρνακας. Αυτός εξάλλου είναι και ο ρόλος μας.

Αναλαμβάνουμε δηλαδή το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε τοπικό επίπεδο υπό την καθοδήγηση του Υφυπουργείου Τουρισμού.

Η συνεργασία με τουριστικούς οργανισμούς, επιχειρηματίες και τοπικές κοινότητες είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού προορισμού.

Τι μπορεί να κάνει η ξενοδοχειακή βιομηχανία για να ενισχύσει περισσότερο το branding της πόλης και να κρατήσει τον τουρίστα στην πόλη, αποτρέποντάς τον από το να επιλέξει να διαμείνει σε άλλη περιοχή της Κύπρου;

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία έχει να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην προβολή των μοναδικών δραστηριοτήτων που προσφέρει η Λάρνακα.

Η σωστή επικοινωνία αυτών των εμπειριών είναι θεμελιώδης για να παραμείνει η Λάρνακα η βασική επιλογή για τους επισκέπτες.

Το νέο branding της Λάρνακας, που υιοθετήσαμε πέρυσι, απαιτεί τη συμμετοχή όλων, και η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι καθοριστικός παράγοντας στην ενίσχυσή του.

ΛΑΡΝΑΚΑ

Ο ρόλος της ΕΤΑΠ

Μιλήστε μας για τον ρόλο της ΕΤΑΠ Λάρνακας.

Η ΕΤΑΠ Λάρνακας διαδραματίζει πολύπλευρο ρόλο στην ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Υποστηρίζει τη δημιουργία στρατηγικών και συνεργειών, υλοποιεί τα ετήσια Σχέδια Δράσης τα οποία διαμορφώνουν συλλογικά οι φορείς που την απαρτίζουν και που στηρίζονται από το Υφυπουργείο Τουρισμού, συντονίζει τις ενέργειες μάρκετινγκ για προώθηση της Λάρνακας ως τουριστικού προορισμού και συνεργάζεται με φορείς και τοπικές αρχές για την επίλυση προβλημάτων που επηρεάζουν τον τουρισμό.

Παράλληλα, χειριζόμαστε ευρωπαϊκά προγράμματα που προάγουν τη συνεργασία και τη βιωσιμότητα στον τουρισμό.

Πείτε μας και για τη δική σας συνδρομή. Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Λάρνακας τα επόμενα χρόνια;

Στόχος μου είναι να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να αναδείξουμε τη Λάρνακα στην θέση που της αξίζει.

Νιώθω περήφανος για τα όσα έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια, σε πολλαπλά επίπεδα. Δεν περιοριστήκαμε μόνο στον τουριστικό τομέα, αλλά επενδύσαμε σε όλα τα ζητήματα που τον επηρεάζουν έμμεσα, όπως τα πολιτιστικά, αθλητικά και οικολογικά θέματα.

Πιστεύω ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε νέες προσεγγίσεις στον τουρισμό της Λάρνακας και τα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν αυτή την πρόοδο.

Η αύξηση των αφίξεων, η ενίσχυση του μεριδίου μας, αλλά και οι νέες επενδύσεις στον ξενοδοχειακό και τουριστικό τομέα αποτελούν σαφή απόδειξη αυτής της συλλογικής προσπάθειας.

Καταλήγοντας, πώς βλέπετε την πορεία σας στον επιχειρηματικό κόσμο και ποιο είναι ένα σημαντικό μάθημα που έχετε αποκομίσει;

Η επιτυχία στον επιχειρηματικό κόσμο προέρχεται από την αποτελεσματική συνεργασία, τη δικτύωση και την προσαρμοστικότητα στις αλλαγές.

Επιπλέον, η σκληρή δουλειά σε συνάρτηση με το επιχειρηματικό ένστικτο είναι οι πυλώνες που θεωρώ κρίσιμους για την επιχειρηματική επιτυχία.

Δειτε Επισης

Χαιρετίζει την έναρξη αναβαθμιστικών έργων στον Δήμο Ιεροκηπίας η ΕΤΑΠ Πάφου
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Καινοτομούν ΕΤΑΠ και Κοινότητα Μανδριών-Φύτευση σε παραλία για προστασία περιβάλλοντος και για φυσική σκίαση
Υστερεί σε υποδομές πρόσβασης για ΑμεΑ η Λάρνακα
Παγκόσμια διάκριση για την Constantinou Bros Hotels-«Καλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα» στα Globe Travel Awards 2025
Αντίστροφη μέτρηση για άνοιγμα του Amyth of Nicosia-Νέο ξενοδοχείο από την Thanos Hotels & Resorts στο κέντρο της πρωτεύουσας
Στο top 10 των φθηνότερων προορισμών των Βρετανών για πακέτο διακοπών all-inclusive επτά διανυκτερεύσεων η Κύπρος
I-STARS: Κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκών βιώσιμων πρακτικών στον τομέα του τουρισμού
Ντίνος Λευκαρίτης: Η δυναμική της Λάρνακας ως τουριστικού προορισμού και ο ρόλος της ΕΤΑΠ
Π. Λεωνίδου: Πώς η Λευκωσία θα προσελκύσει περισσότερο τουρισμό και οι προοπτικές για το Centrum Hotel