Η απόφαση για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς-Τάχιστα η επαναπροκήρυξη προσφορών για φάση Α'

Τάχιστα προχωρά το Τμήμα Δημοσίων Έργων τις διαδικασίες επαναπροκήρυξης προσφορών για τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου μήκους 15,5 χλμ. από Αγία Μαρινούδα μέχρι Στρουμπί εντός τριών ετών. Ερτωηθείς για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου του αυτοκινητόδρομου, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης ανέφερε ότι πρόκειται για έργο της τάξης των €330 εκατ. «Είναι τεράστιο έργο, αλλά θα γίνει. Θα παραδίδεται στην κυκλοφορία κατά φάσεις, με ορίζοντα να ολοκληρωθεί μεταξύ 2030 και 2032»,, σημείωσε σχετικά ο κ. Βαφεάδης.

Πιο αναλυτικά, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοινώνει τα ακόλουθα, μετά από τη σημερινή επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξη Βαφεάδη στον Δήμο Πόλης Χρυσοχούς:

Αυτοκινητόδρομος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς

Ο αυτοκινητόδρομος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς έχει συνολικό μήκος 31χλμ. περίπου και η κατασκευή του προωθείται σε δύο φάσεις, στα εξής στάδια:

Α. Τμήμα 1 (Αγία Μαρινούδα – Στρουμπί) – Φάση (Α)

Το Τμήμα Δημοσίων Έργων προωθεί τάχιστα τις διαδικασίες επαναπροκήρυξης προσφορών. Τελικός στόχος η ολοκλήρωση του έργου μήκους 15,5 χλμ. από Αγ. Μαρινούδα μέχρι Στρουμπί εντός 3 ετών.

Η συγκεκριμένη φάση με την κατασκευή δύο λωρίδων έχει εκτίμηση κόστους €96 εκατ. + ΦΠΑ.

Β. Τμήμα 2 (Στρουμπί – Πόλη Χρυσοχούς)

Ο προγραμματισμός για το Τμήμα αυτό, μήκους 15 χλμ., από το Στρουμπί μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς, συνεχίζει κανονικά, ώστε να γίνει προκήρυξη προσφορών εντός του πρώτου τριμήνου του 2026 και κατακύρωση το τρίτο τρίμηνο του 2026, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2031. Το έργο περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους, δύο κοιλαδογέφυρες, καθώς και διαβάσεις (άνω και κάτω) για αποκατάσταση και εξασφάλιση προσβάσεων των τοπικών δρόμων.

Με απόφαση της Κυβέρνησης, το τμήμα αυτό θα κατασκευαστεί στην τελική μορφή του, δηλαδή με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.

Η προκαταρκτική εκτίμηση κόστους για την κατασκευή και των τεσσάρων λωρίδων είναι της τάξης των €129 εκατ. περίπου πλέον ΦΠΑ, ενώ το κόστος για την κατασκευή δύο λωρίδων ήταν €60 εκατ. περίπου πλέον ΦΠΑ.

Γ. Τμήμα 1 (Αγία Μαρινούδα – Στρουμπί ) – Φάση (Β)

Η Φάση (Β) με την κατασκευή των άλλων δύο λωρίδων έχει εκτίμηση κόστους €75 εκατ. πλέον ΦΠΑ και αρχικό υπολογιζόμενο χρονοδιάγραμμα 18 μήνες μελέτη και 3 χρόνια εκτέλεση.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του συνολικού έργου, θα επεκταθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, ώστε να περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάφου μέσω της Μεσόγης, καθώς και είσοδο και έξοδο στη Μαραθούντα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε κατοίκους και επισκέπτες των κοινοτήτων της περιοχής.

Έργο επέκτασης λιμανιού στο Λατσί

Η Κυβέρνηση, σε συνεργασία με την Αρχή Λιμένων Κύπρου, προχωρά στην υλοποίηση ενός εκτεταμένου σχεδίου αναβάθμισης του λιμανιού στο Λατσί με προϋπολογισμό περίπου €50 εκατ. Στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση της θαλάσσιας και χερσαίας υποδομής στην περιοχή, η οποία αποτελεί βασική πύλη πρόσβασης προς τον Ακάμα, καθώς και σημαντικό σημείο αφετηρίας για σκάφη αναψυχής και παράκτιες κρουαζιέρες.

Οι νέες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, πρόσθετους χώρους ελλιμενισμού, επέκταση των πλωτών υποδομών, καθώς και κτηριακές και τεχνικές υποδομές για τη συντήρηση και εξυπηρέτηση σκαφών. Παράλληλα, σχεδιάζονται χώροι για εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, καθώς και κατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις για δημόσιες υπηρεσίες, όπως η Λιμενική και Ναυτική Αστυνομία, το Τελωνείο και το Τμήμα Αλιείας.

Συγκεκριμένα, τα νέα σχέδια προνοούν την κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων 700 μ. περίπου, νέων πλωτών αποβάθρων μήκους 360 μ. περίπου, 160 επιπλέον θέσεων ελλιμενισμού σκαφών και χερσαίους χώρους για την κατασκευή υποστατικών εμβαδού περίπου 4.500 μ². Επιπλέον, προνοείται η δημιουργία χώρων για τη συντήρηση και επιδιόρθωση σκαφών και ανεφοδιασμό με καύσιμα, και άλλες υπηρεσίες όπως εστιατόρια, ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις και γραφεία.

Η ολοκλήρωση των μελετών προχωρά και υπολογίζεται ότι τον Φεβρουάριο 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες προσφορόδοτησης, και το έργο θα έχει ανατεθεί σε εργολάβο. Το έργο προγραμματίζεται να παραδοθεί σε δύο φάσεις: τον Φεβρουάριο 2028 η φάση Α, που αφορά χώρους ελλιμενισμού σκαφών, ενώ θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο 2028.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία, αναβαθμίζοντας παράλληλα το τουριστικό προϊόν και τις υπηρεσίες στην παραθαλάσσια περιοχή του Λατσιού.

Έργο €330 εκατ. ο δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς που θα ολοκληρωθεί έως το 2032

«Είμαστε σήμερα εδώ στο Δημαρχείο της Πόλης Χρυσοχούς, σε συνέχεια της προηγούμενής μας δέσμευσης να ενημερώσουμε για την πρόοδο των έργων και για την γενική προσέγγιση της κυβέρνησης στα έργα υποδομής της περιοχής. Έχουμε συζητήσει τα μελλοντικά πλάνα της Αρχής Λιμένων Κύπρου για υλοποίηση της επέκτασης του λιμανιού της πόλης. Το έργο αυτό προχωρά, συνεχίζονται οι μελέτες και ξεκινά εντός ενός χρόνου η κατασκευή της επέκτασης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο 2028 για τους χώρους ελλιμενισμού, και τον Αύγουστο 2028 για το σύνολο των χώρων», δήλωσε ο κ. Βαφεάδης για την επέκταση του λιμανιού στο Λατσί από την Αρχή Λιμένων Κύπρου.

Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, ο Υπουργός δήλωσε: «Η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να δημιουργήσει γενικές υποδομές που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη στην περιοχή, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα καταπολεμήσουν την αστυφιλία, και έχει αποφασίσει να προσεγγίσει το θέμα του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς όχι σαν έναν δρόμο δύο λωρίδων, αλλά σαν έναν αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων».

«Για εμάς το έργο πλέον είναι ένας πλήρης αυτοκινητόδρομος», δήλωσε ο Υπουργός, «και όχι μία πρώτη φάση κατασκευής δύο λωρίδων. Προχωρούμε με την υλοποίηση της πρώτης φάσης με δύο λωρίδες, συνεχίζει η προσφοροδότηση το 2026 τεσσάρων λωρίδων από την Πόλη Χρυσοχούς προς το Στρουμπί, και στη συνέχεια ολοκληρώνεται με μια επόμενη φάση η κατασκευή των άλλων δύο λωρίδων που θα ενώνει το Στρουμπί με την Πάφο. Παράλληλα με αυτό εντάσσεται στο έργο η σύνδεση της Μεσόγης και η είσοδος/ έξοδος στη Μαραθούντα», δήλωσε.

«Σκοπός μας είναι να συνδέσουμε όλη την κοινότητα όσο το δυνατόν καλύτερα», συνέχισε ο κ. Βαφεάδης, «ούτως ώστε να δημιουργηθούν τέτοιες υποδομές και συνδεσιμότητα η οποία θα επιτρέψει την ανάπτυξη της περιοχής. Σκοπεύουμε με αυτόν τον τρόπο να δώσουμε τα εφόδια στην τοπική κοινωνία για ανάπτυξη για τις επόμενες γενιές. Θα μας πάρει λίγα χρόνια, αλλά θα γίνει αυτοκινητόδρομος 4 λωρίδων».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου του αυτοκινητόδρομου, ο κ. Βαφεάδης δήλωσε: «Αυτό το έργο είναι της τάξης των €330 εκ. Είναι τεράστιο έργο, αλλά θα γίνει. Θα παραδίδεται στην κυκλοφορία κατά φάσεις, με ορίζοντα να ολοκληρωθεί μεταξύ 2030 και 2032», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτημα αναφορικά με την επαναπροκήρυξη του μέρους του έργου που τερματίστηκε, ο κ. Υπουργός δήλωσε: «Αναμένουμε ότι θα γίνει εντός του καλοκαιριού και θα έχουμε εργολάβο εντός Σεπτεμβρίου, αλλά θα ολοκληρωθεί εντός τριών χρόνων, όπως είχαμε δεσμευτεί. Η προκήρυξη για την επόμενη φάση, δηλαδή για το τμήμα Στρουμπί-Πόλη Χρυσοχούς, θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2026».

Δειτε Επισης

Το ενδιαφέρον για «Προμηθέα» και τι προβλέπουν οι συμφωνίες που θα υπογράψει στην Αίγυπτο για «Κρόνο» και «Αφροδίτη» ο Χριστοδουλίδης
Τα αιτήματα του ΚΕΒΕ στον Γιάννη Παναγιώτου-Ύψιστης σημασίας ζήτημα το εργατικό δυναμικό από τρίτες χώρες
Πάει Κάιρο και φέρνει σημαντικές συμφωνίες με Αίγυπτο για «Κρόνο» και «Αφροδίτη» ο Νίκος Χριστοδουλίδης
El Greco Cardiothoracic Center: Πρότυπο κέντρο καρδιοθωρακοχειρουργικής φροντίδας
Η απόφαση για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς-Τάχιστα η επαναπροκήρυξη προσφορών για φάση Α'
Συνεργασία Κύπρου-Αιγύπτου σε κοινά έργα για μεταφορά φυσικού αερίου και εμπορικοποίηση κοιτασμάτων
Τα οικοδομικά υλικά με τις μεγαλύτερες αυξήσεις και μειώσεις το 2024-Τσιμπημένο το σκυρόδεμα εν μέσω της μεγάλης απεργίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Άμεση λήψη μέτρων για διατήρηση ιστορικών κτηρίων
Έπιασε δουλειά το γεωτρύπανο στον στόχο «Ηλέκτρα»-Το μήνυμα Νίκου Χριστοδουλίδη
Nomads Properties: Μια νέα εποχή για τη βραχυχρόνια μίσθωση πολυτελών επαύλεων και διαμερισμάτων