Πώς η τεχνολογία επαναπροσδιορίζει την πελατοκεντρική τραπεζική-Tέσσερις τράπεζες αναλύουν
Δόνα Καπαρτή 06:30 - 19 Ιανουαρίου 2025
Η τεχνολογία επαναπροσδιορίζει την πελατοκεντρική τραπεζική επιτρέποντας εξατομικευμένες υπηρεσίες, άμεση πρόσβαση σε δεδομένα και αυτοματοποίηση διαδικασιών. Οι τράπεζες αξιοποιούν τα δεδομένα των πελατών για να προσφέρουν προσωποποιημένες λύσεις, βελτιώνοντας την εμπειρία και την ικανοποίηση τους.
Στο 12ο Banking Forum & FinTech Expo που παρουσίασε η Logicom Solutions, τέσσερα αρμόδια πρόσωπα του τραπεζικού συστήματος συζήτησαν τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αναδιαμορφώνει τη σχέση με τους πελάτες.
Ο λόγος για τον Χρίστο Εοτζουριάν, Head of Technology & Digital της Ελληνικής Τράπεζας, τον Δρ. Αντώνη Χούρη, Chief Information Officer της Eurobank Κύπρου, τον Κωνσταντίνο Καραμάνο, Chief Operations Officer & IT της Astrobank και τον Δημήτρη Νικολάου, Chief Digital Officer της Τράπεζας Κύπρου.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στον κρίσιμο ρόλο των δεδομένων για τη δημιουργία εξατομικευμένων, απρόσκοπτων εμπειριών για τους πελάτες, ενισχύοντας τη σχέση τους με την τράπεζα και την κερδοφορία.
Επισημάνθηκε επίσης, ότι οι Διευθυντές Πληροφορικής στην Κύπρο αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην ψηφιακή μετάβαση για την κάλυψη των συνεχώς εξελισσόμενων προσδοκιών των πελατών. Στην συζήτηση τονίστηκαν οι βασικές τεχνολογικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τη στρατηγική των πελατοκεντρικών τραπεζών το 2025 και στο μέλλον.
Ο κ. Εοτζουριάν εξέφρασε την άποψη πως πρέπει όλοι να αγκαλιάσουμε το ΑΙ και ότι ναι μεν υπάρχει ρίσκο σε όλα, όπως και στο cloud, όμως «μπορούμε να επωφεληθούμε».
Συνέχισε λέγοντας ότι «έχουμε εφαρμογές cloud και άλλα εσωτερικά software», δηλώνοντας βέβαιος πως είναι «σωστή η απόφασή μας». Πρόσθεσε ότι η τράπεζα ετοιμάζει σύντομα το πρώτη της πολιτική ΑΙ παρουσιάζοντάς το co-pilot σε developers και στο τμήμα ασφαλείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπαίδευση ενός μοντέλου τύπου chatbot.
Και ο Δρ. Χούρης αναφέρθηκε στα chat bots που εξυπηρετούν τους πελάτες τραπεζών, αλλά και τα θέματα συμμόρφωσης, όπως και τα εργαλεία που αυτοματοποιούν σχετικές διαδικασίες. Η ανάλυση τεράστιου όγκου δεδομένων εντός λίγης ώρας μέσα από το ΑΙ είναι επίσης στη λίστα του Δρ. Χουρή και που, ως αποτέλεσμα ενισχούν την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις.
Η άνοδος του ΑΙ δεν θα έχει μόνο θετικά αφού υπάρχουν και προκλήσεις για τον τραπεζικό κόσμο, προειδοποίησε.
Ο Κωνσταντίνος Καραμάνος έδωσε έμφαση στις υποδομές και στην αλλαγή των συστημάτων, αλλά και την επικαιροποίηση των δεδομένων με το ΑΙ που γίνεται πλεονέκτημα για την τράπεζα και την ανάπτυξή της.
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα για τον ίδιο είναι η πελατειακή εμπειρία που διαθέτει η τράπεζα μέσα από τα χρόνια σχολιάζοντας ότι, σε συνδυασμό με το ΑΙ, θα αυξηθεί η ποιότητα της υπηρεσίας του οργανισμού.
Ο κ. Νικολάου είπε με τη σειρά του πως υπήρξε περαιτέρω αποτελεσματικότητα με την υιοθέτηση τεχνολογικών εργαλείων. Η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας στον πυρήνα της τράπεζας είχε ως αποτέλεσμα προστιθέμενη αξία για τους πελάτες.
Ο «ροζ ελέφαντας» στο δωμάτιο είναι, όπως ανέφερε λίγο αργότερα, ο ανταγωνισμός σε διεθνές επίπεδο, που όμως ενισχύει τις τράπεζες, ώστε να γίνονται καλύτερες και να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.