DBRS: Θα συνεχιστεί η ανάπτυξη της ταξιδιωτικής δραστηριότητας παρά το αβέβαιο γεωπολιτικό περιβάλλον
InBusinessNews 09:21 - 14 Ιανουαρίου 2025
Tη συνέχιση και το 2025 της αναπτυξιακής πορείας της αεροπορικής ταξιδιωτικής δραστηριότητας, παγκοσμίως, αλλά και της πιθανής βελτίωσης των λειτουργικών κερδών, αναμένει ο οίκος DBRS, λόγω της μείωσης των τιμών των καυσίμων και της εξομάλυνσης στις αυξήσεις του κόστους (εκτός καυσίμων), κυρίως του κόστους εργασίας.
Ωστόσο, ο καναδικός οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης αναφέρει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν αβεβαιότητες και προκλήσεις για τον τομέα, όπως ένα αβέβαιο γεωπολιτικό περιβάλλον, περιορισμοί στην αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών και η γήρανση του στόλου αεροσκαφών, ο οποίος επηρεάζει την αποδοτικότητα των καυσίμων και το κόστος συντήρησης.
Ειδικότερα, σε νέο του σχόλιο για τον τομέα των αερομεταφορών, με τίτλο «Προοπτικές για τις παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες 2025: Η ανάπτυξη θα συνεχιστεί με βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, αλλά παραμένουν ορισμένες προκλήσεις», ο DBRS αναφέρει ότι αναμένεται να συνεχιστούν οι καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αεροσκαφών, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει τα σχέδια ανάπτυξης των αεροπορικών εταιρειών και να οδηγήσει σε γήρανση του στόλου τους, ο οποίος θα απαιτεί υψηλότερα κόστη συντήρησης και σε καθυστέρηση στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Επιπλέον, ο καναδικός οίκος αναφέρει ότι η γεωπολιτική «αντιπροσωπεύει σημαντική αβεβαιότητα για τον τομέα, όπου οποιαδήποτε κλιμάκωση στις τρέχουσες συγκρούσεις ή/και νέες συγκρούσεις σε άλλες γεωγραφικές περιοχές θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τα αεροπορικά ταξίδια, παγκοσμίως».
Αναφέρει επίσης ότι οι προσπάθειες απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων είναι πιθανό να συνεχιστούν για τις αεροπορικές εταιρείες με την έναρξη της οδηγίας της ΕΕ για την αεροπορία για Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (SAF) το 2025, ενώ αναμένει κάποιες προκλήσεις για τις προοπτικές παραγωγής βιώσιμων καυσίμων στις ΗΠΑ υπό τη διοίκηση του Ντόναλντ Τράμπ.
Ειδικότερα, αναφέρει ότι στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, η κερδοφορία επηρεάστηκε από την αύξηση του λειτουργικού κόστους, τη μείωση του αριθμού των επιβατών και τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού.
«Αναμένουμε μια μέτρια βελτίωση στο μέτωπο του περιθωρίου κέρδους το 2025, λόγω των χαμηλότερων τιμών καυσίμων, της εξομάλυνσης των αυξήσεων του κόστους και της συνεχιζόμενης αύξησης της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια», καταλήγει.