Διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων σε καταναλωτικά δάνεια-Η σύσταση του Συνδέσμου Καταναλωτών

Να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και στην Χρηματοοικονομικό Επίτροπο καλεί με ανακοίνωσή του τη Δευτέρα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών όλους όσοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997 για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Όπως αναφέρεται οι δημόσιες ανακοινώσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για το θέμα των καταχρηστικών ρητρών σε δανειακές συμβάσεις είναι γνωστές, με τελευταία την ανακοίνωση στις 08 Ιουλίου 2024.

Σημειώνεται ότι από το Μάιο του 2021, με βάση το νόμο 112(Ι)/2021 οι Αποφάσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι εκτελεστέες και του παρέχεται η εξουσία να επιβάλλει ποινές εκατομμυρίων ευρώ.

Προστίθεται ότι οι νέες εξουσίες της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή έχουν αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του 1997, παρά την αντίθετη μέχρι σήμερα γνώμη της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή ότι οι πρόνοιες της νέας νομοθεσίας δεν έχουν αναδρομική ισχύ.

Στην ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί όλους τους καταναλωτές οι οποίοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997, να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Υπογραμμίζεται ότι η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να διερευνήσει τις καταγγελίες τους και σε περίπτωση που διαπιστωθούν καταχρηστικές ρήτρες είναι υποχρεωμένη να επιβάλει τις ποινές που προβλέπονται από το Νόμο.

Επιπρόσθετα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί τους καταναλωτές όπως υποβάλουν παράπονο και στη Χρηματοοικονομικό Επίτροπο για δανειακές συμβάσεις στις οποίες θεωρούν ότι υπάρχουν καταχρηστικές ρήτρες, οι οποίες οδήγησαν σε υπερχρεώσεις. Σημειώνεται ότι, η Χρηματοοικονομική Επίτροπος εξετάζει και περιπτώσεις εξυπηρετούμενων δανείων και όχι μόνο περιπτώσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων.

«Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι καιρός η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να αντιληφθεί το σκοπό και το ρόλο της ύπαρξης της και να πάψει να δίνει την εντύπωση ότι στηρίζει τα συμφέροντα των τραπεζών. Είναι οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη στήριξης και όχι οι τράπεζες», σημειώνεται.

Τέλος, αναφέρεται ότι για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 99677589.

Δειτε Επισης

Eurobank A.E.: Στο 32,89% το ποσοστό της Fairfax μετά το placement
Μέχρι ποιο ποσοστό θα μπορούσε να μειωθεί το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ-«Πάτωμα» στο 1,75%
Amathus Beach Hotel: Έκλεισε για ανακαίνιση και επανέρχεται στις 14 Μαρτίου
Park Residences: Το νέο έργο της Cybarco Development σε προνομιούχα περιοχή της Λευκωσίας
Alex Mizzi: Οι στόχοι του νέου CEO της Tryfon Tseriotis, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στον κλάδο των FMCG
Συστήνει προσοχή για επενδύσεις σε κρυπτοστοιχεία η ΚΤΚ- Ακατάλληλα ως συναλλαγματικά διαθέσιμα
Αξιοποιεί τα πολεοδομικά κίνητρα για προσιτή στέγη η Cyfield-Η συμφωνία που υπέγραψε με τον ΚΟΑΓ
Χρίστος B. Βασιλείου: Αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού η έναρξη του Startup Innovation Lab της KPMG Κύπρου
Και οι εταιρείες αυτοκινήτων ενοικίασης στην μάχη των ακινητοποιήσεων-Η ετοιμότητά τους και τι ζητούν από το κράτος
Globeducate: Εξαγόρασε και εντάσσει στο δίκτυο σχολείων της το «The International School of Paphos»