powered by

Διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων σε καταναλωτικά δάνεια-Η σύσταση του Συνδέσμου Καταναλωτών

Να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και στην Χρηματοοικονομικό Επίτροπο καλεί με ανακοίνωσή του τη Δευτέρα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών όλους όσοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997 για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Όπως αναφέρεται οι δημόσιες ανακοινώσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για το θέμα των καταχρηστικών ρητρών σε δανειακές συμβάσεις είναι γνωστές, με τελευταία την ανακοίνωση στις 08 Ιουλίου 2024.

Σημειώνεται ότι από το Μάιο του 2021, με βάση το νόμο 112(Ι)/2021 οι Αποφάσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι εκτελεστέες και του παρέχεται η εξουσία να επιβάλλει ποινές εκατομμυρίων ευρώ.

Προστίθεται ότι οι νέες εξουσίες της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή έχουν αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του 1997, παρά την αντίθετη μέχρι σήμερα γνώμη της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή ότι οι πρόνοιες της νέας νομοθεσίας δεν έχουν αναδρομική ισχύ.

Στην ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί όλους τους καταναλωτές οι οποίοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997, να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Υπογραμμίζεται ότι η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να διερευνήσει τις καταγγελίες τους και σε περίπτωση που διαπιστωθούν καταχρηστικές ρήτρες είναι υποχρεωμένη να επιβάλει τις ποινές που προβλέπονται από το Νόμο.

Επιπρόσθετα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί τους καταναλωτές όπως υποβάλουν παράπονο και στη Χρηματοοικονομικό Επίτροπο για δανειακές συμβάσεις στις οποίες θεωρούν ότι υπάρχουν καταχρηστικές ρήτρες, οι οποίες οδήγησαν σε υπερχρεώσεις. Σημειώνεται ότι, η Χρηματοοικονομική Επίτροπος εξετάζει και περιπτώσεις εξυπηρετούμενων δανείων και όχι μόνο περιπτώσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων.

«Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι καιρός η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να αντιληφθεί το σκοπό και το ρόλο της ύπαρξης της και να πάψει να δίνει την εντύπωση ότι στηρίζει τα συμφέροντα των τραπεζών. Είναι οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη στήριξης και όχι οι τράπεζες», σημειώνεται.

Τέλος, αναφέρεται ότι για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 99677589.

Δειτε Επισης

Κεντρική Τράπεζα Κύπρου: Άνοδος στην καθαρή ζήτηση επιχειρηματικών δανείων πρώτη φορά από το 2021
Εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ellinas Finance ο Κωνσταντίνος Σερβός
Τράπεζα Κύπρου: Επιτυχές το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών-Τα συνολικά δικαιώματα ψήφου και το συνολικό κεφάλαιο
Κεντρική Τράπεζα: Τρίτη έκθεση για χαρτοφυλάκια μη νομισματικής πολιτικής σχετικά με το κλίμα
Οι αυξομειώσεις σε δάνεια και καταθέσεις τον Μάιο...Τα στατιστικά στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας
Μ. Χριστοδουλίδης: Ψήφος εμπιστοσύνης στο ΧΑΚ και στην οικονομία η πρόθεση εισαγωγής μετοχών της Eurobank στο Χρηματιστήριο
Oscar Arce (ΕΚΤ): Η γήρανση του πληθυσμού οδηγεί σε χαμηλότερα, ακόμα και αρνητικά, επιτόκια
Πρώτη στην μείωση δανείων «σταδίου 2» στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Κύπρος στα τέλη 2024
Καθοδήγηση ΣΥΚΑΛΑ για πληρωμή από το Εθνικό Ταμείο Αλληλεγγύης-Ακυρώθηκε η έκτακτη γενική συνέλευση
Τράπεζα Κύπρου: Αλλαγή στην σύνθεση της Επιτροπής Ανθρώπινου Δυναμικού & Αμοιβών