Τερματικό: Ο διαγωνισμός για τον project manager που προκηρύχθηκε και η δικαστική μάχη στο Λονδίνο

Στο πρώτο αναγκαίο βήμα προς την κατεύθυνση συνέχισης των χερσαίων υποδομών και της προβλήτας του τερματικού στο Βασιλικό, έπειτα από το άδοξο τέλος που είχε η συνεργασία με την κινεζική κοινοπραξία CMC προχώρησε η ΕΤΥΦΑ.

Συγκεκριμένα, η ΕΤΥΦΑ προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τον τεχνικό σύμβουλο που θα την καθοδηγεί και θα παρακολουθεί τους εργολάβους, με την επόμενη κίνηση που αναμένεται να είναι ακριβώς η προκήρυξη των προσφορών για τους εργολάβους του έργου.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού για τον τεχνικό σύμβουλο γίνεται με φόντο, αφενός την εξεύρεση του τρόπου με τον οποίο θα επιλυθεί το «αγκάθι» την πλωτής μονάδας «Προμηθέας» που παραμένει εγκλωβισμένο από τους Κινέζους, ενώ αφετέρου της έναρξης της δικάσιμου που είναι προγραμματισμένη για αύριο Τετάρτη στο διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου και στο πλαίσιο της οποίας ενδέχεται-μεταξύ άλλων- η έκδοση απόφασης αναφορικά με την ρευστοποίηση των εγγυητικών που κατέθεσε ως διασφάλιση του έργου η CMC, ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι μετά τη διακοπή της σύμβασης, η CMC προσέφυγε στο διαιτητικό δικαστήριο για παγοποίηση και αναστολή της διαδικασίας ρευστοποίησης των εγγυητικών, αμφισβητώντας με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμα της ΕΤΥΦΑ να προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Ενέργειας της Βουλής, τέθηκε στο τραπέζι και αντικρίστηκε θετικά από το υπουργείο Ενέργειας η προοπτική νομοθετικής ρύθμισης για εσπευσμένη κατασκευή τερματικών υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως έπραξε η Γερμανία λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Επίσης, αποκαλύφθηκε ότι εξετάζεται η πιθανότητα όπως ανοίξει η αγορά του φυσικού αερίου μέσα από την αποκήρυξή της ως αναδυόμενη, κάτι που θα επιτρέψει σε ιδιώτες και στην ΔΕΦΑ να εισαγάγουν υγροποιημένο φυσικό αέριο και αξιοποιώντας τις χερσαίες υποδομές της ΕΤΥΦΑ να προμηθεύουν την αγορά.

Όπως αναφέρθηκε συναφώς, η διευθέτηση αυτή θα παρακάμψει το αδιέξοδο που βρίσκεται σε εξέλιξη λόγω της νομικής διαμάχης μεταξύ της ΕΤΥΦΑ και της κινεζικής κοινοπραξίας και την «ομηρία» του FRSU «Προμηθέας», που βρίσκεται στη Σαγκάη.

Επισημαίνεται περαιτέρω πως αναφορικά με την πλωτή μονάδα, ο Γιώργος Παπαναστασίου είχε αναφέρει στο προηγούμενο διάστημα ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο ενοικίασης άλλης πλωτής μονάδας, ώστε να αξιοποιηθεί για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κύπρο μέχρι να αποδεσμευθεί ο «Προμηθέας».

Ο διαγωνισμός για τον project manager

Σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού (δείτε εδώ τα έγγραφα), ο Project Manager στην ουσία θα καθοδηγήσει την ΕΤΥΦΑ σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα για ολοκλήρωση του τερματικού, ενώ, μεταξύ άλλων, θα παρακολουθεί και τις εργασίες που θα γίνονται από τους μελλοντικούς νέους εργολάβους που θα αναλάβουν την κατασκευή του έργου.

Επίσης, θα παράσχει βοήθεια στην ΕΤΥΦΑ για καταρτισμό του σχεδίου για την επόμενη μέρα του έργου μετά την διακοπή της σύμβασης με την κινεζική κοινοπραξία CMC, όπως επίσης και βοήθεια-καθοδήγηση στην ΕΤΥΦΑ στην ετοιμασία των εγγράφων και των όρων εντολής για δύο διαγωνισμούς που θα προκηρυχθούν στη συνέχεια για επιλογή εργολάβου, καθώς και μηχανικού που θα αναλάβουν την ολοκλήρωση του τερματικού στο Βασιλικό.

Πέραν των πιο πάνω, ο Project Manager θα αναλάβει την καταγραφή των εργασιών που έγιναν μέχρι στιγμής στο Βασιλικό από την κινεζική κοινοπραξία CMC, καθώς και ενδεχόμενες κακοτεχνίες και προβλήματα που παρουσιάζουν τα έργα τόσο στο χερσαίο μέρος όσο και για κατασκευή της προβλήτας.

Ουσιαστικά, ο Project Manager θα ενεργεί ως εκτελεστικός βραχίονας για λογαριασμό της ΕΤΥΦΑ και θα προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση του έργου σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και ορόσημα που θα τεθούν.

Σημειώνεται πως, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 29 Αυγούστου και οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα μπορούν να υποβάλουν προσφορές μέχρι και το μεσημέρι της 30ης Σεπτεμβρίου.

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι δεν έχει τεθεί ανώτατο ποσό για υποβολή προσφορών, ενώ η υπογραφή της σύμβασης για τον Project Manager εκτιμάται ότι θα υπογραφεί εντός δύο μηνών, το αργότερο, από την υποβολή των προσφορών, δηλαδή μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.

Σημειώνεται ότι, στα έγγραφα του διαγωνισμού περιλαμβάνεται και σύντομο ιστορικό για την αποστολή και τον σκοπό της ΕΤΥΦΑ, για το έργο του τερματικού στο Βασιλικό, στη σύμβαση που υπογράφηκε με την CMC, στην διακοπή της στις 18 Ιουλίου, καθώς και για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται σήμερα τα έργα στο Βασιλικό.

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
Πτώση 0,7% για τις τιμές του πετρελαίου
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Κερδίζει το στοίχημα για πιο long term επενδυτές η Τρ. Κύπρου-Τι δείχνει η είσοδος Wellington στην μετοχική της δομή
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Βολές και αιχμές πρατηριούχων κατά της ΕΠΑ-Βλέπουν έλλειψη βούλησης για διερεύνηση καταγγελίας για τις τιμές