Powered by

Αναβαθμίζεται η Ακτή Ολυμπίων στη Λεμεσό-Μια χρήσιμη υποδομή για ιδιοκτήτες σκαφών

Στην κατασκευή νέας αποβάθρας δίπλα από τη ράμπα σκαφών, στην Ακτή Ολυμπίων, στη Λεμεσό, προχωρά ο Δήμος Λεμεσού, ταυτόχρονα με την αποκατάσταση της υφιστάμενης ράμπας.

Το εν λόγω έργο εξασφάλισε την έγκριση του Τμήματος Περιβάλλοντος, έπειτα από διαβούλευση με τις αρμόδιες αρχές και τη λήψη απόψεων από το Τμήμα Αλιείας και Θαλάσσιων Ερευνών, την Αρχή Λιμένων Κύπρου, το Τμήμα Δημοσίων Έργων και το Τμήμα Δασών.

Με βάση τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, η οποία είχε κατατεθεί τον Απρίλιο του 2021, το κόστος του έργου εκτιμάται στις €300.000.

Μείωση ολισθιρότητας και αντιμετώπιση καθίζησης

Το έργο αφορά σε αποκατάσταση ράμπας ανέλκυσης/ καθέλκυσης σκαφών στην Ακτή Ολυμπίων και κατασκευή νέας αποβάθρας δίπλα από την υφιστάμενη ράμπα, καθώς και εκβάθυνση του θαλάσσιου χώρου γύρω από την αποβάθρα, με έκταση 34 Χ 34 μέτρα.

Το έργο εμπίπτει σε λιμενική περιοχή για την οποία αδειοδοτούσα Αρχή είναι η Αρχή Λιμένων Κύπρου. Η αποκατάσταση της ράμπας γίνεται για μείωση της ολισθηρότητας που παρουσιάζει το κεκλιμένο τμήμα της και για αντιμετώπιση της καθίζησης που υπέστη το εν λόγω σημείο.

Υποδομή για ιδιοκτήτες σκαφών

Σύμφωνα με την περιβαλλοντική γνωμάτευση, η κατασκευή της αποβάθρας θα γίνει για την προσωρινή πρόσδεση μικρών σκαφών. Η αποκατάσταση της ράμπας κρίνεται χρήσιμη από κάτοχους σκαφών και βαρκών ώστε με τη χρήση οχήματος τους να μπορούν να ρυμουλκούν τα σκάφη τους σε τρέιλερ/ τρόλεϊ με ασφάλεια. Η υποδομή κρίνεται χρήσιμη, αφού χρησιμοποιείται καθημερινά από ιδιοκτήτες σκαφών.

Το έργο τοποθετείται σε αρκετά ανεπτυγμένη τουριστική περιοχή. Το χέρσο τμήμα της ράμπας εμπίπτει σε παραλιακό κρατικό τεμάχιο, στην ενορία Νεάπολης. Πολεοδομικά το τεμάχιο εμπίπτει σε Ζώνη Προστασίας Δα2 (χώροι πρασίνου, πάρκα, αθλοπαιδιές, δασική γη, λωρίδες απομόνωσης, προστασία τοπογραφικών ιδιομορφιών, κ.ο.κ).

Πίσω από την ράμπα στα βόρεια, προς την στεριά, περνά η οδός της 28ης Οκτωβρίου, σε απόσταση 65 μέτρα από την θάλασσα και στα νότια σύνορα της περνά πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος. Λωρίδα γης με χλωρίδα αποτελούμενη από πεύκα ευκαλύπτους και ακακίες που βρίσκονται νοτιότερα στα σύνορα του πεζόδρομου- ποδηλατόδρομου, πλάτους 25 μέτρων κοσμεί τον παραλιακό χαρακτήρα της περιοχής.

aktiolympion2

Στα ανατολικά της ράμπας, στα 15 μέτρα, βρίσκεται η εκβολή του ποταμού Βαθιά και πιο ανατολικά υπάρχουν οι δύο κάθετοι με τη θάλασσα κυματοθραύστες μπροστά από τη ξενοδοχειακή μονάδα Crowne Plaza, το οποίο αποτελεί το πλησιέστερο κτήριο και το οποίο βρίσκεται στα 65 μέτρα στα βορειοανατολικά του. Στα 455 μέτρα βορειοανατολικότερα βρίσκεται το κρατικό δάσος «Δασούδι Λεμεσού».

Ο χώρος δυτικά, σε απόσταση περίπου 215 μέτρα της αποβάθρας, βρίσκεται η παραλία λουομένων. Προς την πλευρά της θάλασσας, νότια του έργου υπάρχουν τμήματα κυματοθραυστών, παράλληλα διατεταγμένοι με την ακτή.

Κιγκλίδωμα για προστασία του κοινού
Ανάμεσα στις εργασίες περιλαμβάνεται η αποβάθρα, το δεύτερο τμήμα του έργου που θα έχει μήκος 15 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα, και θα χωροθετείται δυτικά της υφιστάμενης ράμπας ανέλκυσης/ καθέλκυσης σκαφών. Η αποβάθρα θα κατασκευαστεί σε απόσταση 1.5 μέτρων δυτικά από την υφιστάμενη ράμπα ανέλκυσης/ καθέλκυσης σκαφών.

Οι πάσσαλοι της αποβάθρας θα είναι μεταλλικοί και θα καρφωθούν στον βυθό της θάλασσας. Το δάπεδο της θα είναι ξύλινο σε στάθμη +0.80 μέτρα πάνω από τη Μέση Στάθμη Θάλασσας (ΜΣΘ). Το ξύλινο δάπεδο θα στηρίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές δοκούς οι οποίες θα εδράζονται σε μεταλλικούς πασσάλους.

Η αποβάθρα θα είναι εφοδιασμένη με προσκρουστήρες και δέστρες.

Διευκρινίζεται ότι για προστασία του κοινού περιμετρικά της αποβάθρας θα υπάρχει κιγκλίδωμα ύψος 1.10 μέτρων με ενδιάμεσα ανοίγματα από αλυσίδα για διέλευση μεταξύ αποβάθρας και σκαφών. Πάνω στην αποβάθρα θα υπάρχουν επίσης στύλοι φωτισμού solar. Στον χώρο της αποβάθρας θα γίνει εκβάθυνση σε διαστάσεις 34m Χ 34m μέχρι το βάθος των 1,5 μέτρων στα δυτικά της.

Δειτε Επισης

H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Κερδίζει το στοίχημα για πιο long term επενδυτές η Τρ. Κύπρου-Τι δείχνει η είσοδος Wellington στην μετοχική της δομή
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Έτσι διαμορφώνεται χωρίς την πρώην Λαϊκη η μετοχική σύνθεση της Τρ. Κύπρου-Οι επενδυτές με συμμετοχή πέραν του 3%
Ενοχλημένη η Νομική Υπηρεσία...Δείχνει Προεδρικό για την διαρροή της γνωμάτευσης για ωφελήματα Χριστοδουλίδη