Ξένοι και Κύπριοι επενδυτές για το λιμάνι της Λάρνακας-Το Κατάρ και η παρότρυνση Αλέξη Βαφεάδη

Ενδιαφέρον για το λιμάνι Λάρνακας έδειξαν εκτός από ξένους και Κύπριοι επενδυτές, ανέφερε την Παρασκευή ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξης Βαφεάδης, παροτρύνοντας Κύπριους να «μπουν» στη διαδικασία προσφορών για το λιμάνι.

Σε δηλώσεις ύστερα από συνάντηση με τον Δήμαρχο Λάρνακας και την Ad Hoc Επιτροπή, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι η συνάντηση είναι συνέχεια μιας προσπάθειας αλληλοενημέρωσης και συντονισμού. 

«Όλα μπορούν να προχωρήσουν με συντονισμένο διάλογο και όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε καλύτερο αποτέλεσμα και οι απόψεις όλων είναι σεβαστές και επιθυμητές» είπε.

Πρόσθεσε ότι συζήτησαν για έργα που τρέχουν, λέγοντας πως υπάρχει «κοινή αντίληψη» για τα ποια έργα μπορούν να προχωρήσουν στο χρόνο που πρέπει να υλοποιηθούν.

Για το θέμα της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας ο κ. Βαφεάδης είπε ότι ενημέρωσε για τις δράσεις που έχουν αναλάβει, σημειώνοντας ότι «μπαίνουμε στην επόμενη φάση συνεργασίας με το Δήμο για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τον Ναυτικό Όμιλο και την τοπιοτέχνηση». 

Τα Δημόσια Έργα έχουν ήδη ξεκινήσει μελέτη για τη συντήρηση και αναβάθμιση της μαρίνας, κυρίως την εκβάθυνση, ανέφερε και πρόσθεσε πως θα ενημερώσει την Ad Hoc Επιτροπή μόλις έχει πιο συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.

Ο Υπουργός είπε ότι ακολούθως προχωρούν με την πρόσκληση προς εμπειρογνώμονες ώστε να τους συμβουλέψουν ποιες είναι οι επιλογές για το σχεδιασμό των υποδομών για τα επόμενα 50 και 100 χρόνια. 

«Τα έργα πρέπει να πάρουν τέτοια μορφή που να εξυπηρετούν τις επόμενες γενιές και συνεπώς χρειάζονται σοβαρά και σταθερά βήματα, γνώση για το πώς εντάσσεται η Κύπρος επιχειρηματικά στην ανατολική Μεσόγειο και ποιες εμπορικές διαδρομές μπορούμε να προσεγγίσουμε για να αυξηθεί η δραστηριότητα» είπε.

Συνεπώς ανέφερε «με αυτά τα δεδομένα θα ξέρουμε και πώς εντάσσεται η Λάρνακα. Θα είναι μια απόφαση που θα λάβουμε όταν θα έχουμε αυτές τις μελέτες».

Αναφερόμενος στο πλαφόν για το λιμάνι ο Αλέξης Βαφεάδης είπε πως «έχουμε αναλάβει μια πολιτική προσέγγιση σε αυτό το θέμα και θα ενημερώσουμε αναλόγως τις επόμενες μέρες».

Αναφερόμενος στη συνάντηση εξέφρασε ικανοποίηση για τη συμμετοχή του, αφού όπως είπε «η Δημοκρατία απαιτεί συλλογική εργασία στη λήψη αποφάσεων επειδή ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει εποικοδομητικά. Αυτές οι συναντήσεις βοηθούν να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα».

Ερωτηθείς κατά πόσον με την κατάσταση που επικρατεί στη Μέση Ανατολή είναι εύκολο να βρεθεί επενδυτής για το λιμάνι Λάρνακας, ο Υπουργός Μεταφορών απάντησε πως η εμπειρία των τελευταίων τριών μηνών, τα τηλεφωνήματα που έχει δεχθεί και οι αναφορές από πολλούς στον ιδιωτικό τομέα, είναι τέτοια που «δίδουν θάρρος ότι θα βρούμε επενδυτή».

Συμπλήρωσε πως το Κατάρ είναι ένας μόνο επενδυτής που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον. Υπάρχουν, συνέχισε «και άλλοι, ενώ υπάρχουν και Κύπριοι που ενδιαφέρονται και εμείς θέλουμε, αν μπορούν να μπουν στην διαδικασία προσφορών, να το πάρουν Κύπριοι».

Κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία ορισμένοι από τους εργαζόμενους στην εταιρεία ΚΙΤΙΟΝ θα χάσουν τελικά τη δουλειά τους, ο κ. Βαφεάδης είπε πως «στις αρχές Ιουνίου όταν είχαμε συνάντηση με αυτούς, είχαμε πει πως η προσπάθεια ήταν να συνεχίσουν όλοι, και αν ήταν εφικτό να κρατούσαν και τις θέσεις εργασίας τους. Νοουμένου όμως ότι αυτό δεν ήταν εφικτό θα γινόταν μια προσπάθεια να εργοδοτηθούν σε άλλα σημεία και γι’ αυτό έγινε και η πρόσληψη όλων των εργαζομένων».

Ωστόσο, συνέχισε «στην πορεία φάνηκε ότι κάποιοι εργαζόμενοι δεν ενδιαφέρονταν να δουλέψουν, κάποιοι δεν προσήλθαν καθόλου, κάποιοι μπορούσαν να εργοδοτηθούν σε άλλα πόστα, όπως οι καβοδέτες που δεν ήταν αποδεκτό από την Αρχή Λιμένων να εργάζονται στο λιμάνι και βρήκαμε χώρο εργασίας στη μαρίνα και τώρα εργοδοτούνται εκεί».

Σημείωσε ακόμα πως «είχαμε πει σε όλους τους εργαζόμενους ότι θα γίνει η προσπάθεια». «Ωστόσο το να μην έχει κάποιος εργασία δεν είναι κάτι που μπορεί να συνεχίσει να πληρώνεται από τους φορολογούμενους. Είμαι σίγουρος ότι κανείς από εμάς θέλει να μην εργάζεται και να πληρώνεται» είπε και πρόσθεσε ότι «ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά δεν μπορώ εγώ με ήσυχη συνείδηση να ζητώ από τους φορολογούμενους να πληρώνουν συμπατριώτες μας για να μην εργάζονται».

Ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι συμφώνησε με την απόφαση της ΑΝΕΤΕΛ για εργοδότηση τους εκεί επειδή, όπως είπε «θα ήταν άδικο για τους φορολογούμενους».

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας είπε ότι στη συνάντηση με τον Υπουργό εξέτασαν μια σειρά από θέματα που απασχολούν το Δήμο, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι σε αρκετά σημεία «είμαστε στον ίδιο δρόμο». Ωστόσο, συνέχισε, χρειάζονται αυστηρά χρονοδιαγράμματα όπως για το σταθμό μετεπιβίβασης, την λεωφόρο Αλέξανδρου Παναγούλη, το ΣΒΑΚ και άλλα θέματα.

Πρόσθεσε ότι ο Υπουργός δεν του αρνείται ποτέ την επικοινωνία μαζί του και σημείωσε πως «οι πιθανότητες να υλοποιηθούν αυτά που έχουμε πει είναι μαζί μας. Αν δεν υλοποιηθούν, τότε θα ξεκινήσουν άλλου είδους συζητήσεις». Σημείωσε πως έχουν τεθεί κάποια χρονοδιαγράμματα για τα έργα που έχει ήδη αναφέρει καθώς και για το πολεοδομικό της Γρίβα Διγενή όπου πρέπει να γίνουν κάποιες μελέτες από τα δημόσια έργα.

Αναφορικά με το έργο του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, ο Δήμαρχος είπε πως έγινε ανασκόπηση του θέματος και πρόσθεσε ότι «το θετικό για μας είναι ότι συντονιστής της πρώτης φάσης έργου, του Ναυτικού Ομίλου και της εξωτερικής διαμόρφωσης, αναλαμβάνει ο Δήμος Λάρνακας ως υπεύθυνος του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Αναμένουμε τη γραπτή ενημέρωση και τη διαβίβαση των κονδυλίων και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε δουλειά».

Σημείωσε ακόμα ότι σε λίγους μήνες θα υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ενώ ο Υπουργός Μεταφορών έχει ενημερώσει ότι θα ξεκινήσει η αναβάθμιση της μαρίνας μέσω των δημόσιων έργων. Σε λίγο καιρό πρέπει να έχουμε πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα, είπε.

Στη συνέχεια είπε ο κ. Βύρας «θα γίνει μια διαδικασία με ενδιαφερόμενους επενδυτές για να έχουμε εικόνα τι θέλει κάποιος να επενδύσει και τι σκέψεις υπάρχουν. Συζητήσαμε και το θέμα της επιλογής μελετητών για να μας βοηθήσουν με στοιχεία και δεδομένα για το τι είδους επενδύσεις θέλουμε για το λιμάνι, τη μαρίνα και τη χερσαία ανάπτυξη και κοινή μας θέση είναι ότι θέλουμε επενδύσεις παραγωγικές για την πόλη».

Εξήγησε ότι αυτές ενδεχομένως να περιλαμβάνουν θεματικό πάρκο, ξενοδοχεία, πανεπιστήμιο, πιθανώς ιδιωτικό νοσοκομείο, «δηλαδή τέτοιες επενδύσεις που θα βοηθήσουν την οικονομική ανάπτυξη».

Όπως είπε ο Δήμαρχος «αναμένουμε ξεκάθαρη απάντηση από τον Υπουργό Μεταφορών για το πλαφόν, το οποίο κακώς μπήκε και δεν θα είναι σε καμία περίπτωση κριτήριο για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη. Θέλω διαβεβαίωση από το κεντρικό κράτος ότι το πλαφόν σε καμία περίπτωση δεν θα είναι όρος που θα κρίνει τις επενδύσεις» είπε και σημείωσε πως «θέλουμε ξεκάθαρη θέση».

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
Διεθνής διάκριση για το Εθνικό Αστεροσκοπείο-Ανακηρύχθηκε Civic Building of the Year
Ρίχνει ευθύνες στις συντεχνίες για το αδιέξοδο στον κλάδο σκυροδέματος ο Παναγιώτου-Κάλεσε ΟΕΒ, ΚΕΒΕ, ΣΕΚ, ΠΕΟ στο Υπουργείο
Altamira Real Estate: Περισσότερα από 20 προνομιούχα οικιστικά οικόπεδα στη Λευκωσία από €25.000
Πυρά ΟΕΒ κατά συντεχνιών στον κλάδο σκυροδέματος-Θυματοποιούν «αθώους» εργαζομένους και επιχειρήσεις
Στο Υπουργείο Εργασίας ξανά εργοδότες και συντεχνίες-Στόχος η άρση του αδιεξόδου στον κλάδο σκυροδέματος
Συμφέρουσες ευκαιρίες: Οικόπεδα από την Gordian σε τιμές που θα σας εκπλήξουν