ESG και τουριστική βιομηχανία

Στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο των επιχειρήσεων, η έννοια της βιωσιμότητας έχει μετατραπεί από μια απλή επιλογή σε στρατηγική αναγκαιότητα. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία, με την άμεση επαφή της με το περιβάλλον και την κοινωνία, βρίσκεται στο προσκήνιο αυτής της αλλαγής.

Οι έννοιες του ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση) και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR) έχουν καταστεί κρίσιμες για την επιβίωση και την ευημερία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Οι πελάτες σήμερα αναζητούν ξενοδοχεία που δεν προσφέρουν μόνο ποιοτικές υπηρεσίες αλλά και υπεύθυνες πρακτικές. Σύμφωνα με έρευνες, το 75% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι θέλουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες, ενώ το 43% θα ένιωθαν ένοχοι όταν κάνουν λιγότερο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Αυτό δείχνει ότι η ζήτηση για υπεύθυνες πρακτικές είναι ισχυρή και αυξανόμενη.

Οι δυσκολίες και οι συμβουλές του Ειδικού

Σε συζήτησή μας με τον Κυριάκο Παρπούνα, Επικεφαλής Βιωσιμότητας της Grant Thornton Κύπρου, παρουσιάζουμε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι στην πορεία προς τη βιωσιμότητα.

Πολυπλοκότητα στη συλλογή δεδομένων και στις αναφορές

Η υποχρέωση για υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας αποτελεί μια σημαντική πρόκληση. Οι περισσότερες ιδιωτικές ξενοδοχειακές εταιρείες θα κάνουν τις πρώτες τους αναφορές για το οικονομικό έτος 2025, ενώ οι δημόσιες εταιρείες πρέπει να υποβάλουν εκθέσεις σύμφωνα με τα ESRS για το έτος 2024. Οι εταιρείες που δεν έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες αναφοράς, πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.

Για όσες εταιρείες πρέπει να κάνουν αναφορές το 2025, είναι σημαντικό να κατανοήσουν ότι ο χρόνος δεν είναι άπλετος. Το 2025 πρέπει να είναι έτος συλλογής στοιχείων, ώστε οι αναφορές να έχουν περιεχόμενο για τα επόμενα χρόνια. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει το 2024 να γίνει ο καθορισμός της στρατηγικής και των KPIs που θα μετρούνται το 2025. Ακόμη και οι εταιρείες που έκαναν αναφορές εθελοντικά, πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους με βάση τα νέα πρότυπα ESRS.

Προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις των πελατών

Οι μικρότερες επιχειρήσεις, που δεν έχουν υποχρέωση να κάνουν αναφορές με βάση το νόμο, πρέπει να αφουγκραστούν τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών τους. Η έρευνα δείχνει ότι οι πελάτες προτιμούν να επιλέγουν και να διαμένουν σε καταλύματα που διαχειρίζονται υπεύθυνες επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και χωρίς νομική υποχρέωση, οι ξενοδόχοι πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες προτιμήσεις της αγοράς.

Η σημασία της υπευθυνότητας και της διαφάνειας

Η αυξημένη διαφάνεια δημιουργεί ευκαιρίες αλλά και κινδύνους. Στην εποχή της πληροφορίας και των κοινωνικών δικτύων, κάθε αστοχία ή ατυχία γίνεται άμεσα γνωστή. Οι ξενοδόχοι πρέπει να είναι προσεκτικοί και να προλαμβάνουν τις αστοχίες που μπορούν να επηρεάσουν τη φήμη τους.

Ο κ. Παρπούνας τονίζει τη σημασία της κατάλληλης εκπαίδευσης και των σωστών εργαλείων για τη διαχείριση των εκθέσεων. Η γνώση είναι αναγκαίο στοιχείο, είτε αναπτύσσεται εσωτερικά είτε αποκτάται από εξωτερικούς συμβούλους.

Η ενσωμάτωση των αρχών του ESG και της CSR στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν είναι μόνο θέμα νομικής συμμόρφωσης, αλλά και στρατηγικής ανάπτυξης. Οι ξενοδόχοι που θα προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και θα επενδύσουν στη βιωσιμότητα, θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των πελατών τους: Η βιωσιμότητα είναι το μέλλον της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, και όσοι το αγκαλιάσουν θα δουν τα οφέλη στην επιτυχία και την ευημερία των επιχειρήσεών τους.

Δειτε Επισης

Μέρα Παραδοσιακών Προϊόντων και Λαϊκής Τέχνης στην Πόλη Χρυσοχούς
Συνεχίζονται οι δωρεάν εκδρομές στον Ακάμα μέχρι τον Δεκέμβριο
Τιμήθηκαν επαναλαμβανόμενοι Ιρλανδοί τουρίστες που επισκέφτηκαν τη Λάρνακα 40 φορές
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ανάγκη βελτίωσης συνδεσιμότητας ορεινής Λάρνακας
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ενίσχυση της Επαγγελματικής Κινητικότητας
Ευκαιρίες χρηματοδότησης για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις έως €30.000
Από τη βιομηχανία της φιλοξενίας στη βιομηχανία της εμπειρίας
30 χρόνια αριστείας-Εορτασμοί για την επέτειο ορόσημο του Coral Beach Hotel & Resort
Almyra Hotel: Το «Ουζερί»
Πιέρος Γιατρού: Τα μυστικά για συνεχή επιτυχία ενός ξενοδοχείου