Το ποσοστό των Κυπρίων που χρησιμοποίησαν υπηρεσίες e-government το 2023

Η Κύπρος ήταν το 2023 μια από τις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά πολιτών που αλληλεπιδρούν με τις δημόσιες αρχές μέσω διαδικτύου (66%), αλλά κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ (69%), αρκετά ψηλότερα από τη χώρα με το μικρότερο ποσοστό, τη Ρουμανία (23%) και αρκετά χαμηλότερα από τη χώρα με το υψηλότερο ποσοστό, τη Δανία (98%), σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ.

Από τα δεδομένα ξεχωρίζει πάντως το γεγονός πως το ποσοστό στην Κύπρο μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με το 2022, όταν βρισκόταν στο 90%. Την ίδια περίοδο, σε επίπεδο ΕΕ σημειώθηκε μικρή αύξηση από 68% σε 69%.

Τα δεδομένα αφορούν το ποσοστό των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 16 - 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει ιστοσελίδα ή εφαρμογή μιας δημόσιας αρχής (e-government) τους προηγούμενους 12 μήνες.

Μεταξύ των κρατών μελών, το υψηλότερο μερίδιο για το 2023 καταγράφηκε στη Δανία (98%), τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (σε όλες 95%). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (23%), τη Βουλγαρία (30%) και τη Γερμανία (58%).

Ανά δραστηριότητα, η πιο δημοφιλής πανευρωπαϊκά δραστηριότητα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για τους πολίτες της ΕΕ το 2023 ήταν η ενημέρωση για υπηρεσίες, παροχές, νόμους, ώρες λειτουργίας (42%). Ακολουθούσαν η λήψη ή εκτύπωση επίσημων εντύπων (40%), η πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (39%) και η πραγματοποίηση ραντεβού ή κράτησης και η λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων (37% και για τα δύο).

Χαμηλότερα ήταν τα ποσοστά των φυσικών προσώπων που υπέβαλαν φορολογικές δηλώσεις ηλεκτρονικά (29%), ή που είχαν πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (19%), ζήτησαν επίσημα έγγραφα ή πιστοποιητικά (18%) ή ζήτησαν παροχές και ωφελήματα μέσω διαδικτύου (17%).

Στην Κύπρο η δραστηριότητα με το μεγαλύτερο μερίδιο ήταν η ενημέρωση για υπηρεσίες και τα λοιπά (50%), η πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (43%), η λήψη ή η εκτύπωση επίσημων εντύπων (31%), αιτήματα για παροχές και ωφελήματα μέσω διαδικτύου (28%) και η πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (25%).

Ακολουθούσαν η υποβολή φορολογικών δηλώσεων (23%), αιτήσεις για επίσημα έγγραφα ή πιστοποιητικά (22%), η λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων (19%) και η πραγματοποίηση ραντεβού ή κράτησης (15%).

Η σημαντικότερη μεταβολή στην Κύπρο σε σχέση με το 2022 καταγράφηκε στη λήψη επίσημης επικοινωνίας ή εγγράφων, από 88% σε 19%, ενώ μειώσεις καταγράφηκαν στην πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες (από 51% σε 43%) και στην πραγματοποίηση ραντεβού (από 32% σε 15%) όπου το μερίδιο μειώθηκε.

Ωστόσο αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των πολιτών που αναζητούν πληροφορίες (από 41% σε 50%), που αιτούνται παροχές ή ωφελήματα (από 11% σε 28%) και που αναζητούν πρόσβαση σε δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα (από 15% σε 25%).

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
Η συνταγή της Τρ. Κύπρου για διατήρηση υψηλής κερδοφορίας-Οι πέντε βασικές προτεραιότητες και οι επί μέρους στόχοι
Το δυναμικό τοπίο των επενδύσεων στον τομέα της φιλοξενίας και τι προσελκύει τους επενδύτες στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των Leaders in Hospitality Awards
Μαρία Κουρούπη: H στρατηγική της Hermes Airports για ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου
Μίλτος Μιχαηλάς: Ενισχύσαμε την κερδοφορία μας, κερδίσαμε σημαντικές μάχες στην αγορά-Η απαρχή ενός νέου κεφαλαίου για την Alpha Bank
Τα ΜΕΔ στις εταιρείες... Δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Τα στοιχεία της ΚΤΚ
Φιλοξενία: Οι εξατομικευμένες εμπειρίες, η απλοποίηση διαδικασιών και το κλικ σε βιώσιμους προορισμούς
Ο κύκλος δέκα ετών που έκλεισε και η νέα στρατηγική του Υφυπουργείου Τουρισμού...Έμφαση στην ποιότητα παρά την ποσότητα
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί