George Z. Georgiou & Associates: Επικοινωνία και με τον νόμο

Τι δουλειά έχει μια δικηγορική εταιρεία σε ένα αφιέρωμα επικοινωνίας, μάρκετινγκ και διαφήμισης, θα μπορούσε κάποιος να διερωτηθεί, εάν κι εφόσον δεν γνωρίζει το προφίλ των υπηρεσιών της George Z. Georgiou & Associates LLC. Γιατί, όπως περιγράφει η Τερέζα Μουζούρη, Marketing & Communications Manager της GZG, η εταιρεία έχει δύο πυλώνες επικοινωνίας. Αφενός το in-house τμήμα μάρκετινγκ κι αφετέρου το τμήμα που παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εταιρείες επικοινωνίας ως προς το νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση.

Untitled-17

Αλήθεια, ποιες είναι οι δραστηριότητες του τμήματος μάρκετινγκ σε μια δικηγορική εταιρεία;

Το τμήμα μάρκετινγκ σε μία δικηγορική εταιρεία έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει, αναλαμβάνοντας να κτίσει το branding και την εικόνα της εταιρείας, να ελκύσει νέους πελάτες και ταλέντα.

Πάντα με γνώμονα τον κώδικα δεοντολογίας που προβλέπεται για τον δικηγορικό κλάδο, προωθούμε τους ανθρώπους μας μέσω αρθρογραφίας, χορηγιών και εκδηλώσεων, διαδικτυακών πλατφορμών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στοχευμένων ενημερωτικών δελτίων και συμμετοχής σε διεθνείς οίκους αξιολόγησης και κατάταξης δικηγορικών γραφείων και δικηγόρων παγκοσμίως. Στόχος είναι η συνεπής επικοινωνία σε όλα τα μέσα.

Φέτος λανσάραμε τη νέα μας ιστοσελίδα, δίνοντας πάντοτε έμφαση και προτεραιότητα στο ανθρώπινο μας δυναμικό. Βρίσκομαστε επίσης στα τελικά στάδια του rebranding μας και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα σας επανασυστηθούμε σύντομα.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις του τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ το 2024 και πώς αυτές εφαρμόζονται σε μια δικηγορική εταιρεία;

Οι κυριότερες τάσεις θεωρώ είναι ταυτόχρονα και προκλήσεις. Η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence - ΑΙ) και η αυτοματοποίηση των υπηρεσιών σημαίνει βελτιστοποίηση στη δημιουργία περιεχομένου και στις εμπειρίες πελατών και ταυτόχρονη αύξηση της ανάγκης για δημιουργία αξιόπιστου, ενδιαφέροντος και εξατομικευμένου περιεχομένου. Επομένως, απαιτείται η εξισορρόπηση της χρήσης ΑΙ και αυθεντικών ανθρώπινων αλλεληπιδράσεων. Σε μια κορεσμένη και υπερφορτωμένη από πληροφορίες αγορά, η διαφοροποίηση και η αυθεντικότητα είναι απαραίτητες προϋποθέσεις. Υπάρχει επίσης η προσδοκία για όλο και γρηγορότερα αποτελέσματα, οπότε είναι σημαντική η προσαρμογή σύντομου και ελκυστικού περιεχομένου σε όλες τις αναζητήσεις, συμπεριλαμβανόμενης της φωνητικής.

Πώς η τεχνολογία διαμορφώνει την επαγγελματική επαφή και την κοινωνική δικτύωση;

Η χρήση βίντεο και η διεξαγωγή διαδικτυακών σεμιναρίων για την ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού μέσω διαφόρων πλατφορμών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης - τα δικηγορικά γραφεία χρησιμοποιούν κυρίως το LinkedIn - μας φέρνουν σε επαφή με ένα ευρύτερο κοινό και ενισχύουν την επαγγελματική μας δικτύωση και την προβολή τεχνογνωσίας.

Η προσφορά υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο δημιουργεί την ανάγκη για προσαρμογή στην κουλτούρα της κάθε χώρας ούτως ώστε να υπάρχει ανταπόκριση και απήχηση σε ποικίλα ακροατήρια παγκοσμίως, διατηρώντας όμως παράλληλα την ταυτότητα και τη δική μας κουλτούρα.

Πού έγκειται η πρόκληση για εσάς στο πεδίο των τεχνολογικών εξελίξεων;

Η πρόκληση για εμάς είναι να συμβαδίζουμε με τους γρήγορους ρυθμούς των τεχνολογικών εξελίξεων και καινοτομιών. Να αξιοποιούμε αποτελεσματικά τα νέα εργαλεία και τις πλατφόρμες επικοινωνίας, ούτως ώστε να κρατούμε ζωντανή την εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον των πελατών μας.

Έχουμε επίσης να αντιμετωπίσουμε τη μετάβαση στη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρονικού περιεχομένου, ισορροπώντας παράλληλα μεταξύ της ανάγκης για εφαρμογή παραδοσιακών μέσων επικοινωνίας και των πλαισίων της βιωσιμότητας καθώς και της περιβαλλοντικής μας υπευθυνότητας.

Πώς επιτυγχάνεται το μέτρο στην προσπάθεια για ανάδειξη των πλεονεκτημάτων μιας εταιρείας;

Οφείλουμε να αναδεικνύουμε τις μοναδικές μας δυνατότητες, πάντοτε όμως με υπευθυνότητα, ώστε να αποφεύγεται η παραπληροφόρηση και το greenwashing. Η ανάπτυξη μιας αξιόλογης και καινοτόμου πρότασης από τον εκάστοτε πελάτη μας και η ανάδειξη της ξεχωριστής τεχνογνωσίας, μέσω των success stories εξειδικευμένων ειδικοτήτων και μαρτυριών πελατών, είναι καίρια για τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, αποτελεί όμως παράλληλα και σημαντική πρόκληση.

Τι θα θέλατε να αναφέρετε για την προστασία δεδομένων;

Η προστασία δεδομένων και η συμμόρφωση με κανονισμούς, όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων, αποτελούν άλλη μια σοβαρή πρόκληση καθώς στον τομέα των επικοινωνιών αρκετά συχνά μπορεί να είναι απαραίτητη η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Υπάρχει η τάση για όλο και περισσότερα ad blocks και κατ’ επέκταση η ανάγκη για λιγότερο παρεμβατικές διαφημίσεις. Εδώ να σημειώσω ότι η GZG αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες στην Κύπρο για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα προστασίας δεδομένων.

Πώς μπορούν να επωφεληθούν οι πελάτες της GZG από τις υπηρεσίες που παρέχει στο πεδίο αυτό;

Οι πελάτες μας, μεταξύ άλλων, μπορούν να επωφεληθούν από νομικές συμβουλές σχετικά με τις διαφημιστικές καμπάνιες τους, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διατηρήσουν τη διαφάνεια στη χρήση δεδομένων και στις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες τους, διασφαλίζοντας την κανονιστική τους συμμόρφωση.

Η GZG παρέχει, παράλληλα, συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εταιρείες επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Πώς εργάζεστε στον τομέα αυτό;

Συνεργαζόμαστε και συμβουλεύουμε εταιρείες επικοινωνίας και μάρκετινγκ ως προς το νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση στην Κύπρο. Προσφέρουμε πρακτικές συμβουλές βάσει αποφάσεων που εκδίδονται απο τα δικαστήρια και τις τοπικές ρυθμιστικές Αρχές και παρέχουμε καθοδήγηση με γνώμονα τις ευαισθησίες της τοπικής κοινωνίας.

Πώς επωφελούνται οι πελάτες σας μέσα από αυτή την υπηρεσία σας;

Οι πελάτες μας επωφελούνται από σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές από το στάδιο προγραμματισμού και σχεδιασμού μίας νέας καμπάνιας μέχρι την επίσημη κυκλοφορία της. Οι συμβουλευτικές μας υπηρεσίες δεν περιορίζονται στα ζητήματα νομοθεσίας σχετικά με τη διαφήμιση, αλλά καλύπτουν ένα πιό ευρύ φάσμα νομικών και πρακτικών θεμάτων.

Ποια είναι τα νομικά θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν, συνήθως, οι εταιρείες επικοινωνίας, διαφήμισης και μάρκετινγκ;

Εκτός από την προφανή ανάγκη συμμόρφωσης με τη γενική νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών, η οποία μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή κυρώσεων στον διαφημιστή σε περίπτωση παραβίασης, πρέπει να τηρούνται ο κώδικας διαφήμισης και η συνολική προσέγγιση των φορέων αυτορρύθμισης. Υπάρχουν διαφορετικοί ρυθμιστικοί φορείς για διαφορετικούς κλάδους και οι διαφημιστικές εταιρείες θα πρέπει να γνωρίζουν και να τηρούν κάθε ισχύοντα διαφημιστικό κώδικα. Επιπλέον, ειδικά σε ό,τι αφορά τις ενέργειες προώθησης περιεχομένου και ιδίως αν λάβουμε υπόψη μας την αυξητική τάση νέων διαφημιστικών εργαλείων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και της εικονικής πραγματικότητας, τα ζητήματα προστασίας δεδομένων πρέπει να αντιμετωπίζονται στην αρχή της οποιασδήποτε καμπάνιας και από τα αρχικά στάδια του σχεδιασμού της επεξεργασίας δεδομένων.

Θα μπορούσατε να μας επισημάνετε κάποια ιδιαίτερα ευαίσθητα κομμάτια της όλης διαδικασίας;

Η συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και για τον συγκεκριμένο σκοπό, είναι υψίστης σημασίας. Τα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας είναι επίσης σημαντικά για να διασφαλιστεί ότι δεν παραβιάζονται δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων. Επιπλέον, απαιτείται πρόσθετη προσοχή για επικοινωνίες μάρκετινγκ που απευθύνονται ή παρουσιάζουν παιδιά ή εφήβους.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές στο κομμάτι του μάρκετινγκ και της συμβουλευτικής προς εταιρείες επικοινωνίας;

Είμαστε το μοναδικό κυπριακό μέλος του Global Advertising Lawyers Alliance (GALA), μέσω του οποίου έχουμε πρόσβαση σε ένα παγκόσμιας εμβέλειας δίκτυο συνεργατών που είναι κορυφαίοι στον τομέα της παροχής νομικών συμβουλών σε θέματα διαφήμισης και επικοινωνίας. Έχουμε επίσης συνεργαστεί με μεγάλους διεθνείς οίκους για αρθρογραφία σχετικά με το κομμάτι συμβουλευτικής μάρκετινγκ, όπως η Chambers & Partners και η Mondaq.

Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας στον συγκεκριμένο τομέα;

Στα επόμενα πλάνα μας συγκαταλέγεται ο στόχος να φιλοξενήσουμε το πρώτο AGM του GALA στην Κύπρο. Περιλαμβάνονται επίσης η διοργάνωση και η συμμετοχή σε εκδηλώσεις που απευθύνονται σε εταιρείες τεχνολογίας, gaming και σε start-ups.

Untitled-16

Τερέζα Μουζούρη

Marketing & Communications Manager

Καθήκοντα: Υπεύθυνη branding/δημιουργίας περιεχομένου/προωθητικών ενεργειών/εκδηλώσεων& δελτίων Τύπου/για ψηφιακές πλατφόρμες,social media και πρωτοβουλίες ESG

Θα συμβούλευα τις εταιρείες επικοινωνίας… να επιτύχουν εξισορρόπηση της χρήσης ΑΙ με το εξατομικευμένο κι αυθεντικό περιεχόμενο και να έχουν ευελιξία για εύκολη προσαρμογή στις αλλαγές της αγοράς. Πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με φαινόμενα παραπληροφόρησης όπως το greenwashing. Στην εν λόγω περίπτωση να είναι εξοικειωμένοι με το EU Green Claims Directive που στοχεύει στην αντιμετώπιση του προαναφερθέντος φαινομένου, βοηθώντας τους καταναλωτές στις αποφάσεις τους όσον αφορά την αγορά πραγματικά βιώσιμων υπηρεσιών και προϊόντων.

Βασίλης Χαραλάμπους

Senior Lawyer, Head of GZGTech

Καθήκοντα: Νομικός σύμβουλος σε θέματα νέων τεχνολογιών (blockchain, τεχνητή νοημοσύνη, κρυπτονομίσματα)/ προσωπικών δεδομένων

Θα συμβούλευα τις εταιρείες επικοινωνίας… λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη τάση νέων διαφημιστικών εργαλείων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, να αντιμετωπίζουν τα θέματα προστασίας δεδομένων από τα αρχικά στάδια του σχεδιασμού της καμπάνιας και να διατηρήσουν τη διαφάνεια όσον αφορά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων.

Στέλιος Χριστοφίδης

Senior Lawyer

Καθήκοντα: Δικηγόρος τμημάτων Commercial και IP/σύμβουλος σε ζητήματα εταιρικού και εμπορικού δικαίου/ μη δικαστικών θεμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας/ διασυνοριακών συναλλαγών/υποθέσεων αναδιοργανώσεων εταιρειών

Θα συμβούλευα τις εταιρείες επικοινωνίας... να είναι εξοικειωμένες και ενημερωμένες σχετικά με τον Κώδικα Δεοντολογίας κι Επικοινωνίας του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης και με άλλους σχετικούς κανονισμούς, αποφάσεις που εκδίδονται από τους σχετικούς φορείς, νομοθετικές ρυθμίσεις και οδηγίες.

Δειτε Επισης

Απ’ όλα έχει η αγορά
Action Global Communications: Ιδέες σε δράση
DeLeMa McCANN: We grow through gravity
George Z. Georgiou & Associates: Επικοινωνία και με τον νόμο
Hivebreed: Redefining Marketing
Purpose Communications: Δύο συναρπαστικά χρόνια