Hivebreed: Redefining Marketing
16:30 - 13 Σεπτεμβρίου 2024
«Δεν υπάρχει μυστικό επιτυχίας. Υπάρχει καλό και κακό μάρκετινγκ», δηλώνει ο Founder & Managing Director της Hivebreed, Δημήτρης Στεφανή, επισημαίνοντας ότι στόχος δεν είναι η εταιρεία του να προσφέρει τις υπηρεσίες που ένας πελάτης ζητά αρχικά, αλλά εκείνες που πραγματικά χρειάζεται. Μας μιλά ανάμεσα σε άλλα και για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία του αναδιαμόρφωσε το παραδοσιακό μοντέλο παροχής υπηρεσιών marketing, καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια σειρά υπηρεσιών που αναδεικνύουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και το μοναδικό DNA κάθε brand.
Mιλήστε μας για τη φιλοσοφία και την ιδέα πίσω από τη δημιουργία της Hivebreed. Τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει από άλλες εταιρείες μάρκετινγκ;
Αυτό που πάντα με εντυπωσίαζε είναι πως οι μέλισσες σμηνουργούν για να δημιουργήσουν ένα νέο μελίσσι. Σε αυτή τη διαδικασία η βασίλισσα, οι εργάτριες, οι παραμάνες και οι ανιχνευτές εργάζονται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μεταφέρουν το DNA του μελισσιού, όλη εκείνη την πληροφορία και γνώση που έχτισαν στο παλιό μελίσσι σε ένα καινούργιο κτίσμα. Να εξελίξουν την κοινωνία τους.
Με τον ίδιο τρόπο αυτό το νέο γέννημα είναι η διαδικασία με την οποία εμπεδώνουμε, αναγνωρίζουμε και εξελίσσουμε το DNA ενός brand, με σκοπό να οδηγηθεί στο επόμενο του βήμα. Στο μέλλον.
Η Hivebreed είναι ένα boutique consultancy που δημιουργήθηκε το 2018 με σκοπό να κάνει challenge το παραδοσιακό μοντέλο παροχής υπηρεσιών μάρκετινγκ. Εστιάζουμε στο χτίσιμο πλάνων δράσης με έμφαση τα δεδομένα, τη μετρήσιμη αποτελεσματικότητα και την ενσωμάτωση της ομάδας μας ως κομματιού της ομάδας του brand. Η δουλειά μας δεν αφορά την επικοινωνία αλλά τη μετάδοση όλων εκείνων των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων ενός brand, της μοναδικής πληροφορίας του DNA, από μέσα προς τα έξω, για την επίτευξη μετρήσιμων αποτελεσματικών στόχων.
Ποιος είναι ο ορισμός του μάρκετινγκ για εσάς;
Για εμάς μάρκετινγκ σημαίνει το χτίσιμο αξίας για όλους τους ενδιαφερόμενους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους στρατηγικούς στόχους μιας επιχείρησης. Η έκφραση αυτής της αξίας γίνεται μέσω όλων των επιπέδων του brand. Από την επικοινωνία στην τιμολόγηση, το προϊόν, τη διάθεση και την εμπειρία.
Για να επιτύχουμε το έργο μας, θα πρέπει πρώτα να βεβαιωθούμε ότι το brand είναι προσανατολισμένο προς τις ανάγκες της αγοράς με σωστή μελέτη και αναγνώριση των κρυμμένων πλεονεκτημάτων του.
Πού αρχίζουν και πού τελειώνουν οι υπηρεσίες που προσφέρετε στους πελάτες σας;
Αυτό που κάνουμε στη Hivebreed αφορά στη διάγνωση της θέσης του brand στην αγορά, στην ανάλυση του οικοσυστήματός του και στο χτίσιμο πλάνου βασισμένου σε αριθμούς που μπορούν να συζητηθούν σε ένα διοικητικό συμβούλιο. Με λίγα λόγια απαντούμε σε ερωτήματα, όπως: Γιατί κάποιος χρειάζεται το brand σας στη ζωή του; Τι το διαφοροποιεί από όλη την κατηγορία; Πώς μπορεί κανείς να το αποκτήσει πιο εύκολα και ποιος είναι ο πιο κερδοφόρος πελάτης, με τον οποίο πρέπει να ασχοληθούμε;
Οι υπηρεσίες της Hivebreed αφορούν:
Α. Brand Positioning: Πώς να τοποθετήσουμε και να διαφοροποιήσουμε το brand στο μυαλό του καταναλωτή, ούτως ώστε να έρχεται πρώτο στη μνήμη του όταν υπάρχει η ανάγκη για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτή η υπηρεσία μπορεί έπειτα να σπάσει σε επιμέρους έργα, τα οποία αφορούν στον τρόπο έκφρασης του positioning είτε αυτό ονομάζεται branding είτε product development, brand experiences ή κάτι άλλο.
Β. Growth Brand Planning: Χρησιμοποιούμε πρακτικές μεθόδους για να μετρήσουμε την αποδοτικότητα ενός brand στην επιχείρηση, χτίζουμε στόχους και ενέργειες επί 12μηνης βάσης με KPIs τα οποία μπορούν να μεταφραστούν στο impact μιας επιχείρησης (P&L). Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε το ρίσκο σε κάθε προτεινόμενη ενέργεια και καταφέρνουμε να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα κάθε προσπάθειας του brand.
Γ. Brand Activation: Ανάλογα με τις ανάγκες του brand εφαρμόζουμε τη δική μας brand-formance μεθοδολογία για να κάνουμε reach τα σωστά άτομα, να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς και να μειώσουμε το κόστος απόκτησης νέων πελατών. Όλα αυτά σε ένα συνδυασμό ενεργειών business development, digital marketing performance και image building activations.
Ποιο είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας του καλού μάρκετινγκ και πώς ένα brand μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα στα πολλά της ανταγωνιστικής αγοράς;
Δεν υπάρχει μυστικό επιτυχίας. Υπάρχει καλό και κακό μάρκετινγκ. Το καλό μάρκετινγκ γνωρίζει τα μεγέθη και την αξία των τμημάτων της αγοράς και αποφασίζει πού να στοχεύσει. Το κακό μάρετινγκ εστιάζει σε υποτιθέμενα θεωρητικά κοινά στόχου. Το καλό μάρκετινγκ έχει ξεκάθαρο positioning για το brand με τέτοιο τρόπο που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Το κακό μάρκετινγκ εφαρμόζει μια ‘πιντερεστική’ προσέγγιση που είναι ωραία και safe αλλά αν αλλάξεις απλώς το όνομα θα μπορούσε να ταιριάξει σε οποιοδήποτε άλλο brand. To καλό μάρκετινγκ γνωρίζει το impact που έχουν οι τακτικές στο Profit&Loss της επιχείρησης, το κακό μάρκετινγκ εύχεται να δουλέψουν. Σε κάθε περίπτωση το μάρκετινγκ δεν μπορεί να θεωρηθεί πανάκεια. Μπορεί όμως με τη σωστή διάγνωση, πλάνο και εκτέλεση να μειώσει το ρίσκο, να καθορίσει ποιο ελκυστικό τμήμα της αγοράς προσπαθούμε να κυνηγήσουμε και πώς. Κυρίως, να θέσει προτεραιότητες για το ποιες τρύπες πρέπει να κλείσουν για να επιτευχθεί συνεχής και βιώσιμη ροή ανάπτυξης.
Δώστε μας μερικά παραδείγματα από το portfolio πελατών σας αλλά και από projects που έχετε ολοκληρώσει.
Κάποια από τα έργα μας έχουν συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο και άλλα έχουν συνεχή συνεργασία σε μηνιαία βάση. Το κοινό χαρακτηριστικό όλων των συνεργασιών μας αφορά στη βοήθεια του οργανισμού σε στιγμές εξέλιξης, ανάπτυξης ή ανάγκης για αλλαγή. Κάποια από τα brands που έχουμε συνεργαστεί μέχρι σήμερα είναι: Cyprus Millers/Μύλοι Χατζηγιώρκη, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, TGI Fridays, ASG Europcar, Delrock Group (Bo Concept, Kare, Lifetime Kidsrooms), Αντικαρκινικός Σύνδεσμος Κύπρου, Hermes Airports, Spanos Fine Jewellery, M.Residence, Lisko Famelisko, UW Group, Doorstep Kitchen Brands, Foody (Delivery Hero Cyprus), The Mighty Kitchen, Aggelos Charous Woodworks, Cyntrix Ltd, Yolanda’s Chocolatiers, Kypwell Corp, Somfy Cyprus, Lens4us, Opticana, Panchris Group, Ίδρυμα Φοίβος Σταυρίδης Αρχεία Λάρνακας και Chapter One Properties.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις του τομέα σας σήμερα και πώς τις αντιμετωπίζετε;
Η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι η προσέλκυση και διατήρηση ταλέντου σε μια ομάδα μάρκετινγκ. Στη Hivebreed, στόχος που πηγάζει από την κουλτούρα μας είναι η ισορροπία όπου η ανάπτυξη έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της ποιότητας. Πιστεύουμε ότι η ευελιξία όσον αφορά τα ωράρια ή τον χώρο εργασίας και η ασύγχρονη επικοινωνία μας κάνουν πιο επαγγελματίες και μας φέρνουν «πιο κοντά».
Μετατρέπουμε τις πολύωρες συναντήσεις σε workshops και οργανώνουμε εβδομαδιαία stand-ups αντί συντονιστικές συναντήσεις. Όλοι έχουν τον ίδιο λόγο και δυνατότητες εξέλιξης στην ομάδα, οι αποφάσεις παίρνονται με διαφάνεια και τα κέρδη φτάνουν στο επίπεδο της ομάδας.
Εν κατακλείδι, θέλουμε η ομάδα να νιώθει πλήρης και χρήσιμη. Πάνω απ’ όλα κινητοποιημένη σε ένα περιβάλλον που στοχεύει στην ελευθερία, την οικονομική ανεξαρτησία την ποιοτική καθημερινότητα και την ευεξία στην εργασία.
Έχετε πετύχει όλα όσα θέλατε μέχρι σήμερα και ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι για τη Hivebreed;
Έχουμε πετύχει κάτι πολύ σημαντικό. Να μαθαίνουμε συνεχώς χωρίς να θεωρούμε την προηγούμενη γνώση ως αυθεντία. Για εμάς κυριότερος στόχος είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μας έτσι ώστε να μπορούμε να τους παρέχουμε τις υπηρεσίες που χρειάζονται και όχι απαραίτητα αυτές που έχουν ζητήσει αρχικά. Αυτό θα μας καταστήσει ως τον κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών μάρκετινγκ στη Κύπρο όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και τις προσεγγίσεις που βασίζονται στα δεδομένα. Τα πρώτα επτά χρόνια ζωής μας ήταν το ζέσταμα για να καθορίσουμε το product-market-fit της Hivebreed. Το 2025 θα εστιάσουμε στο 1% των brands - οραματιστών στο νησί που διψούν για μερίδια αγοράς, μετρήσιμες τακτικές, ηγετικές θέσεις κι εξωστρέφεια πέραν των ορίων της χώρας. Σε βάθος δεκαετίας ο στρατηγικός μας στόχος είναι να κερδίσουμε για τον Μαρκετινγκ Μανατζερ, τη θέση του στο Board Meeting. Να ενισχύσουμε τη θέση ότι το marketing μπορεί να είναι επένδυση και όχι απλό κόστος. Για την επίτευξη των παραπάνω, θα συνεχίσουμε να χτίζουμε σε μια κουλτούρα γνώσης και εξέλιξης, προσελκύοντας το καλύτερο ταλέντο του νησιού.
Πώς μεγαλώνει ένα brand το 2024;
Δημήτρης Στεφανή
Founder, Managing Director
Τα brands μεγαλώνουν όταν είναι ουσιαστικά διαφοροποιημένα, όταν είναι παρόντα στις στιγμές που έχουν σημασία, όταν χτίζουν τον δικό τους ξεχωριστό χώρο στην αγορά και το μυαλό του καταναλωτή. Όταν σκέφτονται και δρουν με την επιχείρηση για την επιχείρηση, καταρρίπτοντας τα τμηματικά σιλό.
Χριστίνα Ρούσου
Senior Growth Consultant
Το 2024 η ανάπτυξη ενός brand βασίζεται στην καλλιέργεια και τη διατήρηση ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες. Η εμπιστοσύνη δεν κερδίζεται από την πρώτη μέρα. Χρειάζεται χρόνος, κατανόηση και αφοσίωση. Η προσέγγιση μας επικεντρώνεται στην κατανόηση των εσωτερικών και εξωτερικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας και σε συνεργασία με αυτούς στην αποκάλυψη των κρυμμένων πλεονεκτημάτων του brand τους. Η δημιουργία μιας ενιαίας ομάδας με τους πελάτες μας είναι ζωτικής σημασίας. Δεν θέλουμε να είμαστε ένας εξωτερικός συνεργάτης αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της ομάδας τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την οικοδόμηση ειλικρινών ανθρώπινων σχέσεων, την κατανόηση των αναγκών και των στόχων τους και την ανάπτυξη στρατηγικών που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
Η ύπαρξη σαφών στόχων και ρεαλιστικών προσδοκιών παρέχει μια καθοδηγητική πορεία για την ομάδα και διασφαλίζει ότι όλοι εργάζονται προς την ίδια κατεύθυνση. Μια σωστή διάγνωση της αγοράς και του brand, καθώς και η ευθυγράμμιση των στρατηγικών με την ταυτότητα του brand, είναι καθοριστικές για την επιτυχία. Μέσω αυτής της ολιστικής προσέγγισης μπορούμε να διασφαλίσουμε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και επιτυχία.
Φροσούλα Παφίτης
Senior Performance Consultant
Στο σημερινό δυναμικό τοπίο είναι κρίσιμο να καταλάβουμε ότι η επέκταση ενός brand αφορά στα σημεία επαφής που έχει με το κοινό του. Αυτό αποτελεί και το οικοσύστημα με το οποίο θα δημιουργήσει στιγμές αλήθειας. Με την εξέλιξη των ψηφιακών εργαλείων η αποδοτικότητα ενός brand μπορεί να μετρηθεί και να προσαρμοστεί άμεσα ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών. Τα brands μεγαλώνουν το 2024 όταν μπορούν να μετρήσουν την αποδοτικότητα των ενεργειών τους και πώς αυτές ωφελούν την επιχείρηση, όταν είναι ανοιχτά στον πειραματισμό, όταν δοκιμάζουν και μαθαίνουν. Στις μέρες μας δεν μπορούμε να μιλάμε για campaigns και phases. Τα brands που θέλουν να έχουν ηγετική θέση στην αγορά ασπάζονται προσεγγίσεις always-on campaigns και αναγνωρίζουν ότι το perfromance marketing υποστηρίζει τo image building και αντίστροφα.
Δανάη Τουμάζου
Marketing Activation Consultant
Σκοπός είναι το αφήγημα να γίνεται κομμάτι της ταυτότητας. Τότε η επικοινωνία δεν μοιάζει με διαφήμιση, αλλά με μια αυθεντική εξιστόρηση του πώς μπορεί ένα brand να είναι χρήσιμο στη ζωή μας. Στις μέρες μας ένα brand μεγαλώνει όταν αγκαλιάζει την αυθεντικότητα, χτίζει κοινό γύρω από τον εαυτό του, ενσωματώνεται κοινωνικά, ενώ παράλληλα τολμά να δημιουργεί «πολώσεις» όταν χρειαστεί και να τοποθετείται ριζικά διαφορετικό. Τα brands το 2024 μεγαλώνουν αγκαλιάζοντας τη δημιουργία αλλά και τους δημιουργούς. Χωρίς ταμπέλες, ταμπού και στενά όρια μιλούν μέσα από τη φωνή του ίδιου του καταναλωτή και αφήνουν το ίδιο το κοινό να είναι κομμάτι της εξέλιξής τους.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ιστοσελίδα: www.hivebreed.com
E-mail: hello@hivebreed.com