Μιχάλης Παναγίδης: Νέα τάση στον κλάδο των υπεραγορών οι εξαγορές και συγχωνεύσεις
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:30 - 12 Σεπτεμβρίου 2024
Σε ανοδική πορεία, η οποία κυμαίνεται κοντά στο 4% με 5% για κάποιες υπεραγορές και σε υψηλότερα ποσοστά για κάποιες άλλες, αλλά με μειωμένους ρυθμούς σε σχέση με πέρσι, κινείται ο κλάδος των υπεραγορών κατά το 2024, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο InBusinessNews ο Μιχάλης Παναγίδης, αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ).
Ο κ. Παναγίδης εξήγησε ότι οι λόγοι της μείωσης σχετίζονται με τη διόρθωση των τιμών των προϊόντων, μετά τις μεγάλες ανατιμήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την περσινή χρονιά, την αλλαγή του τύπου τουρισμού (π.χ. πακέτων all inclusive) και την αποχώρηση από την Κύπρο κάποιων ξένων κατοίκων, όπως Ρώσων και Ουκρανών.
Την ίδια ώρα, ο αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών επισημαίνει ότι η νέα τάση στον κλάδο αναμένεται να είναι οι εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Το προφίλ του μέσου πελάτη των υπεραγορών
Σκιαγραφώντας το προφίλ του μέσου πελάτη των υπεραγορών της Κύπρου, ο κ. Παναγίδης ανέφερε ότι παραμένει το ίδιο ως προς τη συχνότητα των επισκέψεων και τον αριθμό των υπεραγορών από τις οποίες ψωνίζει.
Ειδικότερα, όπως είπε, οι επισκέψεις στα καταστήματα υπεραγορών είναι συχνές και συγκεκριμένα τουλάχιστον δύο την εβδομάδα, ενώ όσον αφορά τον αριθμό των υπεραγορών που επισκέπτονται οι καταναλωτές, όπως σημείωσε, το πιο συχνό φαινόμενο είναι οι καταναλωτές να αγοράζουν από μια υπεραγορά τα βασικά προϊόντα και να ψάχνουν για τα υπόλοιπα εκεί όπου εντοπίζουν εκπτώσεις.
Το μόνο που ίσως να έχει αλλάξει, πρόσθεσε, είναι το ότι οι καταναλωτές ψάχνουν εντονότερα για φθηνότερες επιλογές, αφού λόγω του πληθωρισμού, δεν μπορούν να αγοράσουν με το ίδιο κονδύλι τα προϊόντα που αγόραζαν προηγουμένως.
Οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως εισοδηματικού στρώματος, ψάχνουν για το «value for money», συμπλήρωσε.
Επιπρόσθετες υπηρεσίες και ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι υπεραγορές φροντίζουν να ικανοποιούν όλους τους τύπους πελατών και στη προσπάθεια τους να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, να προσφέρουν επιπρόσθετες υπηρεσίες και ολοκληρωμένη καταναλωτική εμπειρία, παρέχουν στους καταναλωτές διάφορες επιλογές εντός των υπεραγορών, όπως εστιατόρια, καφετέριες, παιδότοπους και αρτοζαχαροπλαστεία, για όσους επιθυμούν να συνδυάσουν τα ψώνια τους και να περάσουν χρόνο με την οικογένεια τους.
Από την άλλη, είναι υποχρεωμένες να διευκολύνουν και την μερίδα των καταναλωτών, η οποία δεν θέλει να ξοδεύει χρόνο για τα ψώνια της.
Αν και η ζήτηση για e-shop στον τομέα των υπεραγορών είναι περιορισμένη, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον, είπε ο κ. Παναγίδης, σημειώνοντας ότι όλο το οργανωμένο λιανεμπόριο σύντομα θα αναγκαστεί να προσφέρει την εν λόγω υπηρεσία ως μία επιπρόσθετη επιλογή.
Το τρίπτυχο για εμπιστοσύνη
Ερωτηθείς για τους τρόπους με τους οποίους οικοδομείται σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των υπεραγορών και των καταναλωτών τους, ο κ. Παναγίδης απάντησε ότι το τρίπτυχο της επιτυχίας αφορά τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών, την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων, αλλά και προσιτών τιμών, προσθέτοντας ότι οι αποσπασματικές προσεγγίσεις δεν αρκούν.
Εξαγορές και συγχωνεύσεις
Τέλος, μιλώντας για τις νέες τάσεις στον κλάδο των υπεραγορών, ανέφερε ότι αναμένεται μεγαλύτερη συγκέντρωση των μεριδίων της αγοράς, με εξαγορές και συγχωνεύσεις υπεραγορών.