Η ιστορία όλο γεύσεις της Kyriakides Mushrooms... Η αρχή του ταξιδιού, η χρονιά ορόσημο και η συνεχής εξέλιξη

Μια ιστορία όλο γεύσεις. Μια διαδρομή η οποία ξεκίνησε από τον Ρήσο Κυριακίδη-ιδρυτή της Kyriakides Mushrooms-και συνεχίζεται από τους υιούς του Νίκο και Γιώργο, commercial και operation director, αντίστοιχα.

Αρχική αποστολή της εταιρείας, όταν άρχιζε το 1979, ήταν να καλύψει τη ζήτηση για φρέσκα μανιτάρια στη θέση των κονσερβοποιημένων.

Έκτοτε εξελίχθηκε, παράγοντας έντεκα διαφορετικά είδη σήμερα, από τα ταπεινά λευκά μέχρι και τη… χαίτη του λιονταριού.

Η διαρκής εξέλιξη

Οι συνθήκες στην Κύπρο δεν είναι και οι καλύτερες για την καλλιέργεια φρέσκων μανιταριών, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες και η πολύ μικρή περίοδος φθινοπώρου-χειμώνα καθιστούν την παραγωγή τους καθημερινή πρόκληση.

Ωστόσο, αυτό δεν αποτρέπει τους ανθρώπους της Kyriakides Mushrooms από το να συνεχίζουν και να εξελίσσονται, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Γιώργος Κυριακίδης:

«Δεν αποφεύγουμε τις προκλήσεις. Εργαζόμαστε σκληρά και καινοτομούμε, ώστε να διασφαλίζουμε πάντοτε τα επιθυμητά υψηλά επίπεδα ποιότητας και φρεσκάδας των μανιταριών και να προχωράμε με νέες ποικιλίες».

Έτσι έχουν μάθει, εξάλλου, από τον πατέρα τους, ο οποίος είναι πάντα δίπλα τους, σοφός καθοδηγητής σε κάθε τους στιγμή, με μια ενέργεια αστείρευτη και τεχνογνωσία πέραν των 45 ετών πολύτιμη για τη συνέχεια.

Πίσω στον χρόνο, το 1978, ο ιδρυτής ήθελε να ξεκινήσει μία καινοτόμο επιχείρηση για την εποχή της. Οι επιδιώξεις του τον οδήγησαν στο Λονδίνο, όπου σ’ ένα βιβλιοπωλείο, καθώς φυλλομετρούσε τα βιβλία στην κατηγορία της γεωργίας, το βλέμμα του έπεσε σε κάποιο που είχε ως θέμα την καλλιέργεια μανιταριών.

Αυτή ήταν η αρχή του ταξιδιού για την επιχείρηση. Ένας θάλαμος στην αρχή για παραγωγή λευκών μανιταριών όπου όλες οι εργασίες γίνονταν χειρωνακτικά, όπως, εξάλλου, και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ορόσημο υπήρξε το έτος 1984, όταν η μονάδα της Kyriakides Mushrooms έγινε από τις πρώτες στον κόσμο που εγκατέστησαν αυτοματοποιημένο λογισμικό για τον έλεγχο των κλιματικών συνθηκών στους χώρους παραγωγής, ενώ η δεκαετία του 1990 βρήκε όλη την οικογένεια να δίνει ένα χεράκι στη φάρμα, στις εγκαταστάσεις, στην εξέλιξη.

Μεγάλοι και παιδιά όλοι παρόντες με στόχο την ανάπτυξη, την οποία σήμερα είναι σε θέση να περιγράφουν με ικανοποίηση:

«Ενώ είχαμε ξεκινήσει μόνο με λευκά μανιτάρια, μέχρι το 2020 φτάσαμε να παράγουμε 11 διαφορετικά είδη. Σήμερα επτά εξ αυτών είναι πιστοποιημένα ως βιολογικά.

Η στροφή προς τη βιολογική παραγωγή προέκυψε από την ανάγκη να ανταποκριθούμε στις τάσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών για πιο φυσικά και υγιεινά προϊόντα».

Νέα, εκλεκτά και εξειδικευμένα

Με την άνοδο των σύγχρονων τάσεων, όπως η χορτοφαγία και η vegan διατροφή, τα μανιτάρια αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στο διαιτολόγιο των νοικοκυριών, υπογραμμίζει ο Γιώργος:

«Πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα αποτελούν ιδανικό υποκατάστατο του κρέατος αλλά και ιδανική προσθήκη στην καθημερινή διατροφή».

Οι καταναλωτές, πλέον, έχουν περισσότερες επιλογές σε υλικά, γαστρονομικές ιδέες και γεύσεις. Η Kyriakides Mushrooms, στο πλαίσιο αυτό, από το 2013 έχει επενδύσει στην καλλιέργεια πιο εξειδικευμένων κι εκλεκτών μανιταριών, όπως τα shiitake, king oyster, lion’s mane (χαίτη λιονταρίου), shimeji και μαϊτάκε, τα οποία θεωρούνται ξεχωριστά λόγω της υψηλής διατροφικής τους αξίας και της δυνατότητας που προσφέρουν για νέες συνταγές:

«Επιθυμία μας είναι να βοηθούμε τους καταναλωτές αλλά και τους επαγγελματίες σεφ να αναδεικνύουν τη δημιουργικότητα και το ταλέντο τους με ξεχωριστά πιάτα», σημειώνει ο Νίκος Κυριακίδης.

Τον ίδιο στόχο θα εξυπηρετεί και το νέο σόου μαγειρικής Cooking Mush, που θα παρουσιάζεται από τον Σεπτέμβριο στο YouTube και στα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας: «Θέλουμε να εξηγήσουμε στους καταναλωτές με σαφείς τρόπους και απλά λόγια πώς να δημιουργούν ευφάνταστες συνταγές με μανιτάρια».

Επίκεντρο η κυπριακή αγορά

Η εταιρεία έχει θέσει ως προτεραιότητά της την κυπριακή αγορά, όπου τα μανιτάρια της διατίθενται φρέσκα, ικανοποιώντας τα επιθυμητά επίπεδα ποιότητας, σύμφωνα με τους παραγωγούς.

Τα μανιτάρια περισυλλέγονται νωρίς το πρωί με στόχο να βρίσκονται στις υπεραγορές ή ακόμα και στο πιάτο του καταναλωτή μέσα σε λίγες μόλις ώρες μετά τη συγκομιδή. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στον ιδιόκτητο στόλο οχημάτων διανομής και στην ομάδα της εταιρείας, η οποία είναι αφοσιωμένη στον εταιρικό στόχο.

Κι όλα αυτά σε ένα περιβάλλον συνεχούς τεχνολογικής εξέλιξης, στο οποίο οι μέθοδοι παραγωγής απαιτούν ολοένα και πιο σύγχρονες υποδομές, κάτι που αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την Kyriakides Mushrooms, σύμφωνα με τον Νίκο.

Στη βάση αυτή έχει επενδύσει σε νέο εξοπλισμό, με μεγαλύτερη έμφαση σε εκείνον που αφορά στον έλεγχο των συνθηκών παραγωγής για επίτευξη σταθερά υψηλών επιπέδων ποιότητας.

Όλα αυτά μαζί, φυσικά, με την καλλιέργεια και την ευδοκίμηση των απαραίτητων ανθρώπινων-εταιρικών συστατικών, που δεν είναι άλλα από τη σκληρή δουλειά, την ομαδικότητα, την αγάπη για το αντικείμενο, την αφοσίωση και την απαίτηση για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Αυτό ακριβώς το πάθος που διέπει την καλλιέργεια μανιταριών θέλησε να μεταφέρει η εταιρεία με τον δικό της τρόπο στους καταναλωτές.

Όταν οι κλιματολογικές συνθήκες το επιτρέπουν, κυρίως τον χειμώνα, δίνει σε όλους τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν φρέσκα μανιτάρια στο σπίτι τους μέσω των κιτ παραγωγής βιολογικών μανιταριών που προσφέρει μέσω του e-shop της.

  • Η Kyriakides Mushrooms

Προσωπικό: 50 άτομα

Top selling προϊόν: Λευκά μανιτάρια

Προφίλ καταναλωτών: Τα προϊόντα της εταιρείας προτιμώνται από ευρύ φάσμα καταναλωτών, ιδιαίτερα από άτομα που ακολουθούν υγιεινή διατροφή.

Κύρια προϊόντα: Κλασικά λευκά μανιτάρια, πορτομπέλο και πορτομπελίνι, πλευρώτους βιολογικά shiitake, βασιλικά πλευρώτους, πλευρώτους, κίτρινα πλευρώτους μαϊτάκε, χαίτη του λιονταριού και γανοδέρμα.

Πελατολόγιο: Υπεραγορές, φρουταρίες, έμποροι λαχανικών, εστιατόρια και ξενοδοχεία σε όλη την Κύπρο.

Τι χρειάζονται τα μανιτάρια:

  • Συνθήκες παραγωγής που προσομοιώνουν το φθινόπωρο
  • Λίγη ψύχρα
  • Υγρασία για να μπορέσουν να αναπτυχθούν.

Δειτε Επισης

Αναθεωρούν προς τα κάτω την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Μιχάλης Παναγίδης: Νέα τάση στον κλάδο των υπεραγορών οι εξαγορές και συγχωνεύσεις
Ξεκαθαρίζει για καθορισμό πλαφόν στην τιμή του νερού το Υπουργείο Εμπορίου-Καμιά πρόθεση για εξαιρέσεις
Lyle & Scott: Στο Nicosia Mall το brand-χορηγός ΑΠΟΕΛ, Ομόνοιας και ΑΕΚ Αθηνών
Director και γενικός διευθυντής των Mall of Cyprus και Mall of Engomi ο Κύπρος Χατζηστυλλής
Καλούν στη Βουλή τον Παπαναστασίου για το πλαφόν στην τιμή εμφιαλωμένου νερού-Εξαιρούνται τα αεροδρόμια
Unicars: Στρατηγική συνεργασία με το δίκτυο pcharge της Πετρολίνα-Γιόρτασε την παγκόσμια ημέρα ηλεκτροκίνησης
Beauty Line: Γιορτάζουν την παγκόσμια ημέρα ομορφιάς με έναν μήνα αφιερωμένο στην εσωτερική και εξωτερική λάμψη
Η εφαρμογή της νομοθεσίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στα γεωργικά προϊόντα και τρόφιμα
Χαμένοι στην «απομόνωση» οι καταστηματάρχες των πεζόδρομων της Λευκωσίας-Τι ζητούν από τον Προύντζο