Συνολικά 34 δισ. λίτρα μπύρας παρήχθησαν στην Ε.Ε. το 2023

Συνολικά 34,3 δισεκατομμύρια λίτρα μπύρας παρήγαγαν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023, με την παραγωγή μπύρας με αλκοόλ να έχει μειωθεί κατά 5% και της μπύρας χωρίς αλκοόλ να έχει αυξηθεί κατά 13,5% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μπύρας (πρώτη Παρασκευή του Αυγούστου).

Πιο συγκεκριμένα το 2023, οι χώρες της ΕΕ παρήγαγαν 32,5 δισεκατομμύρια (δισ.) λίτρα μπύρας που περιείχε αλκοόλ και 1,8 δισ. λίτρα μπύρας με λιγότερο από 0,5% αλκοόλ ή χωρίς καθόλου αλκοόλ.

Σε σύγκριση με το 2022, η παραγωγή μπύρας με αλκοόλ στην ΕΕ μειώθηκε κατά 5% (-1,7 δις λίτρα). Όσον αφορά την μπύρα χωρίς αλκοόλ, σημειώθηκε αύξηση κατά 13,5% σε σύγκριση με το 2022 (+0,2 δις λίτρα).

Δεν περιλαμβάνονται στοιχεία από την Κύπρο, το Λουξεμβούργο και τη Μάλτα, οι οποίες εξαιρούνται από την υποχρέωση να παρέχουν δεδομένα λόγω του οικονομικού τους μεγέθους.

Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπήρχαν στοιχεία, η Γερμανία συνέχισε και το 2023 να είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μπύρας με αλκοόλ, με 7,2 δις λίτρα (22,3% της συνολικής παραγωγής της ΕΕ). Ακολουθούσαν η Ισπανία με παραγωγή 4,0 δις λίτρων (12,4% του συνόλου της ΕΕ), η Πολωνία με 3,5 δις λίτρα (10,8%), οι Κάτω Χώρες με 2,4 δις λίτρα (7,5%) και το Βέλγιο με 2,0 δις λίτρα (6,3%).

Όσον αφορά τις εξαγωγές και τις εισαγωγές στον συγκεκριμένο τομέα, τα στοιχεία δείχνουν πως το 2023 οι Κάτω Χώρες παρέμειναν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μπύρας προς άλλες χώρες εντός και εκτός της ΕΕ, ενώ η Γαλλία παρέμεινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας από χώρες εντός και εκτός της ΕΕ.

Οι Κάτω Χώρες εξήγαγαν συνολικά 1,8 δις λίτρα μπύρας που περιέχει αλκοόλ σε άλλες χώρες της ΕΕ και σε τρίτες χώρες (21,5% των συνολικών εξαγωγών μπύρας των χωρών της ΕΕ). Σε σύγκριση με το 2022, οι Κάτω Χώρες κατέγραψαν μείωση των εξαγωγών μπύρας κατά 0,1 δις λίτρα.

Τις Κάτω Χώρες ακολουθούσαν στις εξαγωγές η Γερμανία και το Βέλγιο (1,4 δις λίτρα η κάθε μία), η Τσεχία και η Ιρλανδία (0,5 δις λίτρα η κάθε μία).

Η Γαλλία εξακολουθούσε να είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας μπύρας με αλκοόλ το 2023 (0,9 δις λίτρα, ή 17,1% των συνολικών εισαγωγών χωρών της ΕΕ από άλλα κράτη της ΕΕ ή τρίτες χώρες).

Οι άλλοι μεγάλοι εισαγωγείς ήταν η Ιταλία με περισσότερα από 0,7 δις λίτρα και η Ισπανία, οι Κάτω Χώρες και η Γερμανία με σχεδόν 0,6 δις λίτρα η καθεμία.

Όσον αφορά χώρες εκτός της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν τόσο ο μεγαλύτερος εξαγωγέας προς όσο και ο μεγαλύτερος εισαγωγέας από την ΕΕ.

Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν ο κύριος προορισμός εξαγωγής μπύρας με αλκοόλ προς χώρες εκτός της ΕΕ (0,8 δις λίτρα, 22,8% των συνολικών εξαγωγών μπύρας εκτός ΕΕ) μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες (0,6 δις λίτρα, 16,1%). Ακολουθούσαν η Ρωσία (0,3 δις λίτρα, 8,4%), η Κίνα (0,3 δις λίτρα, 7,3%) και η Κούβα (0,2 δις λίτρα, 5,2%).

Οι εισαγωγές μπύρας στην ΕΕ από χώρες εκτός της ΕΕ από την άλλη ήταν αρκετά χαμηλότερες. Οι μεγαλύτερες εισαγωγές το 2023 προήλθαν από το Ηνωμένο Βασίλειο (0,3 δις λίτρα, 57,6% του συνόλου των εισαγωγών μπύρας εκτός ΕΕ το 2023) και το Μεξικό (0,1 δις λίτρα, 17,2%).

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
Η συνταγή της Τρ. Κύπρου για διατήρηση υψηλής κερδοφορίας-Οι πέντε βασικές προτεραιότητες και οι επί μέρους στόχοι
Το δυναμικό τοπίο των επενδύσεων στον τομέα της φιλοξενίας και τι προσελκύει τους επενδύτες στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των Leaders in Hospitality Awards
Μαρία Κουρούπη: H στρατηγική της Hermes Airports για ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου
Μίλτος Μιχαηλάς: Ενισχύσαμε την κερδοφορία μας, κερδίσαμε σημαντικές μάχες στην αγορά-Η απαρχή ενός νέου κεφαλαίου για την Alpha Bank
Τα ΜΕΔ στις εταιρείες... Δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Τα στοιχεία της ΚΤΚ
Φιλοξενία: Οι εξατομικευμένες εμπειρίες, η απλοποίηση διαδικασιών και το κλικ σε βιώσιμους προορισμούς
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%