Έγινε το πρώτο βήμα, αλλά το επενδυτικό ενδιαφέρον καθορίζει πόσο θα αναπτυχθούν η μαρίνα και το λιμάνι

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται, εκ νέου, το έργο ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, τα οποία πλέον θα αναπτυχθούν ξεχωριστά και σε βάθος χρόνου, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς και τις ανάγκες της περιοχής, όπως αυτές θα καθοριστούν μετά από μελέτες που θα γίνουν.

Για την ώρα, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, Κυβέρνηση και φορείς της Λάρνακας συμφώνησαν στην προώθηση και υλοποίηση τριών μικρότερων έργων άμεσης προτεραιότητας, τα οποία κρίνονται αναγκαία για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών της Λάρνακας.

Πρόκειται για τα έργα συντήρησης και αναβάθμισης της υφιστάμενης μαρίνας, την ανέγερση Ναυτικού Ομίλου (Yacht club) και τη διαμόρφωση πάρκου και χώρων πρασίνου.

Πάντως, οι ανακοινώσεις από πλευράς του υπουργού Μεταφορών αφήνουν πλήρως ικανοποιημένους τους φορείς της Λάρνακας, με τον δήμαρχο, Ανδρέα Βύρα, και τον πρόεδρο του τοπικού ΕΒΕ, Νάκη Αντωνίου, να τις χαιρετίζουν.

Α. Βύρας: «Αναμένουμε νέα συνάντηση για τα επόμενα βήματα»

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews ο δήμαρχος Λάρνακας, Ανδρέας Βύρας, ανέφερε ότι «μας ικανοποιούν πλήρως οι ανακοινώσεις που έγιναν από τον υπουργό Μεταφορών», για να σημειώσει ότι «είναι προς την ορθή κατεύθυνση».

«Είναι άλλωστε και κάτι που εισηγηθήκαμε κι ως ad hoc Επιτροπή. Δηλαδή, την άμεση προώθηση και υλοποίηση των τριών έργων που ανακοίνωσε ο υπουργός», πρόσθεσε.

Παράλληλα, όμως, με τα όσα εξαγγέλθηκαν, τόνισε, «άμεσα θα πρέπει να δούμε και πώς προχωράμε και με την υπόλοιπη ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας».

«Θεωρούμε θετικό ότι στο στάδιο των συζητήσεων για την υπόλοιπη ανάπτυξη θα ακουστούν και οι απόψεις πιθανών επενδυτών, όπως και η Αρχή Λιμένων Κύπρου, με στόχο το συντομότερο να αποφασίσουμε πώς προχωρούμε με την συνολική ανάπτυξη», εξήγησε.

Πέραν των πιο πάνω, συμπλήρωσε, «θεωρούμε πολύ σημαντικό ακόμη και το ότι έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα και αυστηρά χρονοδιαγράμματα για υλοποίηση των έργων που θα προωθηθούν άμεσα».

«Εμείς πλέον, μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού, αναμένουμε να συναντηθούμε εκ νέου μαζί του το συντομότερο για να καθορίσουμε τα επόμενα βήματα που θα οδηγήσουν στην υλοποίηση της συνολικής ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας», κατέληξε ο κ. Βύρας.

Ν. Αντωνίου: «Αναμένουμε να αρχίσουν σύντομα τα έργα»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕ Λάρνακας, Νάκης Αντωνίου, δήλωσε στο InBusinessNews πως «είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών, τις οποίες και χαιρετίζουμε, γιατί κινούνται στα πλαίσια και των εισηγήσεων που υποβάλαμε ως Επιμελητήριο».

Από δω και πέρα, υπογράμμισε, «αναμένουμε να αρχίσουν σύντομα τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και στο μεσοδιάστημα ευελπιστούμε-αν και είμαστε σίγουροι πως αυτό θα γίνει-ότι θα συνεχιστεί ο διάλογος για να δούμε πως θα υλοποιήσουμε τα υπόλοιπα έργα για τη συνολική ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας».

Τα έργα που θα προωθηθούν άμεσα

Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών, θα προωθηθούν άμεσα για υλοποίηση τα πιο κάτω έργα:

  • Συντήρηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας.
  • Ανέγερση Ναυτικού Ομίλου (Yacht club).
  • Διαμόρφωση πάρκου και χώρων πρασίνου.

Σε ό,τι αφορά την συντήρηση και αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας, θα υλοποιηθούν οι εξής εργασίες:

  • Eκβάθυνση της θαλάσσιας έκτασης περί τα 25.000 τ.μ. στο στόμιο της μαρίνας, καθώς και εργασίες συντήρησης εντός της θαλάσσιας ζώνης.
  • Αποπεράτωση εργασιών συντήρησης διατηρητέας αποβάθρας.
  • Δημιουργία νέου χώρου ανέλκυσης και συντήρησης σκαφών, καθώς και μετακίνηση περίφραξης λόγω ανέγερσης του Ναυτικού Ομίλου Λάρνακας (Yacht club).

Όσον αφορά το κτίριο του Ναυτικού Ομίλου (Yacht club), αυτό με βάση τον σχεδιασμό θα περιλαμβάνει γραφεία για χρήση από τη διεύθυνση της μαρίνας και κρατικές υπηρεσίες και χώρους ψυχαγωγίας του κοινού.

Το εν λόγω έργο, αναμένεται ότι θα εξελιχθεί σε κοινωνικό χώρο ψυχαγωγίας για τους πολίτες και παροχής υπηρεσιών για τους χρήστες της μαρίνας, ενώ δυνητικά θα αποτελέσει εμβληματικό κτίριο για τη Λάρνακα και για τον σχεδιασμό του θα προκηρυχθεί ταχείας διαδικασίας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, με τρόπο που δεν θα επιβαρύνει χρονικά το έργο.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον υπουργό Μεταφορών, το Yacht club «πρέπει να είναι κτίριο ορόσημο, καθώς θα σηματοδοτεί μια κύρια πύλη εισόδου στην Κυπριακή Δημοκρατία».

Αναφορικά με τη διαμόρφωση πάρκου και χώρων πρασίνου, το έργο θα περιλαμβάνει τοπιοτέχνηση με ελεύθερη χρήση από το κοινό για σκοπούς ψυχαγωγίας και αναψυχής, ενώ μέσω αυτού επισκέπτες θα έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη θαλάσσια περιοχή της μαρίνας και στις δραστηριότητες του Ναυτικού Ομίλου (Yacht club).

Το κόστος για προώθηση των τριών έργων, εκτιμάται στα 25-30 εκατομμύρια ευρώ συν ΦΠΑ, ενώ αναθέτουσα αρχή θα είναι το υπουργείο Μεταφορών, είτε κατά αποκλειστικότητα είτε σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρνακας, ανάλογα και με τη δυνατότητα του Δήμου για εκτέλεσή τους.

Η κατασκευή μέρους του οδικού δικτύου που είχε συζητηθεί για να περιληφθεί στα έργα που θα υλοποιηθούν πρώτα, αφαιρέθηκε από τις προτεραιότητες μετά από εισήγηση της ad hoc επιτροπής, καθώς ο χαρακτήρας του δρόμου θα εξαρτηθεί από την έκταση της ανάπτυξης γης που θα ακολουθήσει.

Σημειώνεται πως, τα έργα για τη συντήρηση και αναβάθμιση της μαρίνας εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν Σεπτέμβριο του 2026, για την ανέγερση του Ναυτικού Ομίλου μέχρι τον Δεκέμβριο του 2027 και της διαμόρφωσης πάρκου και χώρων πρασίνου μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2027.

Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα έργα

Αναφορικά με τα υπόλοιπα έργα που εντάσσονταν στον σχεδιασμό της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, κοινή προσέγγιση του υπουργείου Μεταφορών και της ad hoc επιτροπής αποτελεί ότι η απόφαση για επέκταση της μαρίνας και του λιμανιού δύναται να ληφθεί μετά από σχετική μελέτη εμπειρογνωμόνων, ενώ οι ανάγκες ανάπτυξης του λιμανιού πρέπει να αξιολογηθούν σε συνάρτηση με την επέκταση του λιμανιού στο Βασιλικό.

Θεωρείται, είπε, ότι η ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί μέσω διαδικασίας σύμβασης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ως ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την ανάπτυξη και διαχείριση σημαντικών και σύνθετων υποδομών οικονομικής, κοινωνικής και εμπορικής αξίας.

Για την προώθηση, ωστόσο, των υπόλοιπων έργων, θα διερευνηθεί πρώτα το ενδιαφέρον από επενδυτές, τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, μέσω σύντομης διαδικασίας διαβουλεύσεων, που δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους τρεις μήνες, και στη συνέχεια θα ανατεθεί η εκπόνηση μελέτης σε ειδικούς, από την οποία θα διαφανεί η αναγκαιότητά τους και θα αποφασιστεί εάν θα υλοποιηθούν ή όχι.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου