Αναβαθμίζεται ο παραλιακός δρόμος στην Πόλη Χρυσοχούς, από Λατσί μέχρι Λίμνη

Στην κατασκευή και βελτίωση του παραλιακού δρόμου Πόλεως Χρυσοχούς, στοχεύει το προτεινόμενο έργο, το οποίο εξασφάλισε την έγκριση του Τμήματος Περιβάλλοντος.

Το έργο περιλαμβάνεται στο δίκτυο των Δρόμων Πρωταρχικής Σημασίας του Τοπικού Σχεδίου Κόλπου Χρυσοχούς και ο σχεδιασμός βασίστηκε στο Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως.

Ο δρόμος που θα βελτιωθεί έχει αφετηρία την τοποθεσία «Χαλίμες», κοντά στην κοινοτική παραλία στο Λατσί και τέρμα την τοποθεσία «Κάμπος του Μαυροβουνιού», στο ανατολικό μέρος των διοικητικών ορίων του Δήμου, παρά το ξενοδοχείο «Antara Palace».

Βελτίωση πρόσβασης, ποδηλατόδρομοι και στάσεις λεωφορείων
Η κατασκευή και βελτίωση του δρόμου αυτού χαρακτηρίζεται ως πολύ σημαντική, επειδή συνδέει την περιοχή του λιμανιού στο Λατσί με την περιοχή ανατολικά του Δήμου Πόλεως Χρυσοχούς. Συγκεκριμένα, αναμένεται να μειωθεί η διακίνηση από τον πυρήνα του οικισμού, ενώ η πρόσβαση και διακίνηση τόσο των πυροσβεστικών οχημάτων όσο και οχημάτων άλλων υπηρεσιών, προς την περιοχή του δάσους που βρίσκεται ο κατασκηνωτικός χώρος θα γίνεται γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια χωρίς να επηρεάζεται ο πυρήνας του οικισμού. Επιπρόσθετα, θα δημιουργηθούν ποδηλατοδρόμοι και στάσεις λεωφορείων δίνοντας τη δυνατότητα σε κατοίκους και επισκέπτες να μετακινούνται με εναλλακτικούς τρόπους πέραν του ιδιωτικού οχήματος.
Το εκτιμώμενο κόστος του έργου ανέρχεται στα €9 εκατ., ενώ οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν με την έκδοση των απαιτούμενων αδειών και να διαρκέσουν για έναν χρόνο.

polisdromos1000

Τρεις νέοι κυκλικοί κόμβοι
Σημειώνεται ότι στο παρόν στάδιο, το μεγαλύτερο μέρος του εν λόγω δρόμου είναι ασφαλτοστρωμένο. Το μήκος του υπό μελέτη δρόμου είναι 4.570 μέτρα, περίπου, εκ των οποίων τα 420 μέτρα, περίπου, αφορούν δευτερεύον οδικό δίκτυο. Από τα 4.150 μέτρα του άξονα του δρόμου, τα 3.400 μέτρα θα είναι κατά μήκος του υφιστάμενου άξονα σε εγγεγραμμένο δρόμο ενώ τα 750 μέτρα, περίπου, θα αποτελούν νέα χάραξη που περνά από ιδιωτικά τεμάχια με αρόσιμες ξηρικές καλλιέργειες. Η νέα χάραξη ξεκινά περίπου από τον δεύτερο κυκλικό κόμβο και τελειώνει 250 μέτρα, περίπου, πριν τον τρίτο κυκλικό κόμβο. Στον σχεδιασμό του έργου περιλαμβάνεται και η κατασκευή 3 νέων κυκλικών κόμβων. Ο πρώτος κυκλικός κόμβος θα δημιουργηθεί στο δυτικό άκρο των ορίων του έργου στην Λεωφόρο Ακαμάντος παρά τη συμβολή της με την οδό Ευρώπης. Ο δεύτερος κυκλικός κόμβος θα βρίσκεται σε απόσταση 865 μέτρων περίπου ανατολικότερα του πρώτου και ο τρίτος κυκλικός κόμβος θα βρίσκεται στη συμβολή της οδού Θεσσαλονίκης με την οδό Δίος Πολιέως (μπροστά από το Νοσοκομείο Πόλης Χρυσοχούς). Θα χρειαστεί να γίνουν απαλλοτριώσεις τόσο στη νέα χάραξη όσο και στον υφιστάμενο άξονα για εξασφάλιση του απαιτούμενου πλάτους. Συμφωνά με τους μελετητές στον αρχικό σχεδιασμό υπήρχε μόνο η κατασκευή του τρίτου κυκλικού κόμβου, όμως με τα από διαβούλευση με την Τεχνική Επιτροπή Κεντρικού Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων (ΤΕΚΦΕΚΠ) του Τμήματος Δημοσίων Έργων, ζητήθηκε όπως προστεθούν στον σχεδιασμό το υπό αναφορά έργου και οι άλλοι δύο κυκλικοί κόμβοι.

Εξάλλου, κατά την κατασκευή του δρόμου θα επηρεασθούν δενδρώδεις και ξηρικές καλλιέργειες, μεμονωμένα δέντρα ευκαλύπτου και ελιών καθώς και άλλη συνανθρωπική βλάστηση. Βάσει του Τμήματος Δασών, πλησίον του δεύτερου κυκλικού κόμβου θα επηρεασθούν δυο ευκάλυπτοι μεγάλων διαστάσεων και ένα κυπαρίσσι, καθώς και στο χιλιομετρικό τμήμα 2700-3400m θα επηρεασθούν 70, περίπου, ελαιόδεντρα και κυπαρίσσια.

Για την βελτίωση και κατασκευή του προτεινόμενου έργου, ο εργολάβος θα περιφράξει τον προτεινόμενο χώρο κατασκευαστικών εργασιών, ώστε να αποτρέπεται η είσοδος στους μη έχοντας εργασία και να αποφεύγεται η έκθεση τους σε κίνδυνο και η πρόκληση ατυχημάτων. Για την υλοποίηση του απαιτούνται εργασίες οριοθέτησης, χωματουργικές εργασίες, αφαίρεση επιφανειακού εδάφους και της επηρεαζόμενης βλάστησης όπου υπάρχει, ετοιμασία του προτεινόμενου χώρου για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών. Με τη χρήση μηχανικών μέσων θα γίνουν οι απαιτούμενες εκσκαφές ή/και επιχωματώσεις ούτως ώστε να επιτευχθούν τα επιθυμητά υψόμετρα, τα οποία, την δεδομένη στιγμή, δεν έχουν καθοριστεί. Σημειώνεται ότι ο όγκος του εκσκαφέντος υλικού σε περίπτωση που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιχωματώσεις στο έργο, θα παραδίδεται σε αδειοδοτημένες μονάδες διαχείρισης αποβλήτων. Τέλος, εφόσον υλοποιηθούν οι απαραίτητες υποδομές θα τοποθετηθούν οι στρώσεις υλικών του οδοστρώματος δρόμου, ποδηλατοδρόμου και πεζοδρομίου.

polisdromos2

Οι τυπικές διατομές έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Α. Διατομή δύο λωρίδων (συνολικό πλάτος 17μέτρα)
• 6,6m αυτοκινητόδρομος (3,3m + 3,3m εκατέρωθεν του άξονα)
• 6,0m πεζοδρόμιο (3m + 3m εκατέρωθεν του άξονα) • 3,4m ποδηλατοδρόμος (στην μια πλευρά του άξονα)
• 1,0m λωρίδα πρασίνου (στην μια πλευρά του άξονα μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του αυτοκινητόδρομου)

Β. Διατομή δύο λωρίδων μαζί με πρόσθετη για τις δεξιόστροφες κινήσεις (συνολικό πλάτος 21μέτρα)
• 6,6m αυτοκινητόδρομος (3,3m + 3,3m εκατέρωθεν του άξονα)
• 3,0m λωρίδα δεξιόστροφης κίνησης
• 1,0m νησίδα (δίπλα από την λωρίδα δεξιόστροφης κίνησης)
• 6,0m πεζοδρόμιο (3m + 3m εκατέρωθεν του άξονα)
• 3,4m ποδηλατοδρόμος (στην μια πλευρά του άξονα), καθώς και 1,0m λωρίδα πρασίνου (στην μια πλευρά του άξονα μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του • αυτοκινητόδρομου)

Δειτε Επισης

K. Iωάννου: Φοιτητικά δωμάτια στο κέντρο της Λευκωσίας-Παραδίδονται τα πρώτα 13 τον Νοέμβριο
Χ. Προύντζος: Σπουδαίες επενδύσεις στο κέντρο άλλαξαν το πρόσωπο της Λευκωσίας-Επανέρχεται με φόρα και δύναμη
Κ. Γιωρκάτζης: Προσέλκυση επιχειρήσεων με πράσινα και προσβάσιμα έργα στη Λευκωσία
Δέσποινα Χρυσοχού: Έδρα των διαχρονικών επενδύσεων το κέντρο της Λευκωσίας
Γιώργος Χρυσοχός: Πέραν των 246 εκατ. ευρώ η επένδυση της Cyfield στη Λευκωσία μέχρι το 2026
Κτήρια προς ενοικίαση στο κέντρο της Λεμεσού ζητά το ΤΕΠΑΚ
Εκτόξευση αδειών οικοδομής τον Ιούνιο λόγω... ΕΟΑ-Ετήσια αύξηση 150%
Επενδυτική ευκαιρία με μεγάλο γωνιακό οικόπεδο στον Δήμο Λεμεσού από την Altamira Real Estate
Οι τάσεις στην αγορά ακινήτων της Λευκωσίας...Ποιο όροφο επιλέγουν οι αγοραστές διαμερισμάτων
Το οδικό δίκτυο και πού βρίσκεται η μαρίνα της Πάφου-Συνάντηση εμπειρογνωμόνων του ΕΒΕ με Τμήμα Περιβάλλοντος