Κωνσταντίνος Καποδίστριας: Αυξημένοι τζίροι, ομαλοποιήθηκαν οι τιμές των ανταλλακτικών και των ελαστικών

Με αυξημένους τζίρους, σε ρυθμό 8%-10% σε σχέση με πέρσι, κινήθηκε γενικά η αγορά ανταλλακτικών και ελαστικών κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουλίου, η οποία είναι η περίοδος κατά την οποία οι περισσότεροι οδηγοί προτιμούν να κάνουν το προγραμματισμένο σέρβις του αυτοκινήτου τους, αφού αυτό το διάστημα το κοινό αρχίζει να κάνει τα καλοκαιρινά του πλάνα και θέλει να έχει πανέτοιμο το αυτοκίνητό του.

Το πιο πάνω ανέφερε στο InBusinessNews o εκ των γενικών διευθυντών/ιδιοκτητών της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας, εξηγώντας ότι πολλοί καταναλωτές στρέφονται σε εναλλακτικές μάρκες για τις ανάγκες του αυτοκινήτου τους, σε ελαστικά και ανταλλακτικά, παρά σε premium μάρκες.

Γνήσια και μη γνήσια ανταλλακτικά

«Πρόκειται για ποιοτικούς κατασκευαστές των οποίων τα ανταλλακτικά σε πάρα πολλές περιπτώσεις προσφέρουν άκρως ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Υπάρχουν πάρα πολλές μάρκες ανταλλακτικών που προσφέρουν εναλλάξιμη ποιότητα (matching quality), η οποία κατοχυρώνεται και από τον σχετικό κανονισμό Block Exemption της ΕΕ - για χρησιμοποίηση ανταλλακτικού το οποίο είναι τεκμηριωμένα εναλλάξιμο, ώστε να ισχύει η εγγύηση του οχήματος», είπε ο κ. Καποδίστριας.

Κάποιες μπορεί να μην είναι οι γνήσιες μάρκες, συμπλήρωσε, αλλά είναι εξαιρετικής ποιότητας και εναπόκειται στον κάθε έμπορο ανταλλακτικών να φροντίζει να εισάγει ποιοτικές επιλογές για τους πελάτες του.

Η Chr. Kapodistrias & Sons, πέραν των πολλών γνήσιων ανταλλακτικών που εισάγει, φροντίζει να εισάγει και μη γνήσια ανταλλακτικά, τα οποία, όμως, είναι εξαιρετικής ποιότητας και προέρχονται από χώρες όπως οι Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Αυστραλία, Νότιο Κορέα και Γερμανία, σημείωσε, προσθέτοντας ότι «ακόμα και τα πιο φθηνά ανταλλακτικά μας, τα οποία τα προμηθευόμαστε για λόγους τιμής και ανταγωνιστικότητας, φροντίζουμε να έχουν μια συγκεκριμένη ποιότητα».

Η διαφορά στο κόστος

Ερωτηθείς για την διαφορά στο κόστος των γνήσιων και των μη γνήσιων ανταλλακτικών, ο Κωνσταντίνος Καποδίστριας είπε ότι σε κάποιες περιπτώσεις τα μη γνήσια είναι φθηνότερα κατά 20%-30% και σε κάποιες άλλες προσφέρονται στη μισή τιμή.

Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως εξήγησε, στις οποίες η Chr. Kapodistrias & Sons φροντίζει να προμηθεύεται τρεις διαφορετικές ποιότητες ανταλλακτικών: Το γνήσιο, ένα μεσαίας ποιότητας, το οποίο είναι φθηνότερο κατά 20%-30% από το γνήσιο και μια τρίτη επιλογή, η οποία κοστίζει τα μισά από την τιμή του γνήσιου.

Εναπόκειται στον καταναλωτή να επιλέξει αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες του ιδίου και του αυτοκινήτου του, επισήμανε ο κ. Καποδίστριας, σημειώνοντας ότι, για παράδειγμα, κάποιος με ευρωπαϊκό αυτοκίνητο πέντε χρονών θα προτιμήσει το γνήσιο ή στη χειρότερη περίπτωση ένα μεσαίας επιλογής ποιοτικό ανταλλακτικό ενώ ο ιδιοκτήτης ενός εμπορικού αυτοκινήτου 12 χρονών θα επιλέξει ευκολότερα τη φθηνότερη επιλογή.

Όπως διευκρίνισε, οι εναλλακτικές μάρκες ανταλλακτικών και ελαστικών σε αρκετές περιπτώσεις παρέχουν τον ίδιο χρόνο ζωής με τις premium μάρκες, αλλά και στις περιπτώσεις που αυτό δεν ισχύει, η διαφορά στο χρόνο ζωής δεν είναι τόσο μεγάλη που να αποτρέπει κάποιον από το να κρίνει τις εναλλακτικές μάρκες ως πιο συμφέρουσα επιλογή, βάσει των δεδομένων του.

Ομαλοποίηση τιμών μετά τις… φουρτούνες

Όσον αφορά τις υφιστάμενες τιμές των ανταλλακτικών και των ελαστικών, μετά τις αλματώδεις αυξήσεις που άρχισαν πριν από τρία χρόνια- οι οποίες ήταν απότοκο των προβλημάτων που προκλήθηκαν στην αγορά από την εμφάνιση της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία- έχουν ομαλοποιηθεί και, πλέον, οι όποιες αυξήσεις είναι ελάχιστες.

Όπως ανέφερε ο κ. Καποδίστριας, η μονιμοποίηση των τότε αυξήσεων έγκειται σε γεγονότα όπως ο πενταπλασιασμός του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η αύξηση της τιμής των πρώτων υλών, του κόστους παραγωγής και του κόστους ενέργειας.

Ζητήματα τα οποία -πέραν του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το οποίο εξομαλύνθηκε- υφίστανται μέχρι σήμερα.

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία κατέδειξε το μέγεθος των ποσοτήτων πρώτων υλών που εξάγονταν από τη Ρωσία, αλλά και την Ουκρανία σε ένα βαθμό, προς την Ευρώπη για την κατασκευή ανταλλακτικών, κτλ., αφού οι κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ κατά της Ρωσίας άνοιξαν μια τρύπα στην επάρκεια πρώτων υλών, οι οποίες αναζητήθηκαν από άλλες χώρες -όπως χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής», είπε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι, από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα, οι αυξήσεις στα ανταλλακτικά κυμαίνονται σε ένα ποσοστό 15%-20%, όπως και στα ελαστικά.

Ένταση στη Μέση Ανατολή και καθυστερήσεις

Ερωτηθείς για το εάν τον προβληματίζει η αυξανόμενη ένταση στη Μέση Ανατολή, ο κ. Καποδίστριας υπέδειξε ότι η ανησυχία του αφορά το θέμα της γενικότερης ψυχολογίας των καταναλωτών, αφού έχει παρατηρηθεί ότι πάντοτε σε τέτοιας και παρόμοιας φύσης γεγονότα επέρχεται μια παγωμάρα από πλευράς καταναλωτών.

Ο νούμερο ένα τομέας που μπορεί να επηρεαστεί σε τέτοιες καταστάσεις είναι ο τουρισμός, είπε ο κ. Καποδίστριας, σημειώνοντας ότι εάν επηρεαστεί η οικονομία της χώρας τότε θα επηρεαστούν όλοι οι κλάδοι.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι, λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις, τριών με τεσσάρων εβδομάδων, στις παραδόσεις ανταλλακτικών και ελαστικών, όπως και κάποια αυξημένα κόστη μεταφοράς, χωρίς, ωστόσο, να παρατηρούνται οποιεσδήποτε ελλείψεις στην αγορά.

Δειτε Επισης

Philippe Bone: Μεγαλόπνοα σχέδια για την Accor στην Κύπρο-Σχεδιάζει τουλάχιστον 40 ξενοδοχεία με δέκα έργα ήδη σε εξέλιξη
«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία