Οριστικό... Τερματίζεται η σύμβαση με CPP για το τερματικό μόλις παραδοθεί στην Κύπρο ο «Προμηθέας»
Μάριος Αδάμου 09:51 - 09 Ιουλίου 2024
Σε οριστική και τελεσίδικη λύση της μεταξύ τους συνεργασίας για την κατασκευή του τερματικού φυσικού αερίου στο Βασιλικού οδεύουν ΕΤΥΦΑ και CPP, με το διαζύγιο να υπογράφεται αφότου παραδοθεί στην Κύπρο το πλοίο «Προμηθέας»(σ.σ. η πλωτή μονάδα).
Αυτό ουσιαστικά ανακοίνωσε ο Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Παπαναστασίου, στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου.
- Διαβάστε επίσης: Τερματικό: Η... απελευθέρωση του «Προμηθέα», το διαζύγιο με CPP και γιατί δεν θα χρειαστεί νέος διαγωνισμός
Σε εκτός ατζέντας συζήτηση για το τερματικό υγροποιημένου φυσικού αερίου, και ερωτηθείς εάν υπάρχουν οποιεσδήποτε εξελίξεις, τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζει το Κοινοβούλιο, ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε ότι, «υπάρχει έντονη διαβούλευση, σχεδόν επί καθημερινής βάσης, μεταξύ ΕΤΥΦΑ και CPP», σημειώνοντας πως φαίνεται να προδιαγράφεται μία κατάληξη που αποδέχονται τα μέρη.
«Κατά κύριο λόγο καταλήγουν ότι τερματίζουν τη σχέση και παράλληλα παραδίδεται το πλοίο ως έχει», εξήγησε, υπογραμμίζοντας ότι «το πλοίο είναι έτοιμο ως πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου».
«Ο νηογνώμονας είναι εντάξει, υπό προϋποθέσεις, να αποπλεύσει για Κύπρο», πρόσθεσε, υποδεικνύοντας πως «η δεύτερη πιστοποίηση για αεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, δεν μπορεί να δοθεί ενόσω βρίσκεται στη Σαγκάη το πλοίο».
Η ΕΤΥΦΑ, συνέχισε, «προσβλέπει να αποπλεύσει το πλοίο το συντομότερο, ίσως και τις επόμενες μέρες» και «παράλληλα να τερματιστεί η σύμβαση».
Σύμφωνα με τον Υπουργό Ενέργειας, την λύση αυτή την αποδέχονται και τα δύο μέρη και ως εκ τούτου, γίνεται σχεδιασμός για ολοκλήρωση του τερματικού με άλλα μέσα».
«Το τερματικό έπρεπε να παραδοθεί τον Σεπτέμβρη αλλά η εταιρεία προσπαθεί να αποποιηθεί των ευθυνών της», συμπλήρωσε.
Επανερχόμαστε στο… plan a
Ερωτηθείς εάν υπάρχει plan b για ολοκλήρωση του τερματικού, ο κ. Παπαναστασίου είπε ότι «δεν υπάρχει plan b γιατί το plan b πλέον είναι plan a», σημειώνοντας ότι «μετακινηθήκαμε σε άλλους σχεδιασμούς».
«Ο διαφορετικός τρόπος υπάρχουν ρήτρες που επιβιώνουν ενός τερματισμού και εάν αυτές οι ρήτρες δεν μπορούν να ολοκληρώσουν το τερματικό, θα εξευρεθεί νέος εργολάβος για να το ολοκληρώσει», επεσήμανε.