Ανησυχία στη Βουλή για το λιμάνι της Λάρνακας-Ερωτηματικά για την προσωρινότητα της διαχείρισης από ΑΛΚ

Η κοινοβουλευτική επιτροπή Οικονομικών εξέτασε τη Δευτέρα συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους €8,42 εκατ. για τη Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ), η οποία αναλαμβάνει τη διαχείριση του λιμανιού Λάρνακας μετά την κατάρρευση της σύμβασης με την Kition Ocean Holdings, για την διπλή ανάπτυξη του Λιμανιού και της μαρίνας της πόλης.

Αν και δόθηκαν εξηγήσεις ότι πρόκειται για προσωρινή διευθέτηση μέχρι να αποφασιστεί το μέλλον της ανάπτυξης, βουλευτές εξέφρασαν ερωτηματικά για την προσωρινότητα της απόφασης αυτής, αλλά και για το πλάνο της Kυβέρνησης όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο.

Παρουσιάζοντας τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό, ο Διευθυντής της ΑΛΚ, Άνθιμος Χριστοδουλίδης ανέφερε μετά τον τερματισμό της σύμβασης, η ΑΛΚ έλαβε επιστολή από το Υπουργείο Μεταφορών όπως αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του λιμανιού της Λάρνακας σε προσωρινή βάση, κάτι που έγινε κατορθωτό από την ίδια μέρα χωρίς να υπάρξουν σοβαρά προβλήματα, όπως είπε.

Τόνισε ωστόσο ότι λόγω εμπορικοποίησης των δύο λιμανιών της χώρας, η ΑΛΚ δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό ούτε και τον εξοπλισμό, προκειμένου να λειτουργήσει τις υπηρεσίες του λιμανιού και ως εκ τούτου χρειάζεται υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα.

Με βάση το σημείωμα που δόθηκε από τον συνολικό συμπληρωματικό προϋπολογισμό, τα €7 εκατ. αφορούν στη λειτουργία του λιμανιού και το €1,4 εκατ. αφορούν σε καταβολή αποζημιώσεων που επιδίκασε από το 2007 Δικαστήριο στην εταιρεία First Electric, η οποία πλήρωσε την ΑΛΚ για άδεια χρήσης τεμαχίου το οποίο δεν άνηκε στην Αρχή Λιμένων.

Η εταιρεία είχε καταβαλει €1,08 εκατ. στην ΑΛΚ, όπως είπε.

Όλοι οι βουλευτές υπέβαλαν ερωτήσεις για την χρονική διάρκεια του προσωρινού χαρακτήρα για την ανάληψη της λειτουργίας του λιμανιού από την ΑΛΚ και την απουσία συνολικού πλάνου από την Κυβέρνηση.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά διερωτήθηκε για το χρονικό διάστημα που θα ισχύει η αγορά υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα όσον αφορά τη λειτουργία του λιμανιού της πόλης, ενώ η βουλευτής Σάβια Ορφανίδου είπε πως η ίδια δεν κρύβει ότι «μετά και από τη σημερινή συζήτηση προβληματιζόμαστε και ανησυχούμε ότι αυτό έργο, που έχει μεγάλα οφέλη, μήπως πάει στις ελληνικές καλένδες».

Από πλευράς ΑΚΕΛ, ο βουλευτής Χρίστος Χριστοφίδης επέκρινε την απουσία του πολιτικού προϊστάμενου του Υπουργείου Μεταφορών προκειμένου να ενημερώσει την επιτροπή. «Εμείς αυτό που εισπράξαμε από την Κυβέρνηση είναι ότι δεν υπάρχει κανένας στρατηγικός σχεδιασμός για το τι θα γίνει με το λιμάνι της Λάρνακας», είπε, προσθέτοντας ότι η προσωρινή διαχείριση δεν επιτρέπει στη ΑΛΚ να καταρτίσει ένα σχεδιασμό και να προβεί στις αναγκαίες επενδύσεις.

Εξάλλου, ο βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης σημείωσε την ετοιμότητα της ΑΛΚ να αναλάβει τη λειτουργία του λιμανιού της πόλης, αλλά παρατήρησε ότι στην Κίτιον υπήρχαν και υψηλόμισθοι υπάλληλοι, που ενδεχομένως να μην είναι αναγκαίοι για να τους επωμιστεί το κράτος μέχρι να γίνει ο στρατηγικός συνδυασμός.

Απαντώντας, ο κ. Χριστοδουλίδης ανέφερε πως το κράτος πρέπει να απαντήσει ποιος είναι ο τελικός σχεδιασμός, προσθέτοντας πως η ΑΛΚ έχει ενώπιον της την επιστολή που κάνε λόγο για προσωρινή διαχείριση. Είπε εξάλλου ότι η Αρχή θα έχει και έσοδα από την προσωρινή διαχείριση, με τα έσοδα να υπολογίζονται γύρω στα €8 εκατ.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών είπε ότι ορθά δόθηκε ο έλεγχος του λιμανιού στην Αρχή Λιμένων και ότι μετά τον τερματισμό της σύμβασης με τη Kitiοn καταβλήθηκε προσπάθεια να μην διασαλευτεί η λειτουργία του λιμανιού.

Υπενθύμισε ότι με σύμβαση που υπέγραψε το Υπουργείο Οικονομικών οι υπάλληλοι της Kition μεταφέρθηκαν στην Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Λάρνακας (ΕΤΑΛ), με τους μισθούς να καταβάλλονται κατά 80% από την ΑΛΚ και κατά 20% από το Υπουργείο Μεταφορών.

Υπενθύμισε ακόμη ότι έχει συσταθεί ad hoc επιτροπή στη Λάρνακα στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας της πόλης προκειμένου να δοθούν εισηγήσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο με ορίζοντα το τέλος Αυγούστου, έτσι ώστε να ληφθούν αποφάσεις.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι αυτή η προσωρινή λύση ήταν επιτακτική ανάγκη έτσι ώστε να λειτουργήσει το λιμάνι της Λάρνακας. Σημείωσε ότι η συμφωνία την ΕΤΑΛ προβλέπει μεταβατική περίοδο μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Δειτε Επισης

Το πράσινο κτίριο του ΚΕΒΕ... Τα βήματα μετατροπής και ο στόχος εξασφάλισης της πράσινης πιστοποίησης(pics)
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Η κατάσταση των ΜΕΔ στο τραπεζικό σύστημα της χώρας-Στα πόσα εκατ. τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια
Καβγάς στα «απόνερα» της διακοπής της σύμβασης για το λιμάνι και την μαρίνα-Στα άκρα Kition και κυβέρνηση
Σήκωσε το γάντι στα «πυρά» της Kition το υπ. Μεταφορών-Απαντά μετά από διαβούλευση με τη Νομική Υπηρεσία
Φουλ επίθεση η Kition... Παράνομος τερματισμός της σύμβασης, πλήρης ανεπάρκεια διαχείρισης της κατάστασης
Nissi Park: Αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών μέσω ανακαίνισης δωματίων και κοινόχρηστων χώρων (photos)
Όμιλος Punin: Η δραστηριοποίηση, τα μεγάλα σχέδια και το όραμα του ιδρυτή του για την Κύπρο
Ηλεκτρική διασύνδεση σε θολά νερά και ο κίνδυνος… ηλεκτροπληξίας για την Κυπριακή Δημοκρατία
Mall of Cyprus: Στρατηγικές αλλαγές, νέοι tenants και brands-Τέλος εποχής για K Cineplex