Μαρίνος Βουκής: Γιατί να αποφύγουν οι επιχειρήσεις το Greenwashing

Στις μέρες μας, οι οργανισμοί επενδύουν σημαντικά στις επιστήμες της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ για να επικοινωνήσουν τις δράσεις τους που αφορούν την αειφόρο ανάπτυξη.

Η σύνδεση του μάρκετινγκ με την αειφόρο ανάπτυξη έχει γίνει πιο εμφανής μέσω υψηλών επενδύσεων σε διαφήμιση, δημιουργίας πράσινων και ηθικών προϊόντων, και την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Ωστόσο, η έννοια του Greenwashing αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, θέμα που ανέδειξε ο Δρ. Μαρίνος Βουκής, Πρόεδρος ΔΣ, CSR Cyprus. Το greenwashing ορίζεται ως η δημιουργία αναληθών εντυπώσεων για την βελτίωση της εταιρικής εικόνας, ενώ στην πραγματικότητα αυτή η θετική εικόνα δεν είναι πλήρως αληθής, είπε στην διάρκεια παρουσίασής του.

Για να προστατευθούν οι καταναλωτές από αυτές τις παραπλανητικές πρακτικές, η Οδηγία Green Claims έρχεται να επιβάλει την τεκμηρίωση των εθελοντικών πράσινων ισχυρισμών αν και, κατά τον ίδιο, δεν αρκεί από μόνης της καθώς παρουσιάζει τρωτά σημεία.

Όσο για τα οφέλη από την υιοθέτηση μιας πράσινης στρατηγικής, ο Πρόεδρος ΔΣ του CSR Cyprus, είπε ότι η επιτυχής ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης μπορεί να οδηγήσει σε μετεξέλιξη των οργανισμών σε πιο αποδοτικές οντότητες και να τους προσφέρει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. «Είναι καθήκον των οργανισμών να προωθούν την κοινωνική ισότητα, την οικονομική ευημερία και την περιβαλλοντική διαφύλαξη», τονίζει.

Σύμφωνα με τον Δρ. Βουκή οι επιχειρηματίες, πρέπει να δίνουν προσοχή στην τεκμηριωμένη επικοινωνία. Για να γίνει εφικτό χρειάζεται να διασφαλίζουν πως οι πράσινοι ισχυρισμοί είναι τεκμηριωμένοι και αληθείς. «Οι καταναλωτές είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί από ποτέ», προειδοποίησε.

«Επενδύστε σε πραγματικά βιώσιμες πρακτικές και όχι μόνο σε διαφημιστικές καμπάνιες. Η μακροπρόθεσμη επιτυχία εξαρτάται από την ουσιαστική δράση», είναι ακόμη μία πολύτιμη συμβουλή.

Εξίσου σημαντική είναι η διαφάνεια και η αξιοπιστία. «Επιδιώξτε τη διαφάνεια στις επιχειρηματικές πρακτικές σας. Οι καταναλωτές εκτιμούν την ειλικρίνεια και την αξιοπιστία», επεξήγησε.

Παρέθεσε επίσης παραδείγματα προς αποφυγή και στη συνέχεια είπε: “Μην χρησιμοποιείτε ασαφείς όρους όπως "πράσινο" ή "φιλικό προς το περιβάλλον" χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία και αποδείξεις και μην υπερβάλλετε στις πράσινες επιδόσεις των προϊόντων σας. Η πραγματικότητα πρέπει να ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις σας».

Έμφαση έδωσε και στην παραπλανητική σήμανση, συμβουλεύοντας τις επιχειρήσεις να αποφεύγουν τη χρήση ετικετών και σημάτων που μπορεί να παραπλανήσουν τους καταναλωτές σχετικά με την πραγματική βιωσιμότητα των προϊόντων τους.

Στα βασικά συμπεράσματα του ομιλητή, το γεγονός ότι η ευθύνη για την προώθηση μιας πιο βιώσιμης και δίκαιης αγοράς είναι συλλογική και ότι απαιτεί την ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων μερών.

«Με την υιοθέτηση των κατάλληλων πρακτικών και τη συμμόρφωση με τις οδηγίες της CSRD και της Green Claims, οι οργανισμοί μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να διασφαλίσουν την μακροπρόθεσμη επιτυχία τους», καταλήγει.

Ο Δρ. Βουκής μιλούσε στο 16ο Συνέδριο για την Εταιρική Βιωσιμότητα & Υπευθυνότητα.

Δειτε Επισης

Η Κωτσόβολος παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ με τίτλο «ΔΥΝΑΤΟΣ. Ένας άνθρωπος απέναντι σε 250 χιλιόμετρα ανοιχτής θάλασσας»
Επιτακτική ανάγκη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στον χώρο της υγείας-Η διαβεβαίωση Μιχάλη Δαμιανού
Ρίχνουν μαύρο την ώρα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων στο ΡΙΚ-Στον αέρα και η προβολή του τελικού του Euro
Wolt: Χαιρετίζει την συλλογική σύμβαση στον κλάδο διαχείρισης στόλου
ΕΤΕΚ: Νέα εποχή με την έναρξη της λειτουργίας των Επαρχιακών Οργανισμών Αυτοδιοίκησης
Συλλογική σύμβαση για πρώτη φορά στον κλάδο διανομής και ταχυμεταφορών-Καλύπτει 3.000 εργαζόμενους
Κάνει rebranding o Παγκύπριος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξοικονόμησης Ενέργειας-Γιατί αλλάζει ονομασία
ΚΕΒΕ: «Γε’ νέο Επιχειρείν 2024»-Έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων
Οι αρμόδιοι φορείς ενημέρωσαν και ενημερώθηκαν: Η Ευρώπη αλλάζει τις ζωές μας
Μέλος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Πανεπιστημίων EMERGE το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος