Φουλ επίθεση η Kition... Παράνομος τερματισμός της σύμβασης, πλήρης ανεπάρκεια διαχείρισης της κατάστασης

Φουλ στην επίθεση, εξαπολύοντας πυρά κατά της κυβέρνησης, πέρασε η Kition Ocean Holdings, κάνοντας λόγο για παράνομο τερματισμό της σύμβασης σε σχέση με την ενίαια ανάπτυξη της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας και κατηγορώντας την για πλήρη ανεπάρκεια διαχείρισης της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.

Η Kition έδωσε στην δημοσιότητα τη σύνοψη επιστολής που απέστειλε στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων με στόχο, όπως αναφέρει. την αποκατάσταση των γεγονότων που αφορούν τις διαδικασίες μετάβασης των λειτουργιών του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας.

Στην επιστολή, η εταιρεία δίνει την δική της εκδοχή των γεγονότων σε σχέση με τις διαδικασίες μεταφοράς των υπαλλήλων, των εργασιών και των περιουσιακών στοιχείων, σημειώνοντας πως ήταν απόφαση της Κυβέρνησης να τερματίσει παράνομα τη σύμβαση παραχώρησης με άμεση ισχύ και να ζητήσει από την Kition Ocean Holdings την άμεση εκκένωση των εγκαταστάσεων του έργου χωρίς να έχει σκεφτεί προηγουμένως πώς, μεταξύ άλλων, τα πολλά και διαφόρων ειδών περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν, κάτι που τώρα προκαλεί καθυστέρηση και περιπλοκότητες.

Όπως υποστηρίζει περαιτέρω, οι ενέργειές και δηλώσεις της κυβέρνησης προκαλούν σημαντική ζημιά στη φήμη της Kition Ocean Holdings και προς τούτο η εταιρεία επιφυλάσσει όλα τα νομικά δικαιώματά της.

Στην επιστολή της, η Kition Ocean Holdings διαβεβαίωνει ότι καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής μεταφοράς των περιουσιακών στοιχείων, σε συμμόρφωση με τις προϋποθέσεις που τίθενται από το Νόμο ή την κοινή πρακτική, αλλά, όπως υποδεικνύει, χρειάζεται την έγκαιρη και κατάλληλη συνεργασία της κυβέρνησης για να επιτευχθεί αυτό.

Διαβάστε πιο κάτω τη σύνοψη της επιστολής της Kition προς το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, όπως αυτή δόθηκε στην δημοσιότητα από την εταιρεία:

  • Στις 27 Μαΐου 2024, η Κυβέρνηση απέστειλε την ούτω καλούμενη ειδοποίηση τερματισμού της Σύμβασης Παραχώρησης (η νομιμότητα της ειδοποίησης τερματισμού τυγχάνει αμφισβήτησης), σε σχέση με τη Μαρίνα και το Λιμάνι της Λάρνακας, και διέταξε την Kition Ocean Holdings να εκκενώσει αμέσως τις εγκαταστάσεις τόσο στη Μαρίνα, όσο και στο Λιμάνι της Λάρνακας, ώστε η Κυβέρνηση να αποκτήσει όλα τα δικαιώματα επί του Έργου. Η ίδια η Κυβέρνηση ήταν αυτή που επέλεξε να μην υπάρξει περίοδος παράδοσης, που θα επέτρεπε την ομαλή μεταβίβαση των εργασιών και των όποιων περιουσιακών στοιχείων. Αντ' αυτού, εμφανίστηκε με συνοδεία της Αστυνομίας, χωρίς όμως πραγματικό σχέδιο ή κατεύθυνση, για το πώς να προχωρήσει και πως το Λιμάνι και η Μαρίνα της Λάρνακας να μην επηρεαστούν αρνητικά, παρά το γεγονός ότι η Σύμβαση Παραχώρησης προέβλεπε ότι η Κυβέρνηση θα μπορούσε να καθορίσει περίοδο ειδοποίησης προτού τυχόν τερματισμός τεθεί σε ισχύ, ούτως ώστε κατά την εν λόγω μεταβατική περίοδο η Kition Ocean Holdings να βοηθήσει στην ομαλή μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων πίσω στην Κυβέρνηση.
  • Η πλήρης ανεπάρκεια της Κυβέρνησης στη διαχείριση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί αποτελεί την αιτία κάθε προβλήματος στη λειτουργία του Λιμανιού και της Μαρίνας επηρεάζοντας ακόμη και τη μεταφορά των υπαλλήλων, των εργασιών και των περιουσιακών στοιχείων.
  • Η Kition Ocean Holdings έχει δείξει εξαιρετική αυτοσυγκράτηση αντιμετωπίζοντας επί καθημερινής βάσης την αναφερόμενη ανεπάρκεια της Κυβέρνησης πλην όμως έχει προσπαθήσει και συνεχίζει να προσπαθεί μέχρι και σήμερα, ώστε η μεταφορά να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν συντομότερα. Ωστόσο, η Κυβέρνηση έχοντας δεχθεί δημόσια κριτική για τα προβλήματα που προέκυψαν στη λειτουργία του Λιμανιού από διάφορα επηρεαζόμενα μέρη (επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών, υπαλλήλους, Συντεχνίες κλπ.) έχει επιδείξει πρωτοφανή κακή πίστη, προσπαθώντας να μετακυλήσει τις ευθύνες της στην Kition Ocean Holdings. Η Κυβέρνηση έχει επανειλημμένα παραπλανήσει τα Μέσα Ενημέρωσης και κατ’ επέκταση την κοινή γνώμη ότι οι καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα στη λειτουργία του Λιμανιού και της Μαρίνας από τη στιγμή που ανέλαβε, οφείλονται στη δήθεν απροθυμία της Kition Ocean Holdings να συνεργαστεί με την Κυβέρνηση για τη μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από την αλήθεια και τα πραγματικά γεγονότα.
  • Μετά τον τερματισμό της Σύμβασης Παραχώρησης, πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις σχετικά με την παράδοση. Ζητήθηκε από την Κυβέρνηση να ορίσει έναν ειδικό Πληροφορικής που θα συνεργαστεί με τον ειδικό Πληροφορικής της Kition Ocean Holdings για την παραχώρηση και μεταβίβασης των κωδικών στα διάφορα λογισμικά. Ωστόσο, η Κυβέρνηση δεν αντιλαμβανόταν, παρά τις λεπτομερείς επεξηγήσεις οι οποίες δόθηκαν από την Kition Ocean Holdings, ότι για τη μεταφορά του λογισμικού Marina Master και άλλων λογισμικών ήταν αναγκαία η εμπλοκή ατόμου ειδικά καταρτισμένου στο πεδίο της Πληροφορικής όπως επίσης ότι χρειαζόταν να έχει διαθέσιμους διαμετακομιστές για τον σκοπό αυτό. Τελικά, η Kition Ocean Holdings σχεδίασε μια διαδικασία βήμα-προς-βήμα για διευκόλυνση της κατάστασης.
  • Επίσης, η Kition Ocean Holdings ζήτησε επανειλημμένα από την Κυβέρνηση να δηλώσει σε ποιον πρέπει να μεταβιβαστεί η κυριότητα των διαφόρων μηχανημάτων καθώς και να δηλώσει ποια μηχανήματα είναι τα πιο επείγοντα ώστε να γίνει άμεση μεταφορά και μεταβίβαση τους. Η Κυβέρνηση και σε αυτό το σημείο απέτυχε να κατανοήσει τη διαδικασία που έπρεπε να ακολουθηθεί και ότι η μεταφορά και μεταβίβαση έπρεπε να δηλωθεί στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών. Μόνο μετά τη δεύτερη συνάντησή στις 17/07/2024 η Κυβέρνηση έλαβε μέτρα για να σχεδιάσει τη μεταφορά και μεταβίβαση των μηχανημάτων.
  • Όσον αφορά τις ζυγιστικές γέφυρες (weight bridges), αγνοήθηκε επιστολή της Kition Ocean Holdings που στάλθηκε στις 20/06/2024 όπου ερωτήθηκε η Κυβέρνηση αν η Αρχή Λιμένων Κύπρου διαθέτει πιστοποιητικό βαθμονόμησης (calibration certificate) - καθώς το υφιστάμενο πιστοποιητικό ήταν καταχωρημένο στο όνομά της Kition Ocean Holdings. Εντέλει, στις 17/07/2024 η Κυβέρνηση συμφώνησε να μην χρησιμοποιήσει το πιστοποιητικό της Kition για τη χρήση των γεφυρών και έγινε αμέσως η μεταφορά των ζυγιστικών γεφυρών.
  • Οι αναφορές ότι η Kition Ocean Holdings έχει δήθεν κλειδώσει τα μηχανήματα και δεν τα παραδίδει στην Κυβέρνηση είναι αναληθής και παραπλανητικές. Όπως δηλώθηκε ρητώς στη συνάντησή στις 17/07/2024, όλα τα κλειδιά των μηχανημάτων βρίσκονται στην κατοχή των υπαλλήλων και ως εκ τούτου η Κυβέρνηση έχει πρόσβαση σε όλα τα μηχανήματα. Σε κάθε περίπτωση, τα μηχανήματα ήταν πάντα διαθέσιμα στην Κυβέρνηση από την 27/05/2024.
  • Οι ενέργειές και δηλώσεις της Κυβέρνησης προκαλούν σημαντική ζημιά στη φήμη της Kition Ocean Holdings και προς τούτο η Kition Ocean Holdings επιφυλάσσει όλα τα νομικά δικαιώματά της.
  • Ήταν απόφαση της Κυβέρνησης να τερματίσει παράνομα τη Σύμβαση Παραχώρησης με άμεση ισχύ και να ζητήσει από την Kition Ocean Holdings την άμεση εκκένωση των εγκαταστάσεων του Έργου χωρίς να έχει σκεφτεί προηγουμένως πώς, μεταξύ άλλων, τα πολλά και διαφόρων ειδών Περιουσιακά Στοιχεία θα μεταφερθούν, κάτι που τώρα προκαλεί καθυστέρηση και περιπλοκότητες.
  • Η Kition Ocean Holdings καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς διασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής μεταφοράς των Περιουσιακών Στοιχείων, σε συμμόρφωση με τις προϋποθέσεις που τίθενται από το Νόμο ή την κοινή πρακτική, αλλά χρειάζεται την έγκαιρη και κατάλληλη συνεργασία της Κυβέρνησης για να επιτευχθεί αυτό.

Δειτε Επισης

Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου