Powered by

Maersk: Σε όλο το δίκτυο η διαταραχή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων λόγω Χούθι

Η διαταραχή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, επεκτάθηκε, πέραν από τις εμπορικές διαδρομές της άπω ανατολικής Ευρώπης, σε ολόκληρο το δίκτυό της, παγκοσμίως, ανακοίνωσε την Τετάρτη η δανέζικη εταιρεία A.P. Moller-Maersk.

Οι ναυτιλιακοί όμιλοι οδηγούν από τον περασμένο Δεκέμβριο τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Αφρική για να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα των Χούθι, οι οποίοι πρόσκεινται στο Ιράν, με αποτέλεσμα η μεγαλύτερη διάρκεια ταξιδιού των πλοίων να ωθούν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

Η Maersk προειδοποίησε την 1η Ιουλίου ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι, καθώς συνεχίζονται οι διαταραχές στη ναυτιλία, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

«Ο αλυσιδωτός αντίκτυπος αυτών των διαταραχών επεκτείνεται πέρα από τις κύριες επηρεαζόμενες διαδρομές, προκαλώντας συμφόρηση σε εναλλακτικές διαδρομές και κόμβους μεταφόρτωσης που είναι απαραίτητοι για το εμπόριο με την Άπω Ανατολή στην Ασία, τη Δυτική Κεντρική Ασία και την Ευρώπη»,  προσθέτει.

«Λιμάνια σε ολόκληρη την Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης, της Αυστραλίας και της Σαγκάης, αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις καθώς τα πλοία αλλάζουν πορεία και τα δρομολόγια διαταράσσονται», σημειώνει στην ανακοίνωσή της.

Ως παράδειγμα, η Maersk αναφέρει ότι το δίκτυό της στην Ωκεανία επλήγη από συμφόρηση στους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας που προκλήθηκε από ελλείψεις εξοπλισμού και περιορισμούς χωρητικότητας λόγω της διακοπής της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Οι καθυστερήσεις στους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας δημιουργούν κίνδυνο διαταραχής στα λιμάνια της Αυστραλίας λόγω της ταυτόχρονης άφιξης των πλοίων, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής και άλλες καθυστερήσεις», υπογραμμίζει.

«Η συμφόρηση και η διαταραχή έχουν επεκταθεί, πέρα από τους κόμβους, και σε λιμάνια της βορειοανατολικής Ασίας και της ευρύτερης Κίνας, προκαλώντας καθυστερήσεις», σημειώνει.

Η Maersk αναφέρει ότι η ζήτηση για θαλάσσια φορτία παραμένει ισχυρή σε παγκόσμιο επίπεδο και ο όμιλος εργάζεται για να περιορίσει τις διαταραχές στους πελάτες εν μέρει με τη μεταφορά πρόσθετων εμπορευματοκιβωτίων.

«Προετοιμαζόμαστε για συνεχείς διαταραχές, προσαρμόζοντας ανάλογα το δίκτυο και τις στρατηγικές εφοδιασμού μας», προστίθεται.

Δειτε Επισης

Νουριέλ Ρουμπινί: Προειδοποιεί για πετρελαϊκό σοκ αντίστοιχο της δεκαετίας του ’70
Oxford Economics: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 έφεραν μικρή ανάκαμψη στην Ευρωζώνη
Ανέκαμψε η τιμή του χρυσού μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας
ΔΝΤ-Ουκρανία: Υποτίμηση νομίσματος, μείωση επιτοκίων και αύξηση φορολογίας στο μενού
Ευρωζώνη: Πώς κινήθηκε η δραστηριότητα στα εργοστάσια τον Αύγουστο
Νοm Dom: 1 δισ. στερλίνες ο λογαριασμός αν καταργηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο
Σε χαμηλό ενός μήνα το Bitcoin εν μέσω ανησυχιών για τις οικονομικές προοπτικές
Τουρκία: Απότομο «φρένο» στον πληθωρισμό μετά την αύξηση στα επιτόκια
ΗΠΑ: Συρρίκνωση για 5ο συνεχόμενο μήνα στον δείκτη μεταποίησης ISM
Μικρές απώλειες κατέγραψε η τιμή του χρυσού