Powered by

Maersk: Σε όλο το δίκτυο η διαταραχή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων λόγω Χούθι

Η διαταραχή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, επεκτάθηκε, πέραν από τις εμπορικές διαδρομές της άπω ανατολικής Ευρώπης, σε ολόκληρο το δίκτυό της, παγκοσμίως, ανακοίνωσε την Τετάρτη η δανέζικη εταιρεία A.P. Moller-Maersk.

Οι ναυτιλιακοί όμιλοι οδηγούν από τον περασμένο Δεκέμβριο τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Αφρική για να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα των Χούθι, οι οποίοι πρόσκεινται στο Ιράν, με αποτέλεσμα η μεγαλύτερη διάρκεια ταξιδιού των πλοίων να ωθούν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

Η Maersk προειδοποίησε την 1η Ιουλίου ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι, καθώς συνεχίζονται οι διαταραχές στη ναυτιλία, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

«Ο αλυσιδωτός αντίκτυπος αυτών των διαταραχών επεκτείνεται πέρα από τις κύριες επηρεαζόμενες διαδρομές, προκαλώντας συμφόρηση σε εναλλακτικές διαδρομές και κόμβους μεταφόρτωσης που είναι απαραίτητοι για το εμπόριο με την Άπω Ανατολή στην Ασία, τη Δυτική Κεντρική Ασία και την Ευρώπη»,  προσθέτει.

«Λιμάνια σε ολόκληρη την Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης, της Αυστραλίας και της Σαγκάης, αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις καθώς τα πλοία αλλάζουν πορεία και τα δρομολόγια διαταράσσονται», σημειώνει στην ανακοίνωσή της.

Ως παράδειγμα, η Maersk αναφέρει ότι το δίκτυό της στην Ωκεανία επλήγη από συμφόρηση στους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας που προκλήθηκε από ελλείψεις εξοπλισμού και περιορισμούς χωρητικότητας λόγω της διακοπής της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Οι καθυστερήσεις στους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας δημιουργούν κίνδυνο διαταραχής στα λιμάνια της Αυστραλίας λόγω της ταυτόχρονης άφιξης των πλοίων, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής και άλλες καθυστερήσεις», υπογραμμίζει.

«Η συμφόρηση και η διαταραχή έχουν επεκταθεί, πέρα από τους κόμβους, και σε λιμάνια της βορειοανατολικής Ασίας και της ευρύτερης Κίνας, προκαλώντας καθυστερήσεις», σημειώνει.

Η Maersk αναφέρει ότι η ζήτηση για θαλάσσια φορτία παραμένει ισχυρή σε παγκόσμιο επίπεδο και ο όμιλος εργάζεται για να περιορίσει τις διαταραχές στους πελάτες εν μέρει με τη μεταφορά πρόσθετων εμπορευματοκιβωτίων.

«Προετοιμαζόμαστε για συνεχείς διαταραχές, προσαρμόζοντας ανάλογα το δίκτυο και τις στρατηγικές εφοδιασμού μας», προστίθεται.

Δειτε Επισης

Βιλερουά: Δεν βλέπει μεγάλο πληθωριστικό «χτύπημα» από τους δασμούς του Τραμπ
Τι σημαίνει η επιστροφή Τραμπ για τις αποδόσεις των ομολόγων και τα νομίσματα
Bitcoin: Έσπασε το φράγμα των 95.000 δολαρίων λόγω του «φαινομένου Τραμπ»
Βρετανία: Απροσδόκητη αύξηση του πληθωρισμού στο 2,3% τον Οκτώβριο
Morgan Stanley: Φρένο στην ανάπτυξη και πληθωρισμός από τους δασμούς Τραμπ
Ράντι Ντούρμπαντ: Oι οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμών πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους
ΕΚΤ: Ντε Γκίντος και Νάγκελ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την παγκόσμια οικονομία
Goldman Sachs: Η τιμή του χρυσού θα φτάσει τις $3.000 το 2025
Ισραήλ: Ξεπέρασε τις προσδοκίες η ανάπτυξη του τρίτου τριμήνου
Η Βρετανία θέλει να γίνει η παγκόσμια πρωτεύουσα των κρυπτονομισμάτων