Α. Χατζηαδάμου: Ευεργετική για την αγορά η παράταση για τα καπάκια στα πλαστικά, δυσφορούν οι καταναλωτές

Στη νέα τάξη πραγμάτων που φέρνει η νέα νομοθεσία για την προσάρτηση των καπακιών και καλυμμάτων σε πλαστικά δοχεία που περιέχουν υγρά προς πόση έως τρία λίτρα, καλούνται να προσαρμοστούν προμηθευτές, διανομείς και λιανεμπόριο.

Το Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αποφάσισε να παραχωρήσει παράταση στη διαθεσιμότητα των προϊόντων που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία (πλαστικά μπουκάλια/δοχεία με αποσπώμενα/μη προσαρτημένα καπάκια) μέχρι τις 31 Οκτωβρίου του 2024, σε συνέχεια πολλών αιτημάτων διανομέων, υπεραγορών και καταστημάτων ώστε να επιτραπεί η πώληση των ποσοτήτων περιεκτών ποτών που έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά πριν τις 3 Ιουλίου 2024.

Αναπόφευκτη η αναστάτωση

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών, Ανδρέας Χατζηαδάμου χαιρέτισε το γεγονός ότι η αρμόδια υπηρεσία έχει αντιληφθεί την κατάσταση στην αγορά, καθώς σε περίπτωση που δεν δινόταν η τετράμηνη παράταση, οι υφιστάμενες τεράστιες ποσότητες με προϊόντα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές της νομοθεσίας δεν θα μπορούσαν να διατεθούν.

«Εκτιμούμε την παραχώρηση παράτασης προκειμένου να καταφέρει να προσαρμοστεί η αγορά μέχρι τέλος Οκτωβρίου και να πωληθούν τα υφιστάμενα αποθέματα», σημείωσε σχετικά.

Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αναπόφευκτα έχει προκύψει αναστάτωση και δυσφορία μεταξύ των καταναλωτών, οι οποίοι αντιδρούν στο νέο καθεστώς, καταβάλλοντας προσπάθεια να ανοίξουν ένα μπουκάλι νερού με προσαρτημένο καπάκι, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί ακόμα και τραυματισμοί στα χείλη.

Υπενθυμίζεται ότι οι υπεραγορές και τα σημεία πώλησης θα συνεχίσουν μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2024 να παραλαμβάνουν προϊόντα, τα οποία δεν συμβαδίζουν με τις πρόνοιες της νομοθεσίας, νοουμένου ότι η ημερομηνία παραγωγής τους δεν ξεπερνά την 3η Ιουλίου του 2024.

Όχι σε υπερβολές που δημιουργούν προβλήματα

Για το σκεπτικό της απόφασης του Τμήματος Περιβάλλοντος λήφθηκαν υπόψη τόσο ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος από την καταστροφή των προϊόντων αυτών ως απόβλητα, όσο και οι οικονομικές επιπτώσεις στην αγορά και τους καταναλωτές.

Σχολιάζοντας τις επικρίσεις και τα παράπονα που έχουν εκφραστεί σχετικά με το νέο νομικό πλαίσιο για τα προσαρτημένα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια, ο εκτελεστικός γραμματέας του ΠΑΣΥΠΕ τάχθηκε υπέρ των μέτρων και των νομοθεσιών (εγχώριων ή ευρωπαϊκών) που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς, όπως είπε, υπερβολές ή τακτικές που δημιουργούν προβλήματα στο λιανεμπόριο.

Η εν λόγω απαίτηση αφορά περιέκτες ποτών (δοχεία που περιέχουν προϊόντα σε υγρή μορφή που καταναλώνονται μέσω της πόσης, όπως γάλα, νερό, κρασί, μπίρα, υγρά αναψυκτικά, χυμοί, νέκταρ, στιγμιαία ποτά κ.ά.) με χωρητικότητα έως και τριών λίτρων, δηλαδή δοχεία όπως φιάλες ποτών, καθώς και σύνθετες συσκευασίες ποτών.

Εξαιρούνται οι γυάλινοι ή μεταλλικοί περιέκτες ποτών που έχουν πλαστικά καπάκια και καλύμματα και οι περιέκτες ποτών που προορίζονται και χρησιμοποιούνται για τρόφιμα σε υγρή μορφή για ειδικούς ιατρικούς σκοπούς.

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
Η συνταγή της Τρ. Κύπρου για διατήρηση υψηλής κερδοφορίας-Οι πέντε βασικές προτεραιότητες και οι επί μέρους στόχοι
Το δυναμικό τοπίο των επενδύσεων στον τομέα της φιλοξενίας και τι προσελκύει τους επενδύτες στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των Leaders in Hospitality Awards
Μαρία Κουρούπη: H στρατηγική της Hermes Airports για ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου
Μίλτος Μιχαηλάς: Ενισχύσαμε την κερδοφορία μας, κερδίσαμε σημαντικές μάχες στην αγορά-Η απαρχή ενός νέου κεφαλαίου για την Alpha Bank
Τα ΜΕΔ στις εταιρείες... Δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Τα στοιχεία της ΚΤΚ
Φιλοξενία: Οι εξατομικευμένες εμπειρίες, η απλοποίηση διαδικασιών και το κλικ σε βιώσιμους προορισμούς
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Ο κύκλος δέκα ετών που έκλεισε και η νέα στρατηγική του Υφυπουργείου Τουρισμού...Έμφαση στην ποιότητα παρά την ποσότητα