powered by

Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα funds... Πού στοχεύει και γιατί κρίνεται ως «βαρετό» από λογιστές και δικηγόρους

Τον Σεπτέμβριο και μετά την ανάπαυλα των θερινών διακοπών θα ξεκινήσει η κατ’ άρθρον συζήτηση για το νομοσχέδιο για τον περί της Σύστασης και Λειτουργίας των Εταιρειών Διοίκησης Οργανισμών Συλλογικών Επενδύσεων και Συναφών Θεμάτων Νόμο του 2024.

Το νομοσχέδιο στοχεύει στη δημιουργία ακόμη ενός επιπέδου υπηρεσιών για τη διαχείριση συλλογικών επενδύσεων με τη λειτουργία διοίκησης οργανισμών συλλογικών επενδύσεων (Fund managers) που προστίθεται στο ήδη υπάρχον επίπεδο των διαχειριστών ταμείων συλλογικών επενδύσεων (Fund Managers).

Θεωρείται ότι το νομοσχέδιο αυτό ενισχύει την εξειδίκευση του τομέα, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες προς τους διαχειριστές κεφαλαίων και τους επενδυτές.

Η συζήτηση είχε αρχίσει τον περασμένο Απρίλιο με αρκετούς φορείς, αν και στηρίζουν το νομοσχέδιο, να εκφράζουν ενδοιασμούς για συγκεκριμένες πρόνοιές του.

«Πρέπει να βρούμε μια ισορροπία, πρέπει να έχουμε αυτό το νομοσχέδιο διότι αυξάνει την ανταγωνιστικότητα μας ως οικονομία. Λέμε ότι θέλουμε να γίνουμε χρηματοοικονομικό κέντρο και συνεπώς πρέπει να έχουμε ένα πλέγμα νομοθεσιών αλλά την ίδια ώρα πρέπει να προστατεύουμε τη διαφάνεια και την αξιοπιστία της χώρας μας», ανέφερε η Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, η οποία συνήλθε σήμερα, Χριστιάνα Ερωτοκρίτου.

Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για ολοκλήρωση της κατ’ άθρον συζήτησης του νομοσχεδίου μέχρι το κλείσιμο της Βουλής για τις θερινές διακοπές και κατά συνέπεια, η κατ’ άθρον συζήτηση θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε πως το ΥΠΟΙΚ πιστεύει ότι το νομοσχέδιο και οι πρόνοιές τους είναι ορθές. «Δεν πιστεύουμε ότι χρειάζεται κάποια τροποποίηση, αλλά εδώ είμαστε για κάποιες άλλες προτάσεις», πρόσθεσε.

Αναφορικά με ενδοιασμούς της Κεντρικής Τράπεζας για την πρόνοια που αφορά στη διακράτηση χρημάτων από τους οργανισμούς αυτούς εξήγησε ότι αυτό γίνεται στα πλαίσια του των αντίστοιχων προνοιών εταιρειών παροχής επενδυτικών υπηρεσιών (ΚΕΠΕΥ) και εταιρειών παροχής διοικητικών υπηρεσιών (ΕΠΔΥ) και εξήγησε ότι οι εταιρείες αυτές δεν δέχονται καταθέσεις για σκοπούς επενδύσεων.

Για την πρόνοια για τους δύο εκτελεστικούς συμβούλους, σημείωσε δεν θεωρεί ότι χρειάζονται και δύο επιπλέον μη εκτελεστικοί σύμβουλοι, όπως εισηγείται η ΚΤΚ, αφού οι σύμβουλοι αυτοί ενεργούν εκ μέρους των διαχειριστών ταμείων και συνεπώς δεν χρειάζεται περισσότερη εποπτεία.

Αναφορικά με την αστική ευθύνη, ο εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ ανέφερε ότι η πρόνοια του 1% των περιουσιακών στοιχείων έχει μειωθεί στο 0,5%.

ΣΕΛΚ: «Βαρετό» το νομοσχέδιο

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΛΚ Κυριάκος Ιορδάνους χαρακτήρισε «βαρετό» το νομοσχέδιο, καθώς εισέρχονται κριτήρια για τη σύσταση μιας εταιρείας, για το κεφάλαιο της εταιρείας, πρόνοιες που δημιουργούν «ένα πρόσθετο βάρος σε μια εταιρεία που πιάνει στην ουσία μια υπεργολαβία» από τον Διαχειριστή του ταμείου.

Αναφέρθηκε επίσης στις πρόνοιες για την αστική ευθύνη, αλλά και στις κανονιστικές υποχρεώσεις στον τομέα της συμμόρφωσης. Σε αυτό το σημείο υπενθύμισε ότι μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν το 2022 αυτό «άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε τα θέματα αυτά».

Επιπρόσθετα αναφέρθηκε στην υποχρέωση υποβολής ετήσιας έκθεσης τέσσερις μήνες μετά το πέρας του οικονομικού τους, σημειώνοντας ότι η πρόνοια αυτή αφορά εισηγμένες εταιρείες.

«Σε γενικές γραμμές νοιώθω ότι ναι μεν θα φέρει μια ομαλότητα αλλά αυξάνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος, λαμβάνοντας υπόψη ότι η αδειοδότηση θα είναι για κατά είδος υπηρεσίες και όχι ανά σύνολο», είπε. Αναφέρθηκε και στην πρόνοια για κεφάλαιο €50.000 για σύσταση των εταιρειών αυτών και εξέφρασε επιφυλάξεις αν θα υπάρξει ενδιαφέρον από οντότητες για να εισέλθουν στον τομέα αυτό.

Ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος συμφώνησε με τις επισημάνσεις του ΣΕΛΚ και πρόσθεσε ότι θα αποστείλει κατ’ άρθρον σχόλια. Σημείωσε ωστόσο εκ πρώτης όψεως ότι η αδειοδότηση για νομικές και λογιστικές υπηρεσίες είναι εκ του περισσού αφού ήδη δίνεται άδεια.

Ο Σύνδεσμος Επενδυτικών Ταμείων εξέφρασε στήριξη στο νομοσχέδιο, όπως και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Παροχής Διοικητικών Υπηρεσιών, σημειώνοντας ότι συμμερίζονται τις ανησυχίες του ΣΕΛΚ.

Εκ μέρους του ΔΗΣΥ, ο Βουλευτής Ονούφριος Κουλλά είπε ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που κρίνουν θετικά και πως αυτό βελτιώνει το λειτουργικό μας περιβάλλον. Ωστόσο ως πρώτη παρατήρηση εξέφρασε την άποψη «ότι ενδεχομένως να έχουμε αχρείαστες ρυθμίσεις απ’ ότι χρειάζεται».

Από το ΑΚΕΛ, ο Βουλευτής Ανδρέας Καυκαλιάς ζήτησε ένα υπόμνημα με όλες τις παρατηρήσεις για τα σημεία που προκαλούν προβληματισμό. Εξέφρασε επίσης κάποιο προβληματισμό για τους πραγματικούς δικαιούχους των εταιρειών αυτών.

Δειτε Επισης

Προγράμματα €293 εκ. για ανάπτυξη καινοτομίας από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)
Podcast series: EAΣ και ΣΠΑΒΟ ενώνουν δυνάμεις για πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών (video)
Podcast series ΕΑΣ: Ασφάλεια, ο αληθινός ήρωας σε κάθε παιχνίδι (video)
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και ετσιθελική η απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσηλευτήρια
Ανανέωσαν τη συνεργασία τους CMMI και Alexander College