Imogen Coles: Τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στην οικονομία των δημιουργών
Δόνα Καπαρτή 13:55 - 07 Ιουνίου 2024
Η οικονομία του δημιουργού είναι ένας επιχειρηματικός κλάδος που αποτελείται από πέραν των 45 εκατομμυρίων δημιουργών περιεχομένου. Eπιμελητές, influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, blogger και δημιουργοί βίντεο, οι πρωταγωνιστές μιας παγκόσμιας αγοράς δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου κινούν την οικονομία.
Το πώς μπορούν οι επωνυμίες να παραμείνουν στην κορυφή μιας τόσο ταχέως εξελισσόμενης βιομηχανίας ήταν κάτι που επεξήγησε η Imogen Coles, UK Head of influence της Οgilvy, κατά το 21ο Advertising Marketing and Communication Conference.
Η Coles ξεκίνησε με τον ορισμό της οικονομίας του δημιουργού, τονίζοντας την παγκόσμια κλίμακα της με τον εκπληκτικό αριθμό των 50 εκατομμυρίων δημιουργών παγκοσμίως. Mίλησε για τις αλληλεπιδράσεις που προσφέρουν πλέον οι πλατφόρμες, επιτρέποντας στους δημιουργούς να συμμετέχουν πιο αυθεντικά και άμεσα με το κοινό τους. Η αλλαγή αυτή αναδιαμορφώνει το ψηφιακό τοπίο, καθιστώντας το πιο προσωπικό και χωρίς αποκλεισμούς, σχολίασε.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία που ανέφερε ήταν οι οικονομικές δυνατότητες του τομέα. Η εκτιμώμενη αξία της οικονομίας των δημιουργών πρόκειται να εκτοξευθεί στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, ένα σημαντικό άλμα από τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια που κατέγραψε το 2016. Αυτή η εκρηκτική άνοδος αντικατοπτρίζεται στον κόσμο του μάρκετινγκ, όπου το 89% των marketers σχεδιάζουν να αυξήσουν περαιτέρω τις επενδύσεις τους σε δημιουργούς.
Σύμφωνα με την ειδικό, το 76% όλου του κοινωνικού περιεχομένου που καταλήγει στους χρήστες ανήκει σε δημιουργούς, υπογραμμίζοντας τη βαθιά επιρροή που ασκούν αυτά τα άτομα στις ζωές τους. Με το 37% της συνολικής ψηφιακής δαπάνης να διατίθεται για το μάρκετινγκ επιρροής, είναι σαφές ότι οι επωνυμίες αναγνωρίζουν τη δύναμη της προσωπικής επιρροής έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης.
Ένα βασικό θέμα της ομιλίας της ήταν η εξελισσόμενη φύση της ίδιας της επιρροής. Επισήμανε ότι η επιρροή μετατοπίζεται από μια ευρεία κοινωνική εμβέλεια σε μια πιο περιεκτική και προσωπική σύνδεση. «Οι άνθρωποι συμπαθούν περισσότερο τους ανθρώπους παρά τα brand», δήλωσε η Coles για να προσθέσει ότι οι καταναλωτές ελκύονται όλο και περισσότερο από αυθεντικές φωνές έναντι εταιρικών μηνυμάτων, αναζητώντας γνήσια σύνδεση στον ψηφιακό κόσμο.
Συζητώντας τα επιχειρηματικά μοντέλα στο πλαίσιο της οικονομίας του δημιουργού, η ίδια ολοκλήρωσε την παρουσίαση καταγράφοντας τις αναδυόμενες τάσεις. Μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι επωνυμίες προωθούν βαθύτερες συνεργασίες, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιλεγμένους δημιουργούς να συν-παραγάγουν ειδικά σχεδιασμένες σειρές προϊόντων με το σήμα τους, που απευθύνονται απευθείας στο μοναδικό κοινό τους. «Αυτή η προσέγγιση», κατέληξε, «όχι μόνο εξυμνεί τους δημιουργούς, αλλά και τους τοποθετεί ως συνεργάτες και όχι ως ανταγωνιστές».