Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο θα κοστίσουν στην Κίνα οι ευρωπαϊκοί δασμοί

Το ποσό των 4 δις δολαρίων αναμένεται φτάσει το κόστος των δασμών της Ε.Ε. στο Πεκίνο στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, υπολογίζει νέα ανάλυση από το γερμανικό Ινστιτούτο Kiel για την παγκόσμια οικονομία.

Σύμφωνα με ανάλυση, την οποία δημοσιοποιεί το Bloomberg, ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην Ε.Ε. θα μειωθεί κατά 25% -δηλαδή κατά περίπου 125.000 οχήματα- εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικούς δασμούς 20%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων τοπικής παραγωγής πιθανότατα θα αυξηθούν σχεδόν κατά το ίδιο ποσό.

Η απειλή μιας διευρυνόμενης εμπορικής σύγκρουσης κλιμακώνει τις εντάσεις με την Κίνα πριν από την απόφαση της Ε.Ε. για τους δασμούς.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ εμπορικών ερευνών κατά του Πεκίνου για λόγους αντιντάμπινγκ και αθέμιτων επιδοτήσεων, ειδικά στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας.

Η Ε.Ε. πρέπει να ενημερώσει τους κινέζους εξαγωγείς εάν σκοπεύει να επιβάλει δασμούς -και πόσο υψηλοί θα είναι- στα ηλεκτρικά οχήματά τους μέχρι τις αρχές Ιουνίου, και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.

«Δεν θέλω να βρεθώ βάναυσα αντιμέτωπη για δεύτερη φορά με άλλους να εκμεταλλεύονται την αφέλειά μας», δήλωσε η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μέρμποκ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Handelsblatt, επικαλούμενη την προηγούμενη εξάρτηση της χώρας από τη ρωσική ενέργεια. «Πρέπει να προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας».

Κινεζικά αντίποινα

Η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη πιθανά κινεζικά αντίποινα, τα οποία θα έπρεπε να αναμένονται, ανέφερε το ινστιτούτο. Δεν είναι επίσης σαφές ποιο ακριβώς θα είναι το επίπεδο των δασμών εάν η Ε.Ε. αποφασίσει να επιβάλει κυρώσεις.

Το Πεκίνο έχει στείλει σήμα ότι είναι έτοιμο να επιβάλει δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, κάτι το οποίο θα έπληττε περισσότερο τα αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz και η BMW.

Σε μια τέτοια περίπτωση, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα ως αποτέλεσμα ενδεχόμενων δασμών, καθώς η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά πιο ακριβή, ανέφερε το ινστιτούτο.

Η BYD, η οποία σχεδιάζει να δημιουργήσει μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι θα φέρει το χάτσμπακ Seagull αξίας 10.000 δολαρίων στην Ε.Ε. το επόμενο έτος.

Οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο στη στροφή προς τα EVs στην Ε.Ε. η οποία σχεδιάζει να έχει σχεδόν τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035.

Αυτό, όμως, προϋποθέτει οι πολίτες χαμηλού εισοδήματος, ιδιαίτερα στα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, να μπορούν να αντέξουν οικονομικά την μπαταρία -εναλλακτικές λύσεις, σημειώνει το Bloomberg.

«Δεν είναι σε καμία περίπτωση δεδομένο ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα καλύψουν το κενό», δήλωσε ο Julian Hinz, εμπορικός ερευνητής στο Ινστιτούτο του Kiel.

«Κινέζοι κατασκευαστές [από την άλλη] όπως η BYD θα μπορούσαν επίσης να καλύψουν την τοπική ζήτηση με νέα εργοστάσια στην Ευρώπη», πρόσθεσε.

Δειτε Επισης

Τα πολυτελή μοντέλα και supercars από το στόλο της E-Cars Group που θα δείτε στο Limassol Motion Event 2024
Αντίστροφη μέτρηση για το «opening» του νέου Jumbo στη Λευκωσία-Η εξέλιξη των έργων και πότε ανοίγει
Jumbo: Μικρή αύξηση των πωλήσεων στην Κύπρο το οκτάμηνο-Πώς κινήθηκε ο Αύγουστος
Γιώργος Φωτίου-Bean Bar: Τα μυστικά για την επιλογή του καλύτερου και ποιοτικότερου καφέ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Αιτήσεις μέχρι 6 Οκτωβρίου για την δεύτερη άτυπη ομάδα εργασίας για το χαλλούμι
Λ. Καρακατσάνης: Η DUST+CREAM που ήρθε εν μέσω πανδημίας στην Κύπρο και αλλάζει τους κανόνες της ομορφιάς
O επαναπροσδιορισμός του εμπορίου ξεκινά από το E-Commerce Conference
Αυξήθηκε σε αξία και σε όγκο το λιανικό εμπόριο τον Ιούλιο
Αυτοκίνητα από €500 μέχρι €25.000 στον πλειστηριασμό της Τρ. Κύπρου
Σε ποια φάση βρίσκεται το Neo Plaza-H πιο πρόσφατη εξέλιξη και η δικαστική μάχη που συνεχίζεται