Ισχυρό πλαίσιο για προσφορές και εκπτώσεις-Αποφυγή αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και τέρμα στις σκιές

Εργαλείο ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και καθοδήγησης των επιχειρήσεων για τις πρακτικές που καλούνται να εφαρμόσουν σχετικά με την προώθηση των προϊόντων τους αποτελεί ο εξειδικευμένος «Οδηγός Επιχειρήσεων για πρακτικές Προσφορών για Εκπτώσεων», ο οποίος συντάχθηκε από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Ο οδηγός, ο οποίος τέθηκε στη διάθεση των ενδιαφερομένων οργανώσεων και συνδέσμων, στοχεύει στην πλήρη εναρμόνιση και συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις κανονιστικές απαιτήσεις που απορρέουν από αυτή.

Ομοιόμορφη εφαρμογή νομοθεσίας στην αγορά

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι με τον οδηγό που ετοιμάστηκε από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή επιτυγχάνεται η ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή νομοθεσίας, χωρίς να υπάρχουν γκρίζες ζώνες ή σκιές.

«Με την αποτελεσματική και πλήρη εφαρμογή του οδηγού και κατ’ επέκταση της νομοθεσίας όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες των εμπορευόμενων, αποφεύγονται αθέμιτες εμπορικές πρακτικές εις βάρος του καταναλωτή», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι παράλληλα ενισχύεται το αίσθημα εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού προς τις επιχειρήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η νομοθεσία περί ξεπουλημάτων επιτρέπει στις επιχειρήσεις την εφαρμογή εκπτώσεων και προσφορών σε όλο το λιανικό εμπόριο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, εφόσον τηρούνται ευλαβικά οι διατάξεις της νομοθεσίας.

Τσουχτερά πρόστιμα, καταπολέμηση αθέμιτου ανταγωνισμού

Θέση των λιανεμπόρων είναι ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές λειτουργούν ευεργετικά για την αγορά και τους καταναλωτές, νοουμένου βέβαια ότι αποφεύγονται οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές εις βάρος του αγοραστικού κοινού, ενώ σε περίπτωση παραβίασης της νομοθεσίας, τότε τα πρόστιμα θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι αποτρεπτικά.

«Για όσους εμπορευόμενους εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές, τα πρόστιμα πρέπει να εξακολουθήσουν να είναι τσουχτερά, προκειμένου οι επιχειρήσεις να λειτουργούν ισότιμα σε ένα πλαίσιο πλήρους σεβασμού των δικαιωμάτων των καταναλωτών», τόνισε ο κ. Αντωνίου, εξηγώντας ότι ταυτόχρονα καταπολεμείται ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η ανάγκη για υιοθέτηση της νέας πολιτικής για προσφορές και εκπτώσεις από πλευράς του Υπουργείου Εμπορίου, προέκυψε, κυρίως, από τις δράσεις της αρμόδιας Υπηρεσίας (ελέγχους, εκπαιδεύσεις, νέες νομοθεσίες), καθώς μέσα από αυτές διαπιστώθηκε ότι απαιτείται γενικότερη καθοδήγηση των επιχειρήσεων, ώστε να τεθούν συγκεκριμένες αρχές, τις οποίες όλοι οι εμπορευόμενοι πρέπει να τηρούν για σκοπούς ομοιομορφίας και ομαλής λειτουργίας της αγοράς.

Οι λιανέμποροι διαπιστώνουν ότι πλέον οι καταναλωτές είναι εκπαιδευμένοι, ενημερωμένοι, καταρτισμένοι και απαιτητικοί, με αποτέλεσμα να επιβραβεύουν ή να τιμωρούν ορθές ή αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αντίστοιχα.

Ο οδηγός που ετοιμάστηκε από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, αλλά και η νέα πολιτική για προσφορές και εκπτώσεις αναμένεται να ευνοήσει την ορθή λειτουργία της αγοράς, ενισχύοντας παράλληλα την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Χαράς ευαγγέλια για το λιανεμπόριο η παράταση του μηδενικού ΦΠΑ

Θετική έκπληξη για το λιανικό εμπόριο αποτέλεσε η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης για παράταση της εφαρμογής μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε βασικά είδη μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Η παράταση αφορά και τις 11 κατηγορίες βασικών καταναλωτικών αγαθών, στις οποίες εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ ο μηδενικός ΦΠΑ, με το συνολικό κόστος παράτασης να ανέρχεται στα €11 εκατ.

Χαιρετίζοντας την παράταση του μέτρου, ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η κυβερνητική απόφαση αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη, καθώς την ώρα που το ένα κράτος μέλος της Ε.Ε. μετά το άλλο τερματίζουν τα οριζόντια μέτρα στήριξης, η κυβέρνηση εξακολουθεί να δίνει ανάσα στους καταναλωτές και στην αγορά.

«Ενώ κρατούσαμε μικρότερο καλάθι και είχαμε εισηγηθεί τη διατήρηση του μηδενικού ή έστω μειωμένου ΦΠΑ σε συγκεκριμένες κατηγορίες (παιδικές πάνες, το βρεφικό γάλα, το κρέας, αλλά και οι πάνες ενηλίκων), εντούτοις χαιρετίζουμε το γεγονός ότι το μέτρο παρατείνεται μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και αφορά όλες τις υφιστάμενες κατηγορίες βασικών προϊόντων», σημείωσε σχετικά.

Αναφέρθηκε επίσης στην στενή συνεργασία και την ανοικτή επικοινωνία με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, με την οποία διεξάγεται συχνή ανταλλαγή απόψεων και κατάθεση εισηγήσεων.

Το μέτρο της παράτασης του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ λειτούργησε ευεργετικά στις τσέπες των καταναλωτών, ιδιαίτερα στις κατηγορίες που σχετίζονται με τις παιδικές πάνες, το βρεφικό γάλα, τα κρεατικά και τις πάνες ενηλίκων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σε περίπτωση που δεν αποφασιζόταν παράταση του μηδενικού ΦΠΑ ή εφαρμογή μειωμένου ΦΠΑ, τότε από τη μία στην άλλη προϊόντα, όπως οι παιδικές πάνες θα κατέγραφαν αύξηση 14%, με τον φορολογικό συντελεστή να ανεβαίνει από το 5% στο 19%.

Δειτε Επισης

Κερδοφορία για Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Στη Διεθνή Έκθεση Προϊόντων Γεωγραφικών Ενδείξεων στην Κίνα η Κύπρος-Βραβεύτηκαν κουμανδαρία και χαλλούμι
Toyota Κύπρου: Επένδυση στην καινοτομία και εκπαίδευση των τεχνικών της
Τρέχουν και δεν φτάνουν για κατάργηση μηδενικού ΦΠΑ οι υπεραγορές-«Δεν γίνονται όλα με το πάτημα ενός κουμπιού»
Tα νέα κεντρικά γραφεία της Σκλαβενίτης Κύπρου-Τετραώροφο κτίριο έκτασης 2.000 τ.μ. στη Λεμεσό
Νίκος Σαρρής: Νέα άλματα για την Εύρηκα, στρατηγικές συνεργασίες και εδραίωση στην ανατολική Ευρώπη
Ιταλία: Ζητά να επανεξεταστεί άμεσα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.
Κέρδη €3,5 εκ. το πρώτο εξάμηνο για την ΚΕΟ-Αυξημένος κατά 11,9% ο κύκλος εργασιών
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια χώρα είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές