Οι καιροί απαιτούν να εφαρμόσουμε δράσεις για τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού μας προϊόντος

Το 2024 είναι άλλη μια χρονιά κατά την οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σημαντικές προκλήσεις.

Η γεωπολιτική αστάθεια που επικρατεί εξαιτίας της κρίσης στη Μέση Ανατολή και της συνεχιζόμενης κρίσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, αλλά και εξελίξεις όπως η επιβράδυνση της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου, και η μείωση των πτήσεων προς την Κύπρο, άλλαξαν τα δεδομένα.

Κληθήκαμε να προσαρμοστούμε αμέσως στις όποιες αλλαγές που προέκυψαν ώστε να πετύχουμε τους στόχους που θέσαμε για τη φετινή τουριστική σεζόν.

Στη λίστα όμως των προκλήσεων, προστέθηκε άλλο ένα γεγονός, και αναφέρομαι στην πτώχευση του τρίτου μεγαλύτερου ευρωπαϊκού διοργανωτή ταξιδιών, του γερμανικού FIT.

Πρόκειται για τη δεύτερη πτώχευση μεγάλου ταξιδιωτικού γραφείου τα τελευταία χρόνια, αφού είχε προηγηθεί τον Σεπτέμβριο του 2019 η χρεοκοπία της Thomas Cook.

Εκτιμήσεις αναφέρουν πως η τουριστική βιομηχανία της Κύπρου μετά και την πτώχευση του FTI θα καταγράψει απώλεια περίπου 30,000 τουριστών και υπολογιζόμενη ζημιά €25 εκατομμυρίων.

Οι διοργανωτές ταξιδιών, αποτελούν ισχυρό σύμμαχο της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας και τη δεδομένη στιγμή η εμπιστοσύνη των τουριστών προς αυτούς δύναται να κλονιστεί.

Παράλληλα, με την πτώχευση των Thomas Cook και FTI, απομένουν μόνο 2 ισχυροί τουριστικοί πράκτορες στη Γερμανία και αυτό είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ανισορροπία τη σχέση μεταξύ των ξενοδόχων και των πρακτόρων. Μια σχέση από την οποία εξαρτάται η τουριστική μας βιομηχανία και κατ’ επέκταση, η οικονομία της Κύπρου.

Οφείλουμε όλοι να είμαστε σε εγρήγορση ειδικότερα τώρα που το γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον είναι ασταθές. Είναι αναγκαίο να καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες ώστε να μην εξαρτάται η βιομηχανία μας από συγκεκριμένες χώρες και διοργανωτές ταξιδιών (tour operators).

Ως ξενοδόχοι, με την συνεργασία και του κράτους θα πρέπει να εφαρμόσουμε δράσεις με απώτερο σκοπό τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου το οποίο είναι αδήριτη ανάγκη.

Ο εκσυγχρονισμός αυτός θα μας οδηγήσει στο να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί συγκριτικά με άλλες χώρες και παράλληλα θα προσεγγίσουμε τουρίστες και από χώρες στις οποίες η Κύπρος δεν έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα.

Είμαι βέβαιος πως η συλλογική μας προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς.

Δειτε Επισης

Μέρα Παραδοσιακών Προϊόντων και Λαϊκής Τέχνης στην Πόλη Χρυσοχούς
Συνεχίζονται οι δωρεάν εκδρομές στον Ακάμα μέχρι τον Δεκέμβριο
Τιμήθηκαν επαναλαμβανόμενοι Ιρλανδοί τουρίστες που επισκέφτηκαν τη Λάρνακα 40 φορές
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ανάγκη βελτίωσης συνδεσιμότητας ορεινής Λάρνακας
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ενίσχυση της Επαγγελματικής Κινητικότητας
Ευκαιρίες χρηματοδότησης για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις έως €30.000
Από τη βιομηχανία της φιλοξενίας στη βιομηχανία της εμπειρίας
ESG και τουριστική βιομηχανία
30 χρόνια αριστείας-Εορτασμοί για την επέτειο ορόσημο του Coral Beach Hotel & Resort
Almyra Hotel: Το «Ουζερί»